Gå til innhold

Kan en alvorlig psyk.diagnose brukes mot en?

Anbefalte innlegg

Gjest noen tanker
Skrevet

Jeg skrev et innlegg på foreldre småbarn den 18/2 "barnefordelingssak". Jeg bekymrer meg for hva som KAN skje. Jeg har jobbet knallhardt med mine problemer i lang tid, men nå er jeg sliten og trenger litt pause fra det. Jeg er ikke i behandling for tiden men står på venteliste. Jeg har grunn til å tro at jeg kan komme til ganske raskt. Jeg vet ikke om det er så lurt å ta pause i slike saker. Vet du om det kan slå negativt ut i en evt sak?

Jeg tenker på det hele tiden. Ikke bare for min egen del, men mest for barnas. Forstår godt om du ikke vil utale deg. Men om du har noen generelle tanker rundt det, ville jeg satt pris på det.

Om en har en bekymringsfull og dårligere omsorgsevne enn ønskelig, forpliktes en til å søke hjelp for det, og en kan ikke ta pauser hvis hjelpen på noen måte bedrer omsorgsevnen.

Om der en ventelister, må en selvsagt godta å vente på hjelpen og sørge selv for mest mulig stabilitet, holde en jevn medisinering og å gjøre de tiltakene en selv rår over.

Hva er det du vil høre? Få en bekreftelse på et generelt grunnlag om at det er greit å ta pauser fra behandling selv om det kan bedre omsorgsevnen?

Omsorgsevne er ikke en konstant ting nødvendigvis, og spesielt ikke for de med alvorlige psykiatriske lidelser. Man kan ikke gi noen garantier. Din jobb er å hele tiden gjøre ditt aller ytterste. At du er sliten hjelper ikke. Ansvaret ditt som mor er å gjøre ditt aller , aller beste til enhver tid. Dette betyr ikke kontinuerlig behandling. Men i samråd med behandlerne avgjøre hvilken oppfølging du og eventuelt barna dine trenger.

Gjest utrygg på fremtiden
Skrevet

Om en har en bekymringsfull og dårligere omsorgsevne enn ønskelig, forpliktes en til å søke hjelp for det, og en kan ikke ta pauser hvis hjelpen på noen måte bedrer omsorgsevnen.

Om der en ventelister, må en selvsagt godta å vente på hjelpen og sørge selv for mest mulig stabilitet, holde en jevn medisinering og å gjøre de tiltakene en selv rår over.

Hva er det du vil høre? Få en bekreftelse på et generelt grunnlag om at det er greit å ta pauser fra behandling selv om det kan bedre omsorgsevnen?

Omsorgsevne er ikke en konstant ting nødvendigvis, og spesielt ikke for de med alvorlige psykiatriske lidelser. Man kan ikke gi noen garantier. Din jobb er å hele tiden gjøre ditt aller ytterste. At du er sliten hjelper ikke. Ansvaret ditt som mor er å gjøre ditt aller , aller beste til enhver tid. Dette betyr ikke kontinuerlig behandling. Men i samråd med behandlerne avgjøre hvilken oppfølging du og eventuelt barna dine trenger.

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...