Gjest 38 år, kvinne Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Jeg har i dag målt blodsukkeret mitt i ene fingeren min, mange år siden sist gang jeg målte det. Jeg spiste for ca. 2-3 timer siden en tallerken med pasta og småkjøtt. Nå altså etter 2-3 timer så viste blodsukkeret å være 7,2. Er det litt i høysete laget? 0 Siter
Sør Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Hei, Du snakker om vanlig blodsukker, og ikke HbA1c (langtidsblodsukker)? 7,2 er vel "innenfor normalen" når det bare er 2-3 timer siden du spiste. Sjekk hva det er fastende. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Neida, dette kan du ta helt med ro :-) 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Dette kan du ta med knusende ro! Man kan lett komme opp på det nivået når man spiser igjennom dagen. Det som gir indikasjoner på eventuell diabetes er fastende blodsukkernivå - tatt på morgenen før du spiser forkost. Dersom dette overstiger 7 har man diabetes. Men nå må du huske at det er en fastende verdi jeg refererer til, IKKE blodsukkerverdier man måler midt på dagen (når man ikke faster). Da må det eventuelt til to tilfeldige målinger over 11 for å stille diagnose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.