Gå til innhold

Herregud, så sur man kan bli...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...av halsbetennelse, en masete 4-åring hjemme på grunn av vinterferie og en samboer som skal ut etter jobben.

Savner den tiden da jeg bare kunne pleie meg selv når jeg var syk og glemme resten av verden.

*sutre*

Skrevet

Smil til verden - og verden smiler til deg :-)

spurte deg her om dagen hvordan det går med deg og fingeren.. Håper det går bra (?)

Skrevet

Smil til verden - og verden smiler til deg :-)

spurte deg her om dagen hvordan det går med deg og fingeren.. Håper det går bra (?)

I dag klarer jeg virkelig ikke smile. Er så utslitt, måtte vaske kjøkkenet og badet og handle mat (med en særdeles uoppdragen unge på slep... Eller var det jeg som ble sur for alt?). Får håpe på en bedre dag i morgen og mer energi.

Takk som spør om fingeren. Alt går fint. Hevelsen har gått ned, nå har jeg bare blåmerker og litt smerter. Kan bevege den som normalt nå.

Skrevet

Det går over - i alle fall halsbetennelsen og ferien ;-)

Om hundre år osv... Se fram til guttunge-leggetid og en god film eller noe sånt? Og snart er det vår i England, er det ikke?

Mitt neste liv skal bli som eremitt, det har jeg bestemt for lenge siden :-)

Skrevet

I dag klarer jeg virkelig ikke smile. Er så utslitt, måtte vaske kjøkkenet og badet og handle mat (med en særdeles uoppdragen unge på slep... Eller var det jeg som ble sur for alt?). Får håpe på en bedre dag i morgen og mer energi.

Takk som spør om fingeren. Alt går fint. Hevelsen har gått ned, nå har jeg bare blåmerker og litt smerter. Kan bevege den som normalt nå.

Det er lov å tillate seg å ha slike dager. Har jeg lært - her inne :-) bruk kreftene til å ta godt vare på deg selv. Kanskje leie en film til gutten, så du får litt pusterom?

Skrevet

Det går over - i alle fall halsbetennelsen og ferien ;-)

Om hundre år osv... Se fram til guttunge-leggetid og en god film eller noe sånt? Og snart er det vår i England, er det ikke?

Mitt neste liv skal bli som eremitt, det har jeg bestemt for lenge siden :-)

Haha. Nå smilte jeg faktisk ;) Jeg har tenkt det samme maaaaange ganger.

Jeg prøver å se fram til leggetid, men han har lagt seg til vanen (i løpet av ferien) ved å stå opp for alt mulig han kan komme på, så han kan sjekke hva jeg driver med. Gjør jeg noe han vil være med på, så bryter han ut i gråt og må trøstes i et kvarter før han roer seg.

Kunne man bare satt ungene på løpestreng, slik at de fikk slitt seg ut mens foreldrene er syke...

Skrevet

Sånne dager er pyton :-(

Jeg har hatt en fin dag på jobb idag og kom hjem litt tidlig. Brukte tida på å vaske hus og legge sammen klær slik at alt skulle være klart til pappaen kom hjem med de to yngste (5 og 9 år). Minsten hylte og skreik på vei inn døra og niåringen klaga over "gudene-vet-hva".... De begynte å krangle og da fikk jeg nok!! Jeg var så upedagogisk at jeg brølte til dem at nå fikk de ta og ta seg sammen slik at resten av dagen kunne bli like fin som den hadde vært før de kom hjem!!!! Ungene måpte og slutta å skrike/krangle momentant... Jeg ba om unnskyldning for utblåsningen og ungene var enige i at de skjønte at jeg hadde klikka ;-)

Et godt tips til grinete unger: Fyll vann i kjøkkenvasken og la gullungen få vaske plastkopper, øser osv. Der kan de kose seg en time om de får lov ;)

God bedring!

Skrevet

Jeg hadde det slik her en dag. Ville aller helst bare kype under dynen..Alene... Ikke det beste selskapet for å si det slik. ;p

God bedring, og ta vare på deg selv. *klem*

Skrevet

Er du 100 % nødt til å gjøre ting som å vaske når du er så sliten og i dårlig form? Jeg tenker det er viktig å tillate deg selv å gjøre bare det aller nødvendigste (gi barnet mat, få ham til sengs osv). En 4-åring burde også kunne klare å hjelpe litt til hvis mor er syk.

Er det ingen du kan be om litt hjelp og avlastning i vinterferien? En nabo, familie, foreldre til barnets venner?

I alle fall: ta vare på deg selv, først og fremst.

Good luck!

Skrevet

*klem og trøst*

Unger kan være et sant herk noen ganger ;-) Vi har alle slike dager innimellom. Snart er det leggetid! *jippi*

Skrevet

Sånne dager er pyton :-(

Jeg har hatt en fin dag på jobb idag og kom hjem litt tidlig. Brukte tida på å vaske hus og legge sammen klær slik at alt skulle være klart til pappaen kom hjem med de to yngste (5 og 9 år). Minsten hylte og skreik på vei inn døra og niåringen klaga over "gudene-vet-hva".... De begynte å krangle og da fikk jeg nok!! Jeg var så upedagogisk at jeg brølte til dem at nå fikk de ta og ta seg sammen slik at resten av dagen kunne bli like fin som den hadde vært før de kom hjem!!!! Ungene måpte og slutta å skrike/krangle momentant... Jeg ba om unnskyldning for utblåsningen og ungene var enige i at de skjønte at jeg hadde klikka ;-)

Et godt tips til grinete unger: Fyll vann i kjøkkenvasken og la gullungen få vaske plastkopper, øser osv. Der kan de kose seg en time om de får lov ;)

God bedring!

Takk :)

Håper helga blir så koselig som du la opp til. Sambo her har lovt å ta med guttungen på kino i morgen formiddag, så kan jeg bare pleie meg selv for en stund. Krysser fingrene for at det er bedre før mandagen kommer :)

Skrevet

Jeg hadde det slik her en dag. Ville aller helst bare kype under dynen..Alene... Ikke det beste selskapet for å si det slik. ;p

God bedring, og ta vare på deg selv. *klem*

Uff, nei. Hvem har lyst til å være selskapsdame (spesielt for et barn eller to) når mn egentlig har nok med seg selv?

Godt du har det bedre nå :)

Her stiger feberen, så jeg venter bare utålmodig på at guttungen skal spise opp brødskiva si og komme seg i seng.

Skrevet

Er du 100 % nødt til å gjøre ting som å vaske når du er så sliten og i dårlig form? Jeg tenker det er viktig å tillate deg selv å gjøre bare det aller nødvendigste (gi barnet mat, få ham til sengs osv). En 4-åring burde også kunne klare å hjelpe litt til hvis mor er syk.

Er det ingen du kan be om litt hjelp og avlastning i vinterferien? En nabo, familie, foreldre til barnets venner?

I alle fall: ta vare på deg selv, først og fremst.

Good luck!

Takk!

Jeg "måtte" dessverre rydde og vaske litt, fordi noen skulle komme hit og fikse med baderomslys osv. Jeg blir så flau om det er rotete og støvete. De kom aldri, noe som selvfølgelig gjorde meg enda surere... ;)

Skrevet

Medfølelse oversendes i store doser. ;)

Jeg har måkt snø. Jævelskapet hadde føyka så det lå nesten en meter opp på veggen på verandaen, og begynte å dekke vinduet. Fikk angst for at vinduet skulle ryke, så jeg måtte få det vekk. Snø til livet for å komme fram til verandaen. Jeg trenger vår! :|

Håper du får en ok helg og at halsbetennelsen gir seg. Har du fått antibiotika? Dersom det er en streptokokkinfeksjon tar det laaang tid før den går over uten. *Erfaren halsbetennelseinnehaver*

Skrevet

Uff, nei. Hvem har lyst til å være selskapsdame (spesielt for et barn eller to) når mn egentlig har nok med seg selv?

Godt du har det bedre nå :)

Her stiger feberen, så jeg venter bare utålmodig på at guttungen skal spise opp brødskiva si og komme seg i seng.

Og når han er i seng, kryper du rett under pleddet eller dynen og bare tar vare på deg selv. God bedring! *klem*

Skrevet

Medfølelse oversendes i store doser. ;)

Jeg har måkt snø. Jævelskapet hadde føyka så det lå nesten en meter opp på veggen på verandaen, og begynte å dekke vinduet. Fikk angst for at vinduet skulle ryke, så jeg måtte få det vekk. Snø til livet for å komme fram til verandaen. Jeg trenger vår! :|

Håper du får en ok helg og at halsbetennelsen gir seg. Har du fått antibiotika? Dersom det er en streptokokkinfeksjon tar det laaang tid før den går over uten. *Erfaren halsbetennelseinnehaver*

Takk! Jeg ble i litt bedre humør av å lese om dine snø-strabaser. Her har det vært varmegrader og sol ;)

Jeg har fått antibiotika, men så langt har den ikke slått til, feberen stiger. Nå har det riktignok bare gått en dag, da, og jeg har ikke akkurat tatt det med ro.

Skrevet

Takk! Jeg ble i litt bedre humør av å lese om dine snø-strabaser. Her har det vært varmegrader og sol ;)

Jeg har fått antibiotika, men så langt har den ikke slått til, feberen stiger. Nå har det riktignok bare gått en dag, da, og jeg har ikke akkurat tatt det med ro.

Da kicker den forhåpentligvis inn i morra tidlig. :) Hiv innpå en Paracet eller to og drikk en stor kopp te. :)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg synes det virker som du har slitt mye med feber og forkjølelser de siste årene. Stemmer det? I så fall, du vil ikke få tatt en sjekk av blodet for å finne ut om du mangler noe?

Skrevet

Jeg synes det virker som du har slitt mye med feber og forkjølelser de siste årene. Stemmer det? I så fall, du vil ikke få tatt en sjekk av blodet for å finne ut om du mangler noe?

Jeg er mye syk, ja. Grunnen er at jeg hadde barneleddgikt som liten og ble aldri forkjølet/fikk influensa/omgangssyke eller annet som går på immunforsvaret.

Nå som jeg er frisk fra leddgikten har jeg, ironisk nok, mye dårligere immunforsvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...