Gå til innhold

Ikke skyll munnen med vann etter tannpuss

Anbefalte innlegg

Gjest Ole, Dole og Doffen
Skrevet

Bare sånn i tilfelle du gjør det. ;)

Skrevet

Why not? :-)

Fordi tannkremen beskytter tennene etter pussen, og fortsetter å virke.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Neida, jeg skylle ikke. Jeg bare drikker vann. :-)

Og vil fortsette drikke vann , og ikke noe sukkerholdig etter tannpuss

Skrevet

Jeg vet det, men jeg MÅ drikke flere slurker vann etter tannpussen, ellers får jeg ikke sove pga tørste. Hjelper ikke å drikke før tannpussen heller.

Og jeg har flotte tenner - var hos tannlegen for et par uker siden og fikk beskjed om at det var null hull og så rent og pent at det var sjeldent å se! :o) Så jeg fortsetter å drikke mitt vann etter tannpussen med god samvittighet.

Skrevet

Jeg vet det, men jeg MÅ drikke flere slurker vann etter tannpussen, ellers får jeg ikke sove pga tørste. Hjelper ikke å drikke før tannpussen heller.

Og jeg har flotte tenner - var hos tannlegen for et par uker siden og fikk beskjed om at det var null hull og så rent og pent at det var sjeldent å se! :o) Så jeg fortsetter å drikke mitt vann etter tannpussen med god samvittighet.

Best å bruke sugerør da. ;)

Skrevet

Best å bruke sugerør da. ;)

Liker ikke å ha så mye tannkremsmak i munnen når jeg legger meg så jeg drikker med hele munnhulen.

Men du har helt rett i det at tannkremen godt kan ligge og virke på tennene etter tannpussen og at man ikke blr skylle den bort.

Skrevet

Et godt tips:

Du kan gjerne drikke vann etter tannpussen. Jeg gjør det, men skyller deretter med fluor. Da virker fluoren hele natta og jeg har rene, pene tenner :-) Fluor hjelper også på lang sikt på ising i tennene.

Skrevet

Et godt tips:

Du kan gjerne drikke vann etter tannpussen. Jeg gjør det, men skyller deretter med fluor. Da virker fluoren hele natta og jeg har rene, pene tenner :-) Fluor hjelper også på lang sikt på ising i tennene.

Takk for tipset! Hvor kjøper man fluor?

Skrevet

Takk for tipset! Hvor kjøper man fluor?

Du mener munnskyllevann som inneholder flour?

Det får man kjøpt i vanlig dagligvareforretninger og apotek.

Ellers får du også kjøpt flourtabletter på apotek.

Mulig du får kjøpt de i dagligvarebutikker, men er litt usikker på det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...