Gå til innhold

Gleder du til overgangen til avklaringspenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Skinnfellen
Skrevet

Det gjør jeg. Skal bli fint å få utbetaling 2. ganger pr. mnd.

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Utbetalingene spiller ingen rolle, totalsummen blir det samme. Men jeg _gleder_ meg til å kunne prøve meg forsiktig i jobb igjen, uten å måtte ha et nytt vedtak, uten å måtte gjennom papirmølle, uten å måtte finne en arbeidsgiver som vil gå på NAV-møte osv.

Jeg _vet_ ikke hva jeg greier, jeg _vet_ ikke om kroppen min vil, derfor blir dette nye opplegget veldig bra for meg. Ingen avkorting i utbetaling når man jobber uten betaling, og kun avkorting i forhold til det du jobber _om_ du får betaling.

Supert opplegg, dette tror jeg har noe for seg!

Skrevet

NEI. Unødvendig byråkrati, jeg har gitt beskjed til NAV at jeg jobber fast 20 timer pr uke, har sendt bekreftelse både fra arbeidsgiverog lege. Likevel må jeg hver 14 dag sitte og krysse av hvor mange timer jeg har jobbet. I tillegg må jeg levere ny legeerkæring innen 1. april på at jeg er fortsatt er 50% ufør, det holdt ikke med den erklæringen jeg leverte i desember 2009.

Heia det norske byråkratiet!

Gjest Rehabpenger
Skrevet

NEI. Unødvendig byråkrati, jeg har gitt beskjed til NAV at jeg jobber fast 20 timer pr uke, har sendt bekreftelse både fra arbeidsgiverog lege. Likevel må jeg hver 14 dag sitte og krysse av hvor mange timer jeg har jobbet. I tillegg må jeg levere ny legeerkæring innen 1. april på at jeg er fortsatt er 50% ufør, det holdt ikke med den erklæringen jeg leverte i desember 2009.

Heia det norske byråkratiet!

Jeg kan ikke forstå hvor vanskelig dette kan være for deg. Du får penger fra Staten, helt sikkert ærlig fortjent, men så gidder du ikke å gjøre en bitteliten gjenytelse? Hva om du jobber et par timer mer ei uke? Eller en dag mindre? Hva om du blir friskere? Eller dårligere?

Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at det skal være så usigelig vanskelig å gi denne 20-sekunders tilbakemeldingen til de som faktisk gir deg penger for å ikke gjøre noe.

Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvor vanskelig dette kan være for deg. Du får penger fra Staten, helt sikkert ærlig fortjent, men så gidder du ikke å gjøre en bitteliten gjenytelse? Hva om du jobber et par timer mer ei uke? Eller en dag mindre? Hva om du blir friskere? Eller dårligere?

Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at det skal være så usigelig vanskelig å gi denne 20-sekunders tilbakemeldingen til de som faktisk gir deg penger for å ikke gjøre noe.

Jeg klarer ikke å slutte å bli fasinert over mennesker som på død og liv må slenge dritt til andre, som setter seg til doms over mennesker de verken kjenner til eller kjenner bakgrunnen til.

...og å si til noen som er 50% ufør at de "får penger for å ikke gjøre noe".. Ærlig talt - det hører ingen steder hjemme!

Skam deg!

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Jeg klarer ikke å slutte å bli fasinert over mennesker som på død og liv må slenge dritt til andre, som setter seg til doms over mennesker de verken kjenner til eller kjenner bakgrunnen til.

...og å si til noen som er 50% ufør at de "får penger for å ikke gjøre noe".. Ærlig talt - det hører ingen steder hjemme!

Skam deg!

Nei, jeg skammer meg ikke. Jeg sier ikke at pengene ikke er ærlig fortjent, men like fullt får man penger uten å yte noe tilbake. Vi er usannsynlig heldige her i landet som får penger uten å gjøre noe.

Når så Staten ber om en gjenytelse som tar ca 20 sekunder, så er det forferdelig for noen. DET er vel heller noe å skamme seg over.

Gjest Skinnfellen
Skrevet

Nei, jeg skammer meg ikke. Jeg sier ikke at pengene ikke er ærlig fortjent, men like fullt får man penger uten å yte noe tilbake. Vi er usannsynlig heldige her i landet som får penger uten å gjøre noe.

Når så Staten ber om en gjenytelse som tar ca 20 sekunder, så er det forferdelig for noen. DET er vel heller noe å skamme seg over.

''Når så Staten ber om en gjenytelse som tar ca 20 sekunder, så er det forferdelig for noen. DET er vel heller noe å skamme seg over.''

Det er jeg enig i. Å levere meldekort elektronisk tar ikke lange tiden, og det kan man fint klare om man ikke jobber, eller jobber 50%.

Skrevet

Helt enig med deg!

Skrevet

Vi har debattert akkurat dette temaet tidligere, og er nok ikke enig. Det er faktisk mennesker som er såpass syke at dette er vanskelig.

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Vi har debattert akkurat dette temaet tidligere, og er nok ikke enig. Det er faktisk mennesker som er såpass syke at dette er vanskelig.

Det er det, og ifølge det brevet jeg fikk fra NAV for ikke veldig lenge siden, står det at de som faktisk overhode ikke greier å sende meldekort, får en egen ordning.

Skrevet

Ja, sende meldekoret skal nok selv jeg klare, men det selve byråkratiet rundt meldesystemet som irriterer meg.

Jeg har fulgt opp alle pålegg jeg har fått fra NAV, sendt inn legeerklæringer og egnerkæringer nettoppp for å komme meg ut i jobb igjen. Når jeg da må starte hele prosessen på nytt igjen forbeholder jeg meg retten til å bli frustrert over systemet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, sende meldekoret skal nok selv jeg klare, men det selve byråkratiet rundt meldesystemet som irriterer meg.

Jeg har fulgt opp alle pålegg jeg har fått fra NAV, sendt inn legeerklæringer og egnerkæringer nettoppp for å komme meg ut i jobb igjen. Når jeg da må starte hele prosessen på nytt igjen forbeholder jeg meg retten til å bli frustrert over systemet.

''Ja, sende meldekoret skal nok selv jeg klare, men det selve byråkratiet rundt meldesystemet som irriterer meg.''

Helt enig med deg, avidi, NAV har ikke klart å nå sine mål, og nå skal enda ett nytt system settes i gang...:(

NAV-ansatte er totalt frustrerte fra før, men nå legges enda nye mål for dem. Synes det er horribelt. Jeg kan òg sende meldekort, no problem, synes mer synd på NAV-ansatte...!

Gjest Rehabpenger
Skrevet

I arbeidslivet må man godta endringer. Dette er det samme.

Se på det som betaling for det du får utbetalt. Det er god butikk!

Skrevet

I arbeidslivet må man godta endringer. Dette er det samme.

Se på det som betaling for det du får utbetalt. Det er god butikk!

For en flott innstilling:-) Det er så deilig å se at noen faktisk er i stand til å se på NAV ikke bare med negative øyne og dømme nedenom og hjem alt de gjør...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...