Gå til innhold

problemer med moderne sikringsskap

Anbefalte innlegg

Gjest trengerhjelp1
Skrevet

har et sånt vippesystem, hvor det bare skal være å vippe hendelen opp når den går ned.

den er koblet til varmpepumpa, men den vil ikke være oppe, hendelen går ned hele tiden.

hva tror dere problemet kan være?

har prøvd å slå av varmepumpa osv, men går ikke da heller.

Skrevet

Det kan jo være en feil på selve bryteren. Hvis det ikke er så lenge siden skapet ble installert så ta kontakt med de som gjorde det for deg.

Skrevet

Er du sikker på at det er kun varmepumpa som er tilkoblet denne kursen? Sjekk det og dra ut ledningen til varmepumpa og ikke bare slå den av med fjernkontrollen og prøv på nytt.

På helt nye anlegg er det jordfeilbryter på hver kurs, så derfor er det viktig at du drar ledningen ut av varmepumpa.

Skrevet

Mener du automatisikring, eller jordfeilbryter (står en test-knapp på den)?

Hvis det er en jordfeilbryter så er det gjerne at den ene ledningen er i nærheten av vann, eller lignende.

Med vennlig hilsen

Gjest trengerhjelp1
Skrevet

Er du sikker på at det er kun varmepumpa som er tilkoblet denne kursen? Sjekk det og dra ut ledningen til varmepumpa og ikke bare slå den av med fjernkontrollen og prøv på nytt.

På helt nye anlegg er det jordfeilbryter på hver kurs, så derfor er det viktig at du drar ledningen ut av varmepumpa.

takk for svar alle sammen:)

prøvde dra ut ledning, slo av hovedbryter

lot alt stå av ei stund osv

men ikke noe har fungert, så kommer nok en ekspert for å se på det etterhvert.

Skrevet

takk for svar alle sammen:)

prøvde dra ut ledning, slo av hovedbryter

lot alt stå av ei stund osv

men ikke noe har fungert, så kommer nok en ekspert for å se på det etterhvert.

Har du lest på oversikten over hva sikringen går til så du er helt sikker på at det er kun varmepumpa som er tilkoblet denne kursen? Oversikten står som regel på innsiden av døra.

Går det til noe annet også så slå av ett og ett aparat og prøv igjen mellom hver gang til du finner feilen. Da kan du sette på igjen alt andre.

Gjest trengerhjelp1
Skrevet

Har du lest på oversikten over hva sikringen går til så du er helt sikker på at det er kun varmepumpa som er tilkoblet denne kursen? Oversikten står som regel på innsiden av døra.

Går det til noe annet også så slå av ett og ett aparat og prøv igjen mellom hver gang til du finner feilen. Da kan du sette på igjen alt andre.

med engang jeg slår på varmepumpa så slår sikringen seg av

er kun ett par lamper som er kobla til samme kretsen....

Skrevet

Ok, da er det noe galt med varmepumpa, så lenge sikringen går med en gang du slår den på. Da må du få noen fagfolk til å se på den.

Gjest Støvføneren
Skrevet

Er det en gammel kurs med ny sikring?

Jeg har helt nyoppusset bad med egen ny kurs til varmekablene og spottene, men kursen til den ene lampen+stikkontakt deles med stua. Jeg må alltid skru av PC og varmeovn i stua for å føne håret på badet eller støvsuge i stua. Ellers går sikringen og nekter å rikke seg før jeg har skrudd av disse tingen.

Jeg vet det er mye mystisk med ledningene i stua og regner med at det er derfor. Hvis opplegget til disse lampene dine er gammelt kan det være noe feil der. Prøv å trekke ut kontakten på lampene før du skrur på pumpa. Eventuelt er ikke kursen sterk nok for varmepumpa i det hele tatt, eller det er noe galt med selve pumpa.

Sikringen er bare flink og gjør jobben sin. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...