Gå til innhold

Hvordan få saftige koteletter?

Anbefalte innlegg

har ikke hatt koteletter til middag på lenge, for synes det blir så tørt.. uansett hvordna jeg steker dem. tenkte å prøve meg igjen i dag.. :o) Så derfor lurer jeg på hvordan jeg får saftige svinekoteletter? Vet at nakkekoteletter er mer saftige.

Hva pleier dere å ha til? Saus eller bare stekeskjy? Synes det er godt med bretanage kyllingsaus, men det har jeg ikke.. tenkte å bare bruke stekeskjy, for skal ha føtegratinerte poteter til - så da trenger jeg ikke saus..

Tips til supersaftige koteletter? :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343287-hvordan-f%C3%A5-saftige-koteletter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hypnotika

Legg kotelettene i ei form. Krydre dem, ha litt vann i bunnen og sett dem i stekeovnen på 200 grader i en time. Slå over fløte (kaffefløte om du ikke vil ha så mye fett). Jeg synes kotelettene blir bra på denne måten. Veldig enkelt er det jo også :-)

Vil også tro du beholder dem saftigere om du legger folie over den første delen av steketiden. Dette har jeg aldri trengt, men du kan jo prøve.

Legg kotelettene i ei form. Krydre dem, ha litt vann i bunnen og sett dem i stekeovnen på 200 grader i en time. Slå over fløte (kaffefløte om du ikke vil ha så mye fett). Jeg synes kotelettene blir bra på denne måten. Veldig enkelt er det jo også :-)

Vil også tro du beholder dem saftigere om du legger folie over den første delen av steketiden. Dette har jeg aldri trengt, men du kan jo prøve.

Takk for tips. Går det greit uten fløte? Har ikke, og får ikke gått ut i dag..

Tror aldri jeg har stekt koteletter sjøl, men får veldig bra resultat på kyllingfilet dersom jeg svir dem av litt på hver side i panna og steiker resten i ovnen. Bare for å lage en steikeskorpe på utsida først, mener jeg.

Tror ikke det kan sammenlignes... :o) Aldri problemer med å få saftig kyllingfilet. :o)

Annonse

Vi pleier å først steke dem litt på hver side, deretter ha litt vann i pannen, sette på lokk og la det småkoke i 10-15 minutter. De siste minuttene tar vi av lokket og koker inn vannet, stopper før det er helt kokt inn, da har vi saus også :-)

Tilbehør: stekt sopp, evt. blandet med litt stekt bacon, salat/brokkoli/gulrøtter, ovnsstekte potetbåter/røstipotet/ris.

Gjest Fotmassasje

Vi pleier å først steke dem litt på hver side, deretter ha litt vann i pannen, sette på lokk og la det småkoke i 10-15 minutter. De siste minuttene tar vi av lokket og koker inn vannet, stopper før det er helt kokt inn, da har vi saus også :-)

Tilbehør: stekt sopp, evt. blandet med litt stekt bacon, salat/brokkoli/gulrøtter, ovnsstekte potetbåter/røstipotet/ris.

Kokte koteletter? Det høres ikke helt bra ut. ;)

De saftigste kotelettene får du ved å steke dem i panna i noen minutter på hver side, lage kraft av sjyet (ha i så mye vann + sjyet at det dekker kotelettene i en gryte) og la dem trekke i ca. 45 min og så lage saus av krafta. Mmmmm.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...