Gå til innhold

Handicaptoaletter

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg trodde det ikke var "lov". Dvs. at politiet ville ikke ha snakket til deg, men at det ved problemer kunne håndheves av feks vektere på kjøpesenter etc. Mest at det var common sense, liksom.

Mange funksjonshemmede har ikke mulighet til å holde seg så lenge, derfor er det supert at det stort sett står ledig, slik at de kan komme seg fort inn. At mor med barnevogn + 4-åring går inn på handikaptoalettet har jeg stor forståelse for, det er jammen ikke lett å få til det på de vanlig, trange toalettene.

Men jeg håper likevel alle har vett til å la rullestolbruker komme aller først i køen!

Gjest høstløv
Skrevet

De fleste handikaptoaletter på kjøpesentre og i andre offentlige steder er kombinerte.

Dvs de er utstyrt til for både bleieskift og for bruk av handikappede personer.

Gjest tenker jeg...
Skrevet

Jeg trodde det ikke var "lov". Dvs. at politiet ville ikke ha snakket til deg, men at det ved problemer kunne håndheves av feks vektere på kjøpesenter etc. Mest at det var common sense, liksom.

Mange funksjonshemmede har ikke mulighet til å holde seg så lenge, derfor er det supert at det stort sett står ledig, slik at de kan komme seg fort inn. At mor med barnevogn + 4-åring går inn på handikaptoalettet har jeg stor forståelse for, det er jammen ikke lett å få til det på de vanlig, trange toalettene.

Men jeg håper likevel alle har vett til å la rullestolbruker komme aller først i køen!

Men om de ikke kan holde seg så lenge, det kan jo være at det er en annen handicappet på toalettet som bruker lang tid også.... kan jo ikke regne med at det er ledig bestandig....

Caloni Makaroni
Skrevet

Men om de ikke kan holde seg så lenge, det kan jo være at det er en annen handicappet på toalettet som bruker lang tid også.... kan jo ikke regne med at det er ledig bestandig....

Neida, helt klart. Men om det skulle være tilgjengelig på lik linje med de vanlige toalettene ville det jo "aldri" være ledig. Jeg er mye ute med en rullestolbruker, og vi er stort sett innom et toalett når vi er ute. Jeg har enda ikke opplevd å møte på en rullestolbruker på handikaptoalettet. Noen ganger er det låst og det kommer noen gående ut, men ellers er det heldigvis mye ledig.

En gang opplevde vi at det var låst, og jeg spurte en av de ansatte på kjederestauranten om det var avstengt, eller om det var noen der inne, og han sa at neida, det var ingen der inne, men sjefen hadde ved en feil tatt med seg nøkkelen hjem, og han kom ikke tilbake før i morgen. "Beklager." ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...