Gjest apple Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Bergen/Oslo/Manchester. Kvarter fra Bergen-Oslo lander til innsjekking til Manchester. Lenge siden jeg har mellomlanda, men mener å huske at jeg måtte hente koffert og sjekke den inn på nytt..... Finner ikke noe ut på SAS-siden, og må kanskje bite i det sure eplet og sitte en halvime i telefonen for å få svar. Hvis ikke noen av dere der ute i Cybern vet det, da? :-) 0 Siter
Sør Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Nei, du må hente kofferten på tilbakeveien, for å få den gjennom tollen. Fra Bergen sender de kofferten helt frem til Manchester. Der bør du dog huske på at du skal hente den! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 jeg leste overskriften slik: Månelanding, må man sjekke inn på nytt? Og jeg er som så frustrert over hva jeg ikke får gjort, og så er det dolere her som allerede planlegger månelanding. Ja ja det er forskjell på folk;) LOL 0 Siter
AAA Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Det kommer an på om du har gjennomgående billett fra A til Å, eller om du har seperate billetter på delstrekningene. Ved gjennomgående billett får du sjekke bagasje helt gjennom. På returen må bagasje tas ut og fortolles på første stopp i landet reisen ender. 0 Siter
ilaria Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Hvis begge strekningene er med SAS, går det greit ved utreise. Men sjekk bagasjelappen din for sikkerhetsskyld... 0 Siter
Gjest apple Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Nei, du må hente kofferten på tilbakeveien, for å få den gjennom tollen. Fra Bergen sender de kofferten helt frem til Manchester. Der bør du dog huske på at du skal hente den! ;-) Med vennlig hilsen Oi! Tusen takk for mange greie svar; også så kjapt, da! Månen hadde vært noe det, men skal heller se The Stranglers i Liverpool denne gangen :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 jeg leste overskriften slik: Månelanding, må man sjekke inn på nytt? Og jeg er som så frustrert over hva jeg ikke får gjort, og så er det dolere her som allerede planlegger månelanding. Ja ja det er forskjell på folk;) LOL *HAHA* 0 Siter
nick Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Oi! Tusen takk for mange greie svar; også så kjapt, da! Månen hadde vært noe det, men skal heller se The Stranglers i Liverpool denne gangen :-) Det kommer helt an på hvem du flyr med. Flyr du Norwegian Bergen-Oslo og skal videre med et annet selskap, så må du hente bagasjen og sjekke inn på nytt. De samarbeider ikke med noen. Flyr du SAS først og videre med et vanlig selskap (ikke low cost), så kan du sjekke inn bagasjen (og vanligvis deg selv også) hele veien. Jeg gruer meg som faen til vi bare har low cost selskaper igjen i verden, da skal vi alle løpe ut å hente bagasje, samt gå gjennom security hver jævla gang vi mellomlander. Og alle må stå å trøkke ved utgangen for å få det setet man vil ha. Det er rene sirkuset ved enkelte utganger på Gardermoen. Der er jo billlig, så da gjør det ikke noe at man blir behandlet som krøtter? 0 Siter
Humatus Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Min erfaring med SAS er at de informerer om dette på flyet, de som skal reise videre osv. Men slik det har vært når jeg har "pendlet" dublin-oslo så har man på utreise bare gått videre til utenlandsk gater og ikke måtte sjekke inn på nytt, men ved innreise så må man sjekke inn og gå gjennom tollen, før man kan få fly videre. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Vi kjørte nylig Trondheim/Oslo/Newark/Orlando. Hadde i utgangspunktet 45 minutter i Oslo før flyet til Newark gikk. Ble 25 minutter forsinket fra Trondheim... Vi ble sjekket inn helt frem til Orlando. Måtte ikke hente baggasje før i Newark (standard i USA at man må sjekk inn baggasje på nytt om man skal videre innenriks. Var rimelig stresset i forhold til at innsjekk til USA er innskjerpet, og vi hadde så dårlig tid - men det gikk veldig bra. Husk bare på at det kan være langt å gå fra der du lander til der du tar av. Vi sprang først nesten hele Gardermoen på langs for å komme til transfer, for så å måtte springe hele Gardermoen tilbake på langs for å komme til gaten på utland... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Vi kjørte nylig Trondheim/Oslo/Newark/Orlando. Hadde i utgangspunktet 45 minutter i Oslo før flyet til Newark gikk. Ble 25 minutter forsinket fra Trondheim... Vi ble sjekket inn helt frem til Orlando. Måtte ikke hente baggasje før i Newark (standard i USA at man må sjekk inn baggasje på nytt om man skal videre innenriks. Var rimelig stresset i forhold til at innsjekk til USA er innskjerpet, og vi hadde så dårlig tid - men det gikk veldig bra. Husk bare på at det kan være langt å gå fra der du lander til der du tar av. Vi sprang først nesten hele Gardermoen på langs for å komme til transfer, for så å måtte springe hele Gardermoen tilbake på langs for å komme til gaten på utland... Jeg har vært i samme situasjon noen ganger, og har funnet ut at dersom du sjekker inn og får all bagasje sendt til ankomstedet er du sjekket inn for alle mellomlandinger. Har du kjøpt ulike reiser på nett selv og ikke kan sjekkes inn til destinasjonsstedet ved start, må du hente baggasje OG sjekke inn på mellomlandingene. Har ikke booket på billigmåten etter at jeg mistet fly 2 pga forsinkelse på fly 1... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.