Gå til innhold

Stokk dum når det gjelder data

Anbefalte innlegg

Gjest Alene og hjelpeløs
Skrevet

Her er jeg igjen. Nå gjelder det bla data ord og utrykk. Hva heter selve bakgrunnskjermen på pc`en? Hva er egentlig kontrollpanelet?

Hva heter de små boksene/ikonene?som ligger tilgjengelig i bakgrunnsskjermen (Eksplorer, papirkurv, antivirus osv osv) hva er ordet for disse boksene? B-)

Det har seg sånn at jeg har hatt virus på pcèn min og fått hjelp til å installere hele maskinen på ny. Nå har pc skjermen et helt anderledes utseende enn jeg er vant med og mange nye programmer. De fleste bedre enn jeg hadde, men savner også en del.

Fikk vite at jeg hadde fått lastet ned AVG antivirus på pc`en min, men hvordan finner jeg ut det? Står ikke noen steder i bakgrunnsskjermen ihvertfall.. Når jeg prøver å laste ned på ny for sikkerhetsskyld får jeg bare beskjed om at detet er usikkert område for pcèn min?!

Har også fått vite at word og excel er nedlastet, men finner heller ikke dette noen steder. Kommer bare inn på noe som heter "Windows mediacenter" når jeg prøver å laste ned mine gamle dokumenter i word. De ligger altså inne tilgjendelig på "mine dokumenter", men klarer ikke å åpne dem..

Gjest en hjelpende hånd
Skrevet

På startmenyen finner du ut hvilke programmer du har.

For å finne word og excel kan du gå på Start - Alle programmer - Microsoft Office.

For å se hva som ligger på pcen din av dokumenter, bilder, programmer m.m kan du gå på Start - Min datamaskin.

Bakgrunnsskjermen heter Skrivebordet. Kontrollpanelet er der du styrer ting og tang på pcen. F.eks kan du justere hastigheten på musepekeren der og du kan slette programmer du ikke ønsker å ha på pcen din.

De små boksene på skrivebordet (bakgrunnsskjermen) kalles ikoner.

Ikke alle programmene du har på pcen din ligger på skrivebordet. AVG kan ligge på pcen din uten at du "ser" det. Åpne "min datamaskin" og søk etter AVG der så kommer det nok opp.

Håper dette var til litt hjelp.

Gjest Alene og hjelpeløs
Skrevet

På startmenyen finner du ut hvilke programmer du har.

For å finne word og excel kan du gå på Start - Alle programmer - Microsoft Office.

For å se hva som ligger på pcen din av dokumenter, bilder, programmer m.m kan du gå på Start - Min datamaskin.

Bakgrunnsskjermen heter Skrivebordet. Kontrollpanelet er der du styrer ting og tang på pcen. F.eks kan du justere hastigheten på musepekeren der og du kan slette programmer du ikke ønsker å ha på pcen din.

De små boksene på skrivebordet (bakgrunnsskjermen) kalles ikoner.

Ikke alle programmene du har på pcen din ligger på skrivebordet. AVG kan ligge på pcen din uten at du "ser" det. Åpne "min datamaskin" og søk etter AVG der så kommer det nok opp.

Håper dette var til litt hjelp.

Du var til KJEMPE god hjelp!

Den fine og tydelige måten du svarte på, fikk meg dessuten til å føle meg mindre dum;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...