Gå til innhold

Hva tenker du?

Gjest aliceieventyrland

Anbefalte innlegg

Gjest aliceieventyrland
Skrevet

Om en person som har lite nettverk/få venner? Blir du skeptisk til personen, tenker du negativt om vedkommende e.l? Jeg har problemer med å få nye venner/bekjentskap fordi jeg har ingen fra før, og er så redd for at noen skal oppdage det. Føler skam over at jeg ikke har noen, og svarer meg at det er fordi det er noe galt med meg. Men sirklen fortsetter fordi jeg ikke klarer å komme ut av den. Jeg holder folk på trygg avstand. Har ikke behov for mange, men noen få hadde vært hyggelig. Jeg trives alene også, så jeg ville aldri funnet på å mase om å være sammen med de hele tiden. Noen som har noen tanker rundt dette? Jeg ønsker selvfølgelig at noen skal avkrefte tankene mine, men det viktigste er at dere er ærlige.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ville holdt meg på god avstand;)

Dette er ikke en person du bør ha kontakt med, kjære deg!

Skrevet

Jeg har heller ikke mange venner eller stor omgangskrets. Åpner meg ikke for hvem som helst heller så jeg lar ikke alle slippe innpå meg, men føler meg ikke unormalt av den grunn. :o)

Har noen få, gode venner og heldigvis søsken jeg er ganske mye sammen med og en herlig kjæreste da + 2 unger.

Skrevet

Hæ?

hidi, the scorpion
Skrevet

Var ment til trådstarter:)

candyqueen_83
Skrevet

??

Skrevet

Du svarte jo trådstarter, men var den andre setningen din også ment ironisk? Den hadde ingen ;o) etter seg nemlig...

Gjest annlovinda
Skrevet

Jøss, leste du innlegget før du svarte??

Skrevet

Ser du får mange reaksjoner her, så jeg må bare føre på at jeg faktisk ikke kunne finne på å tro at du var annet enn ironisk, og ikke fatter at de andre ikke ser det. Men det er jo mulig det er jeg som ar feil, da :)

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg tenker ikke noe negativt. Noen har en stor vennegjeng, noen en stor bekjentskapkrets, noen har noen få nære venner. Noen har bare bekjente men ingen nære - tror det er ganske ensomt selv om man utad ser ut som en med mange venner.

Jeg får ikke så lett nye venner jeg heller, er litt sjenert og tilbaketrukket. Synes det kan være vanskelig å starte en samtale med en jeg ikke kjenner. Men det går bedre hvis noen starter en samtale med meg.

Om jeg blir venner med noen eller ikke kommer overhodet ikke an på hvor mange venner personen har fra før, det kommer an på personen. Om vi passer sammen. Når jeg blir kjent med nye vet jeg sjelden noe om deres sosiale liv og antall venner i forkant. Det er ikke det som teller.

Skrevet

Ser du får mange reaksjoner her, så jeg må bare føre på at jeg faktisk ikke kunne finne på å tro at du var annet enn ironisk, og ikke fatter at de andre ikke ser det. Men det er jo mulig det er jeg som ar feil, da :)

Jo, jeg skjønte at den første setningen var ironisk, men så slengte hun på nr. 2 helt uten noen smiley, som jo er helt vanlig når man fleiper. Aldri godt å vite heller med Hidi.

Skrevet

Hadde vært glad om jeg hadde truffet på en slik person jeg :-)

Virker som alle har mange venner og er veldig sosiale,men det trenger ikke stemme. Kunne tenkt meg å blitt bedre kjent med en slik person ;)

Gjest aliceieventyrland
Skrevet

Hadde vært glad om jeg hadde truffet på en slik person jeg :-)

Virker som alle har mange venner og er veldig sosiale,men det trenger ikke stemme. Kunne tenkt meg å blitt bedre kjent med en slik person ;)

Fordelen er at jeg er skjelden opptatt når det passer for deg å treffes ;o)

Gjest aliceieventyrland
Skrevet

Takker for svar! Ble egentlig litt positivt overasket. Håper jeg klarer å gjøre noe med det :o)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg tenker at folk er forskjellige, og noen er meget sosiale- mens andre trives godt i eget selskap.

Dersom du ønsker kontakt med andre, så kan du selv ta initiativ. Feks spørre om noen på jobb kunne tenke seg gå på den konserten e.l. Eller du melder deg på et kurs/trening eller liknende og går der fast over lengre tid.

Gjest synes jeg
Skrevet

Sånn til en annen gang så er der vel en tid og et sted for alt? Hvis en skriver et innlegg om ensomhet og ellers ikke er en kjent traver her inne, er det kanskje ikke rett tid til ironi..

Skrevet

Jeg prøvde å svare deg tidligere, men fant ikke riktige ord.

Jeg ville ikke blitt skeptisk. Jeg ville faktisk syntes synd på deg. Men i løpet av min tid på dol har jeg lært masse om mennesker, og en ting er at vi mennesker er ulike, og med ulike behov. Noen trenger og liker selskap, mens andre ikke. Noen trenger få, noen mange.

Jeg forstår forøvrig tankegangen din, og skammen du føler. Har hatt det slik selv.

Skrevet

Fordelen er at jeg er skjelden opptatt når det passer for deg å treffes ;o)

Høres bra ut ;-)

Er i grunn ikke så opptatt jeg heller...

Skrevet

Jeg ville kanskje ha stusset litt om jeg ble kjent med en person som har absolutt _ingen_ venner. Men det ville ikke hindret meg i å bli kjent med deg. Hadde vi kommet godt overens, ville jeg ikke tenkt noe mer på at du ikke har andre venner.

Men jeg ville vært veldig vár på at det ikke blir et intenst vennskap. Det har jeg opplevd før, med ei som ikke hadde andre venner, så derfor ville jeg nok vært litt obs på det..

Skrevet

Jeg synes du ikke skal være så opptatt av hva andre tenker. Og du har ingenting å skamme deg over. Slapp av og vær stolt av at du er den du er :-)

Istedet for å være redd for hva andre tenker om deg, skal du tenke godt om andre. Smil og vis at du bryr deg om andre, så ordner det seg nok.

Lykke til videre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...