Gå til innhold

Hva tenker du?

Gjest aliceieventyrland

Anbefalte innlegg

Gjest aliceieventyrland
Skrevet

Jeg tenker at folk er forskjellige, og noen er meget sosiale- mens andre trives godt i eget selskap.

Dersom du ønsker kontakt med andre, så kan du selv ta initiativ. Feks spørre om noen på jobb kunne tenke seg gå på den konserten e.l. Eller du melder deg på et kurs/trening eller liknende og går der fast over lengre tid.

Tror jeg har sosial angst. Jeg har en stor sperre på å gjøre sånt som du foreslår. Jeg klarer ikke å finne ut av om jeg ikke vil pga interesse eller om det er pga angst. Men jeg savner noen av og til. Da savner jeg noen nære venner. Det tar jo litt tid å få nære venner, og den tiden klarer jeg ikke komme meg igjennom. Synes det er så slitsomt å være sammen med folk jeg ikke kjenner så godt. Hvis jeg melder meg på kurs eller trener samme sted over lengre tid hjelper ikke meg, jeg vil bare føle meg ensom fordi jeg ferdes blandt så mange folk og likevel er alene. Uansett, takk for forslag :o)

Gjest aliceieventyrland
Skrevet

Jeg ville kanskje ha stusset litt om jeg ble kjent med en person som har absolutt _ingen_ venner. Men det ville ikke hindret meg i å bli kjent med deg. Hadde vi kommet godt overens, ville jeg ikke tenkt noe mer på at du ikke har andre venner.

Men jeg ville vært veldig vár på at det ikke blir et intenst vennskap. Det har jeg opplevd før, med ei som ikke hadde andre venner, så derfor ville jeg nok vært litt obs på det..

Kjenner til den typen du beskriver, man blir kvalt av sånne. Jeg tror jeg har litt sosiale antenner og vil ikke komme til å mase på noen eller klenge. Men skal jeg være ærlig så synes jeg det hadde vært kjempekoselig å ha en skikkelig god venninne som kunne treffes ofte og gjøre altmulig sammen med. Men da må det være et gjensidig ønske.

Gjest Vageroen
Skrevet

Jeg har vært der hvor jeg hadde ekstremt lite nettverk. Og som deg skammet jeg meg over det og var engstelig for hvordan andre ville se på meg.

Likevel kom det jo frem da. Å si at en ikke kjenner så mange der hvor en bor eller har litt lite nettverk er noe annet å si at en er venneløs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...