Gå til innhold

Ingen venner - for mange år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan jeg godt forstå.. Har du absolut _ingen_ venner?

Skrevet

Det kan jeg godt forstå.. Har du absolut _ingen_ venner?

Nei! Ser ikke meningen med livet akkurat.

Skrevet

Jeg kan være din venn :)

Gjest mange som deg
Skrevet

Vi er mange som har det som deg. Det er aldri for sent. Du må bare komme deg der du treffer folk. Melde deg inn på noe.

Skrevet

Jeg kan være din venn :)

Takk! Kunne ønske jeg kunne treffe deg i RL!

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg og kan være din venn :)

Gjest Helene Harefrøken
Skrevet

Tror det er altfor mye fokus på dette med å ha venner.Derfor føler nok mange seg også ensomme i perioder med lite/ingen venner. Men å være i sitt eget selskap er virkelig fint:) Så kjenn etter på følelsen om du virkelig trenger så mange venner. Forstår godt om du ønsker deg noen få altså:) Og det ordner seg nok. Lykke til!

Gjest Elextra
Skrevet

Mange som har få venner har fått det mye lettere etter at det ble mulig å bli kjent med folk via nettet :-).

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Tror det er altfor mye fokus på dette med å ha venner.Derfor føler nok mange seg også ensomme i perioder med lite/ingen venner. Men å være i sitt eget selskap er virkelig fint:) Så kjenn etter på følelsen om du virkelig trenger så mange venner. Forstår godt om du ønsker deg noen få altså:) Og det ordner seg nok. Lykke til!

''Tror det er altfor mye fokus på dette med å ha venner.Derfor føler nok mange seg også ensomme i perioder med lite/ingen venner. Men å være i sitt eget selskap er virkelig fint:) Så kjenn etter på følelsen om du virkelig trenger så mange venner. Forstår godt om du ønsker deg noen få altså:) Og det ordner seg nok. Lykke til!''

Ensomhet og det å trives i sitt eget selskap er to vidt forskjellige ting. Når du nevner at det er alt for mye fokus på å ha venner, tror jeg du mener venner som i facebook-liksomvenner-sammenheng. Venner er viktig ifølge en undersøkelse om folks følelse av lykke. Klart det er bedre å kunne oppleve ting sammen med en venn enn å hele tiden være alene.

Gjest segunda
Skrevet

Det kan være fint å være i eget selskap, men den følelsen å være uten venner er noe helt annet. Den er vond og ensomhetsfølelelsen er noe av det verste jeg vet. Den trenger ikke alltid å være realistisk, men når den er der så er livet trist.

Gjest mange som deg
Skrevet

Mange som har få venner har fått det mye lettere etter at det ble mulig å bli kjent med folk via nettet :-).

Kan du utdype det? Min erfaring er at alle bli-kjent-nettsted er laget for dating. Ikke for vennskap.

Gjest Elextra
Skrevet

Kan du utdype det? Min erfaring er at alle bli-kjent-nettsted er laget for dating. Ikke for vennskap.

''Min erfaring er at alle bli-kjent-nettsted er laget for dating''

Kanskje det er blitt slik nå? Slik var det ikke da jeg "begynte" med nett for ca. 13-14 år siden, i hvertfall. Jeg har fortsatt venner jeg først ble kjent med på nett.

Og hva med diverse fora som DOL og andre fora? Kjenner til flere som har blitt kjent og har kontakt i RL her.

Gjest Helene Harefrøken
Skrevet

''Tror det er altfor mye fokus på dette med å ha venner.Derfor føler nok mange seg også ensomme i perioder med lite/ingen venner. Men å være i sitt eget selskap er virkelig fint:) Så kjenn etter på følelsen om du virkelig trenger så mange venner. Forstår godt om du ønsker deg noen få altså:) Og det ordner seg nok. Lykke til!''

Ensomhet og det å trives i sitt eget selskap er to vidt forskjellige ting. Når du nevner at det er alt for mye fokus på å ha venner, tror jeg du mener venner som i facebook-liksomvenner-sammenheng. Venner er viktig ifølge en undersøkelse om folks følelse av lykke. Klart det er bedre å kunne oppleve ting sammen med en venn enn å hele tiden være alene.

Ingen er like, og jeg tenkte ikke på facebookvenner. For min egen del liker jeg aller best å ha de fleste opplevelsene helt for meg selv:)

Gjest mange som deg
Skrevet

''Min erfaring er at alle bli-kjent-nettsted er laget for dating''

Kanskje det er blitt slik nå? Slik var det ikke da jeg "begynte" med nett for ca. 13-14 år siden, i hvertfall. Jeg har fortsatt venner jeg først ble kjent med på nett.

Og hva med diverse fora som DOL og andre fora? Kjenner til flere som har blitt kjent og har kontakt i RL her.

I Dol sine ungdomssår var det jo både chat og treff. Det er det ikke nå lenger. Jeg kjenner heller ikke til andre steder å bli kjent på nett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...