Gå til innhold

Ikke-røykere er smartere enn røykere


Olav Femte

Anbefalte innlegg

He, he..

Men det er mye forskning på dette.

Og en ting forskningen har kommet fram til er at de ikke klarer å finne gode kriterier for å definere menneskeraser. Ytre atributter blir alt for tynt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    25

  • Angustia

    11

  • PieLill

    9

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    8

Mest aktive i denne tråden

Det er snodig å tenke på det rabalderet det ble når det ble bestemt at man ikke lenger skulle ha røykesoner på fly. Røykerne raste og ropte ut om diskriminering. Idag tror jeg faktisk svært mange røykere er enige i at det er ubehagelig å sitte i et fly med røyklukt ;)

Godt verden går framover :)

Takk og pris for røykeloven!

Husker jeg (som røyker) var på utesteder, helt edru, og våkna dagen derpå med "hangover", hehe :-)

Min dypeste medfølese til ikke-røykerne og de ansatte på den tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Blir litt flirfull når en del røykere påstår de er diskrimminerte fordi de ikke får ryke og reise samtidig etc. Hvor mange som over hodet ikke tåler røyk har ikke blitt diskrimminert opp gjennom årene.

mvh

Det er et virkelig godt poeng!

Min yngste søster har astma. Husker godt når hun var liten og besøkte meg når jeg studerte i Oslo. Vi lette etter en resturant der det var mulig å sitte uten at astmaplagene kom for fullt. Nesten helt håpløst å finne et slikt sted! Idag er ikke røyken noe problem i forhold til hennes livsutfoldelse lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris for røykeloven!

Husker jeg (som røyker) var på utesteder, helt edru, og våkna dagen derpå med "hangover", hehe :-)

Min dypeste medfølese til ikke-røykerne og de ansatte på den tiden...

Det er godt gjort at du, som røyker, har ønsket røykeloven velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt gjort at du, som røyker, har ønsket røykeloven velkommen :)

Definitivt, til glede for først og fremst ikke-røykere, og også oss røykere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymfortiden

Stått opp med feil fot i dag? =)

Jeg hadde et enkelt og greit poeng her i dag. som du tydeligvis ikke greier å fatte.

Kjære deg. Lær deg først som sist; Sør går det ikke an å diskuterere noe som helst med, for han har ALLTID rett, absolutt ALLTID. Alle andre har feil. Bare legg merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonymfortiden

Hjelpes Sør, ta deg en pille, for alt som er ille ;-)

Tror ikke du VIL forstå hva jeg prøver å si her. Så jeg gidder ikke argumentere med deg. For noen er kverulering selve livet. Synd er det for Dem =)

Føler med deg her, det er som å snakke til en maskin som er programmert til å mene motsatt av alt, og vri og vrenge på ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synes de er mer intelligente som lever livet mens de har det, og dør når de dør.''

Jeg er så lei av det argumentet for røyking. Jeg var lei av det nesten før jeg begynte å røyke som dum 17-åring.

Hva er det røyk gir deg, som gjør at du nyter livet så mye mer enn alle andre? Er det smaken? Ikke vær latterlig. Blir du så attraktiv for andre? Ikke mange som liker den stanken. Er rusen så fantastisk? Nei, det tilfredstiller kun et kunstig behov. Og moralsk sett er røyking et forkastelig valg, så du blir i alle fall ikke et bedre menneske av det.

Røyk er en avhengighet av den mest idiotiske sort. Bortkastede penger, som kunne blitt brukt på ferier og opplevelser. Røykingen fører til dårligere helse lenge før man snakker om å dø av den. Og den døden ville jeg ikke unnet noen - lungekreft eller KOLS frister deg, forstår jeg? Videre øker røyk sjansene for å utvikle angst og depresjon.

Så du nyter livet ved å røyke? Kos deg! Men jeg tror dessverre det er avhengigheten din som snakker.

Godt skrevet :)

Jeg tviler på at livskvaliteten øker fordi man røyker ;) Det må være trist å føle at man må ha røyk for å kunne nyte livet maksimalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vel- dem om det. Jeg unngår folk som røyker fordi de lukter. Og dessuten så har røykere og jeg meget sjeldent noe å snakke om fordi vi befinner oss på ulike planeter i interesser/jobb etc.'

Jeg synes et slikt utsagn grenser til en lite sjarmerende arroganse. Selv har jeg alltid vært en ikke-røykende, men har så avgjort møtt mange mennesker opp gjennom årene som både har vært svært interessante, ressurssterke, hyggelige etc og samtidig røykere.

Synes lite om å diskriminere på gruppenivå - selv om jeg også misliker lukten sterkt . De av mine bekjente som er stor-røykere forsøker jeg å heller treffe på en kaffebar enn å dra hjem til dem.

Enig med deg i det.

Noen få av mine beste venner røyker og det er høyst oppegående mennesker på lik linje med mine ikke-røykende venner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skrevet :)

Jeg tviler på at livskvaliteten øker fordi man røyker ;) Det må være trist å føle at man må ha røyk for å kunne nyte livet maksimalt ;)

''Godt skrevet :)

Jeg tviler på at livskvaliteten øker fordi man røyker ;) Det må være trist å føle at man må ha røyk for å kunne nyte livet maksimalt ;)

– togli''

Du har helt rett, dette har ingenting med livskvalitet å gjøre - snarere tvert imot!

Jeg er selv en notorisk røyker, har klart å redusere på dagtid de siste ukene & har et mål om å slutte (i løpet av våren, feigt, hmpff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Lær deg først som sist; Sør går det ikke an å diskuterere noe som helst med, for han har ALLTID rett, absolutt ALLTID. Alle andre har feil. Bare legg merke til det.

Så godt at du har lært. :-)

Det er dog ikke noe jeg har påstått eller indikert, men er nok heller et av dine vanlige personangrep, som skyldes at du ikke kan argumentere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg her, det er som å snakke til en maskin som er programmert til å mene motsatt av alt, og vri og vrenge på ting

Neida, det fordrer bare at du faktisk kommer med argumenter som holder, i stedet for personangrepene dine.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Godt skrevet :)

Jeg tviler på at livskvaliteten øker fordi man røyker ;) Det må være trist å føle at man må ha røyk for å kunne nyte livet maksimalt ;)

– togli''

Du har helt rett, dette har ingenting med livskvalitet å gjøre - snarere tvert imot!

Jeg er selv en notorisk røyker, har klart å redusere på dagtid de siste ukene & har et mål om å slutte (i løpet av våren, feigt, hmpff)

Jeg er sikker på du klarer å slutte hvis du bestemmer deg for at du SKAL slutte, og ikke at du skal PRØVE å slutte ;)

Faren min bestemte seg for en dato og røkte som normalt fram til den datoen. Han slutta tvert og det gikk faktisk mye bedre enn forventet fordi han VISSTE at røyken var et tilbakelagt stadium.

Dette greier du!!!!! *krysser alt jeg har* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymfortiden

Neida, det fordrer bare at du faktisk kommer med argumenter som holder, i stedet for personangrepene dine.

Med vennlig hilsen

Jeg synes egentlig at du er ganske morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymfortiden

Så godt at du har lært. :-)

Det er dog ikke noe jeg har påstått eller indikert, men er nok heller et av dine vanlige personangrep, som skyldes at du ikke kan argumentere.

Med vennlig hilsen

Hva hjelper det å argumentere når du uansett finner en måte å rasere andres argumenter?

Hvis du leser gjennom alt du har skrevet i det siste, så vil du se at du nesten ALDRI er enig med noen, og du er ALDRI enig med den som begynner med et innlegg.

Det hadde vært så fint å lese at du var enig med noen , kan du ikke prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på du klarer å slutte hvis du bestemmer deg for at du SKAL slutte, og ikke at du skal PRØVE å slutte ;)

Faren min bestemte seg for en dato og røkte som normalt fram til den datoen. Han slutta tvert og det gikk faktisk mye bedre enn forventet fordi han VISSTE at røyken var et tilbakelagt stadium.

Dette greier du!!!!! *krysser alt jeg har* :)

Takk,togli!

Har ikke nevt nedtrappingen for noen enda, men takk for å være en medsøster (uten forpliktelser)

Min yngste nevnte at jeg ikke hadde røyka på skituren i dag - kjempemotivasjon- så får vi se..

Takk igjen for motivasjon & støtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det å argumentere når du uansett finner en måte å rasere andres argumenter?

Hvis du leser gjennom alt du har skrevet i det siste, så vil du se at du nesten ALDRI er enig med noen, og du er ALDRI enig med den som begynner med et innlegg.

Det hadde vært så fint å lese at du var enig med noen , kan du ikke prøve?

Jeg finner det generelt ikke nødvendig å skrive "enig"-innlegg. Jeg skriver hvis jeg har noe fornuftig å si, og ikke bare "jeg er enig".

Hvis jeg "raserer" dine argumenter så er vel det heller en indikasjon til deg om at du bør øve deg på å komme med bedre argumentasjon?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,togli!

Har ikke nevt nedtrappingen for noen enda, men takk for å være en medsøster (uten forpliktelser)

Min yngste nevnte at jeg ikke hadde røyka på skituren i dag - kjempemotivasjon- så får vi se..

Takk igjen for motivasjon & støtte

Du får holde oss oppdaterte, så blir det kanskje lettere å holde motivasjonen oppe :)

Når du fjerner en vane bør du erstatte den med en ny. Da vil det som regel gå lettere å slutte. Du kan f.eks. alltid ha en skål med ferdigskrellede gulrøtter i kjøleskapet. Når du kjenner røyksuget ta deg, så henter du en gulrot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...