Gjest tipsmottakesmedtakk Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Er det noen musikkteknologi nerder her? Jeg har kjøpt et Roland ED PC- 180A keyboard. Og koblet det til via midi interface, lastet ned Reason (Record) programvare, samt audio4all (driver). Får fortsatt ikke lyd. Tror jeg må endre noen innstillinger eller noe for å få midi lyd. Noen som vet hvordan man gjør dette? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 ''Tror jeg må endre noen innstillinger eller noe for å få midi lyd.'' Et MIDI-keyboard genererer ikke lyd, det sender bare kontroller-data til PC'en. Du må sette opp en softsynth/sampler i Reason for å få lyd. 0 Siter
Gjest tipsmottakesmedtakk Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 ''Tror jeg må endre noen innstillinger eller noe for å få midi lyd.'' Et MIDI-keyboard genererer ikke lyd, det sender bare kontroller-data til PC'en. Du må sette opp en softsynth/sampler i Reason for å få lyd. Ja, takk for svar. Fikk det til til slutt, med litt telefonjelp Så nå vet jeg hva jeg skal gjøre i kveld:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.