Gå til innhold

Røyker du, Sør?

Anbefalte innlegg

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Ser i dag, på puls nrk, at det står at røykere har lavere iq enn ikke-røykere! Noe for deg, Sør? Røyker du? Det står også at jo lavere iq, jo større sjanse er det for at du begynner å røyke....

Hi hi. Den satt, tenker jeg..

Jeg vil bare understreke til andre lesere at jeg ikke tror på slike undersøkelser i det hele tatt, dette innlegget er bare et erte-innlegg til Sør, fordi han så bastant tror på alt han leser. Han setter enkelte velgere i bås, ved å vise til en undersøkelse om at de som stemmer det visse parti, har mindre iq. og det er HELT SANT, ifølge ham, at disse velgerne er slik.

Så nå kan du, Sør, hvis du ikke røyker selv, bruke denne undersøkelsen å slå i bordet med når det gjelder andre aktuelle diskusjoner.

Ps. Jeg røyker ikke, har aldri røyk. Ingen i min familie røyker.

Gjest røyker og medlem av mensa
Skrevet

Dette blir bare for domt! Rart at du IKKE røyker...

Skrevet

Undersøkelser er ikke "religion". Det er ikke noe man skal "tro" på eller ei, slik man kan "tro" på jomfrufødsler.

Ev. kan du har misforstått undersøkelsen, og trodd at hver eneste røker har lavere IQ enn hver eneste ikke-røker. Det er ikke det som er konklusjonen.

Og jeg har aldri røkt. Hadde jeg gjort det, hadde jeg sannynligvis røkt Gauloises, Camel uten filter, eller lignende.

Med vennlig hilsen

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Undersøkelser er ikke "religion". Det er ikke noe man skal "tro" på eller ei, slik man kan "tro" på jomfrufødsler.

Ev. kan du har misforstått undersøkelsen, og trodd at hver eneste røker har lavere IQ enn hver eneste ikke-røker. Det er ikke det som er konklusjonen.

Og jeg har aldri røkt. Hadde jeg gjort det, hadde jeg sannynligvis røkt Gauloises, Camel uten filter, eller lignende.

Med vennlig hilsen

Hallo! Det var du som drog fram undersøkelsen ang. frp og iq!

Skrevet

Hallo! Det var du som drog fram undersøkelsen ang. frp og iq!

Om så var, hva så?

Du viser jo bare, i det du skriver, at du ikke forstår undersøkelser.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Skal man le eller gråte? Dette er mennesker som kanskje ikke leser aviser, i alle fall ikke ting som går imot det de selv mener/tror på. Helt uvant med å mene ting på bakgrunn av informasjon som både går for og imot det de eventuelt måtte mene fra før.

Av og til ønsker jeg at folk ble testet før de fikk lov til å delta i valg.

Skrevet

Det eneste du beviser med dette innlegget, er vel at du ikke skjønner hvordan man skal lese undersøkelser. Når du heller ikke skjønner Sørs forklaring til deg, blir det egentlig bare flaut - for deg.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Om så var, hva så?

Du viser jo bare, i det du skriver, at du ikke forstår undersøkelser.

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig forstår jeg undersøkelser. Du har x antall mennesker som blir testet i iqen, som i dette tilfellet. og så deler de resultatet på alle som er med i undersøkelsen, da får en gjennomsnittet.

Jeg leste ikke hele innlegget om iq og røyking, likt som jeg ikke leste hele innlegget om iq og frp-velgere.

Det jeg ville fram til, er at sør dro fram iq og frp i en diskusjon som ikke hadde noe med saken å gjøre i det hele tatt, og stod bastant på at det var en skikkelig undersøkelse! En skulle jo tro på alt sånn. Da må han jo tro på iq og røyking også, da?

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Selvfølgelig forstår jeg undersøkelser. Du har x antall mennesker som blir testet i iqen, som i dette tilfellet. og så deler de resultatet på alle som er med i undersøkelsen, da får en gjennomsnittet.

Jeg leste ikke hele innlegget om iq og røyking, likt som jeg ikke leste hele innlegget om iq og frp-velgere.

Det jeg ville fram til, er at sør dro fram iq og frp i en diskusjon som ikke hadde noe med saken å gjøre i det hele tatt, og stod bastant på at det var en skikkelig undersøkelse! En skulle jo tro på alt sånn. Da må han jo tro på iq og røyking også, da?

Jeg lo da jeg leste overskriften om iq og røyking. Kom på deg, Sør, med en gang. Og håpet bittelittegrann at du røykte, så kunne jeg erte deg litt..

Men på en eller annen måte klarer du å vri deg unna alt, du må uten tvil være politiker!

Men nok om det. Du kan kanskje skifte nick fra Sør til Sær, så kan jeg skifte til hårsår? For det passer godt på meg.....

Skrevet

1) Da må du heller vise hvilket innlegg det var, i stedet for bare å lire av deg løse påstander.

2) Som sagt, undersøkelser er ikke religion. Det er ikke slik at man "tror" de har fått de resultatene de har. De er ikke akkurat forskjellig fra det man ville forventet.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Du forstår ikke vitenskapelig forskning. Formlene er mye mer kompliserte enn du beskriver for å få signifikante forskjeller. Siden kan du diskutere i evigheter om forskninsresultater er "valid and reliable".

Ingen har sagt at du skal tro bokstavelig på forskningsresultater, men de gir en pekepinn som det så gjerne blir forsket videre på. Når Statistic Sentralbyrå publiserer resultater så er det naturlig å trekke dem frem i diskusjoner.

Egentlig synes jeg at den forklaringen din med at man regner ut gjennomsnittet av visst antall mennesker til å finne ut signifikanse er aldeles herllig;-) Tror jeg tillater meg å bruke den videre om simplifisering:o)

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Du forstår ikke vitenskapelig forskning. Formlene er mye mer kompliserte enn du beskriver for å få signifikante forskjeller. Siden kan du diskutere i evigheter om forskninsresultater er "valid and reliable".

Ingen har sagt at du skal tro bokstavelig på forskningsresultater, men de gir en pekepinn som det så gjerne blir forsket videre på. Når Statistic Sentralbyrå publiserer resultater så er det naturlig å trekke dem frem i diskusjoner.

Egentlig synes jeg at den forklaringen din med at man regner ut gjennomsnittet av visst antall mennesker til å finne ut signifikanse er aldeles herllig;-) Tror jeg tillater meg å bruke den videre om simplifisering:o)

Det var da voldsomt til fine ord! Jeg blir helt imponert. Du kan iallefall ikke røyke, det er sikkert! Hvordan går det med Sør, da?

Skrevet

Pussig - at du ikke røyker mener jeg.

Haha, holdt på å skrive det samme ;-P

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Du...Dette blir egentlig bare litt pinlig..... :-/

Det er faktisk ment som en spøk.

Skrevet

Det er faktisk ment som en spøk.

Så det er en spøk at du ikke tror på slike undersøkelser? ;)

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Så det er en spøk at du ikke tror på slike undersøkelser? ;)

Da jeg fant det innlegget om røyking og iq, så måtte jeg le. For da jeg startet en diskusjon tidligere om en viss uttalelse fra en muslim, så begynte Sør å blande inn frp og lav iq. Så tenkte jeg at dette med røyking og lav iq, det må jo bare være noe for ham. og jeg tenkte også at hvis han røyker, så vil han ha en haug med velskrevne argumenter mot denne undersøkelsen.

Jeg mener ikke at jeg ikke tror at undersøkelsene er riktige, men synes det er å sette folk i bås. hva blir det neste: at folk som kjører bil når de er trøtte, har lavere iq enn de som aldri gjør det? At folk som drikker vin har høyere iq enn de som drikker sprit? At folk som har mer enn tre barn har lavere iq enn de som har to?

Hva er vitsen, liksom? Hva er vitsen med å vite hvorfor noen har lavere iq?

Men skjønner jo at her inne må en ikke være stygg med Sør, og jeg skal slutte med det. Fornøyd?

Skrevet

Da jeg fant det innlegget om røyking og iq, så måtte jeg le. For da jeg startet en diskusjon tidligere om en viss uttalelse fra en muslim, så begynte Sør å blande inn frp og lav iq. Så tenkte jeg at dette med røyking og lav iq, det må jo bare være noe for ham. og jeg tenkte også at hvis han røyker, så vil han ha en haug med velskrevne argumenter mot denne undersøkelsen.

Jeg mener ikke at jeg ikke tror at undersøkelsene er riktige, men synes det er å sette folk i bås. hva blir det neste: at folk som kjører bil når de er trøtte, har lavere iq enn de som aldri gjør det? At folk som drikker vin har høyere iq enn de som drikker sprit? At folk som har mer enn tre barn har lavere iq enn de som har to?

Hva er vitsen, liksom? Hva er vitsen med å vite hvorfor noen har lavere iq?

Men skjønner jo at her inne må en ikke være stygg med Sør, og jeg skal slutte med det. Fornøyd?

For å si det sånn - det er du som dummer deg ut.

For det andre, etter det jeg husker var det faktisk ikke jeg som blandet inn IQ og Frp i den tråden, men jeg som ble spurt etter en lenke som jeg la inn. Jeg skrev heller ikke så mye om Frp'ere (om noe), for jeg vil jo ikke legge sten til byrden deres.

For det tredje, det er du som setter folk i bås. At folk gjengir en undersøkelse om IQ (enten det gjelder Frp eller røkere) betyr faktisk ikke mer enn at man synes det er en interessant undersøkelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...