Gå til innhold

Røyker du, Sør?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Det var da voldsomt til fine ord! Jeg blir helt imponert. Du kan iallefall ikke røyke, det er sikkert! Hvordan går det med Sør, da?

Jeg har røkt, men sluttet for mange år siden. Jeg vet en del om forskning. Om Sør røyker eller ikke vet jeg ingenting om.

Gjest togli
Skrevet

Da jeg fant det innlegget om røyking og iq, så måtte jeg le. For da jeg startet en diskusjon tidligere om en viss uttalelse fra en muslim, så begynte Sør å blande inn frp og lav iq. Så tenkte jeg at dette med røyking og lav iq, det må jo bare være noe for ham. og jeg tenkte også at hvis han røyker, så vil han ha en haug med velskrevne argumenter mot denne undersøkelsen.

Jeg mener ikke at jeg ikke tror at undersøkelsene er riktige, men synes det er å sette folk i bås. hva blir det neste: at folk som kjører bil når de er trøtte, har lavere iq enn de som aldri gjør det? At folk som drikker vin har høyere iq enn de som drikker sprit? At folk som har mer enn tre barn har lavere iq enn de som har to?

Hva er vitsen, liksom? Hva er vitsen med å vite hvorfor noen har lavere iq?

Men skjønner jo at her inne må en ikke være stygg med Sør, og jeg skal slutte med det. Fornøyd?

Jeg skal love deg at jeg har hatt mine diskusjoner med Sør jeg også, og han er sta som et esel (sorry Sør ;-)).

Det er uansett faktisk litt interessant å vite resultater av diverse undersøkelser, for de bekrefter gjerne litt av de fordommene man kan ha mot bestemte mennesker ;) Samtidig er det selvsagt viktig, som du påpeker, at man ikke setter mennesker i "bås". Som døv er jeg vant til å bli satt i "bås", så da er det ekstra moro når man skjønner at man har røska litt opp i andre menneskers fordommer ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...