Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lett og lett etter en skikkelig god kakeoppskrift uten å finne en som fikk meg gira. Noen som har en kakeoppskrift som bare er FANTASTISK??? mmmmm....:)

Gjest majas mamma
Skrevet

Vet ikke om dette er helt det du er på jakt etter, men dette er iallefall en slager hos oss som egentlig ikke er noen kakemennesker.

Banankake i langpanne

4 egg

4 kopper sukker

4-5 knuste bananer

2 kopper (250 g) smeltet margarin

1 full kopp (1,5 dl) melk

2 ts natron

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

6 kopper (9 dl) hvetemel

Egg og sukker vispes til eggedosis, tilsett det øvrige med bakepulver

og hvetemel til slutt. Stekes ved 175 grader Celsius i ca. 45 minutter.

Glasur

150 g margarin

400 g melis

4 ts vaniljesukker

3 ss kakao

5 ss sterk kaffe

Smelt margarin og tilsett det øvrige.

Skrevet

Vet ikke om dette er helt det du er på jakt etter, men dette er iallefall en slager hos oss som egentlig ikke er noen kakemennesker.

Banankake i langpanne

4 egg

4 kopper sukker

4-5 knuste bananer

2 ts natron

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

6 kopper (9 dl) hvetemel

Glasur

150 g margarin

400 g melis

4 ts vaniljesukker

3 ss kakao

5 ss sterk kaffe

Har aldri skjønt det der med banankake. Lage det en gang selv og det var direkte kvalmt. Usj. :o) Blir for mektig og kvalmende med banan i kake for meg.

Gjest Elextra
Skrevet

Har aldri skjønt det der med banankake. Lage det en gang selv og det var direkte kvalmt. Usj. :o) Blir for mektig og kvalmende med banan i kake for meg.

Hehe, helt enig, har ikke sans for banankake. Men smaken er jo delt. Du er jo begeistret for "kolakker" ;))

Skrevet

Hehe, helt enig, har ikke sans for banankake. Men smaken er jo delt. Du er jo begeistret for "kolakker" ;))

Hvis jeg baker kolakkene selv ja, de svigerfamilien baker er ikke noe gode. :o( Oppskriftene er litt forskjellige så det er nok derfor.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis jeg baker kolakkene selv ja, de svigerfamilien baker er ikke noe gode. :o( Oppskriftene er litt forskjellige så det er nok derfor.

Jeg har prøvd oppskriften din - to ganger - og de var ikke så gode, nei.

Men jeg har generelt ikke særlig sans for småkaker. Egentlig er jeg vel ingen kakemons i det hele tatt, med et viktig unntak for diverse sjokoladekaker.

Gjest majas mamma
Skrevet

Den smaker ikke banan. Bananer er imidlertid det som gjør kaka saftig og myk slik at den ikke er tørr dagen etter. Vi er som sagt ikke noen kakemennesker, men denne faller alltif i smak. Vesla forlangte tilogmed den på bursdagen sin, isteden for bløtkake.

Skrevet

http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?Search=kake&Id=12088072&Order=Search%2cId&Sort=rating

Denne er bare helt fantastisk. Noe mektig med masse sjokolade. Men utrolig god på sommeren med friske jordbær, Har ellers brukt skogsbærblanding, eller andre friske frukter. Men hvis en ser på oppskriften, så kan en ikke lage den så ofte, det er mye snadder i den:)

Å, den så knallgod ut! Og så er den uten egg, hvilket gjør den svært akyuell neste gang jeg skal ha venninnetreff, da jeg har en eggeallergiker som kommer :-)

Men hun er i tillegg allergisk for nøtter, så man må være ytterst påpasselig mht sjokoladen og cookies'ene slik at de ikke inneholder spor av nøtter, da.

Skrevet

Jeg holder på å bake dajmiskake nå. den er en favoritt hos oss.

3 eggehviter og 1 1/2 dl sukker stivpiskes. 100 g hakkede mandler blandes forsiktig i. Stekes i kakeform med bakepapir i Stekes ved 150 grader i 1 1/2 t.

Krem.

1 boks kremfløte 3 eggeplommer 120 g sukker 2 doble dajm

Pisk eggeplommer og sukker. Pisk fløten og bland forsiktig med eggedosis og dajm. Settes i fryseren. Kan evt pyntes med sjokolade

Skrevet

Jeg holder på å bake dajmiskake nå. den er en favoritt hos oss.

3 eggehviter og 1 1/2 dl sukker stivpiskes. 100 g hakkede mandler blandes forsiktig i. Stekes i kakeform med bakepapir i Stekes ved 150 grader i 1 1/2 t.

Krem.

1 boks kremfløte 3 eggeplommer 120 g sukker 2 doble dajm

Pisk eggeplommer og sukker. Pisk fløten og bland forsiktig med eggedosis og dajm. Settes i fryseren. Kan evt pyntes med sjokolade

Jeg lager den med hasselnøtter istedetfor mandler, da blir den enda bedre synes vi hos oss. :o) Knallgod kake!

Skrevet

http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?Search=kake&Id=12088072&Order=Search%2cId&Sort=rating

Denne er bare helt fantastisk. Noe mektig med masse sjokolade. Men utrolig god på sommeren med friske jordbær, Har ellers brukt skogsbærblanding, eller andre friske frukter. Men hvis en ser på oppskriften, så kan en ikke lage den så ofte, det er mye snadder i den:)

NAM! Den fristet :-)

Takk for tips. Har lagret linken under favoritter. Denne skal definitivt prøves :-)

kjerringskinn
Skrevet

Banankake i langpanne

4 egg

4 kopper sukker

4-5 knuste bananer

2 ts natron

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

6 kopper (9 dl) hvetemel

Glasur

150 g margarin

400 g melis

4 ts vaniljesukker

3 ss kakao

5 ss sterk kaffe

Skriver under på at denne er knallgod, for ikke å snakke om lettvint å lage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...