Gå til innhold

Face-book spm...

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Jeg har en case på fb fordi jeg har fått venneforespørsel av en som også har en person jeg ikkie vil ha det ringeste med å gjøre som kontakt. Denne uønskede personen vil jo da se meg. Så jeg har to valg: Akseptere han ene som er en grei fyr for så å endre innstillingen slik at kun venner kan se meg. Ellers ser jeg meg faktisk nødt til å slette profilen min. Er ikke mye på den siden, men jeg må innom der nå og da.

Siden jeg ikke er helt smart og synes fb er vanvittig uoversiktelig, lurer jeg på hvordan jeg event. kan stille inn så kun de som alt er der kan se meg? Jeg er ikke glad i å avvise folk - selv om denne casen med det mennesket jeg ikke vil ha kontakt med var noe som gikk så langt at jeg søkte råd hos politiet. Jeg angrer på jeg ikke anmeldte fyren... Men det er en annen sak. Jeg vil være mer anonym på fb.

Skrevet

Hvis du velger at bare venner skal se profilen din, så kan jo ikke "venner av venner" se den såvidt jeg vet.

Derfor burde det ikke spille noen rolle om personen du vil unngå også er venn med han du ønsker å akseptere.

Det gir ham ikke mere tilgang til informasjon om deg enn han ville fått hvis han søkte opp navnet ditt i søkefeltet og fikk treff på din profil.

Jeg er litt "dum" på Facebook selv, men såvidt jeg vet er det sånn det fungerer..

Skrevet

'' Akseptere han ene som er en grei fyr for så å endre innstillingen slik at kun venner kan se meg.''

Hva mener du med "se meg"..? Man setter vel vanligvis opp profilen slik at alle folk kan se profilbildet og navnet og ikke stort mer enn det...mens venner ser wall'en, info og fotalbum etc.

Men, selv om han du ikke vil skal se deg ikke vanligvis ser mer enn den minimus-infoen, så vil han kunne se det som evt. deres felles venn legger ut på din vegg. Og svar på den postingen. Eller hvis du legger noe på denne felles venns vegg.

Skrevet

Jeg har samme problemet, men det går ikke lenger an å gjemme profilen sin. Den kan søkes opp av alle som søker på navn på facebook, men man kan jo legge inn et bilde av noe annet enn seg selv i profilen. Da sees navnet ditt, profilbildet, og alle sidene du er fan av - av en eller anne teit grunn.

Gå inn øverst i høyre hjørne under innstillinger, deretter privacy. Der kan du videre trykke på synbarhet, og stille inn hvem som skal kunne se fotoalbumene dine og sånt. Husk at profilbildealbumet ligger åpent for alle etter den nye omgjøringen på fjesboka, og man må gå inn og manuelt stille inn at man kun vil at venner skal se dette albumet. Selve profilbildet er synlig for alle uansett.

Gjest anna fra stranda
Skrevet

Hvis du velger at bare venner skal se profilen din, så kan jo ikke "venner av venner" se den såvidt jeg vet.

Derfor burde det ikke spille noen rolle om personen du vil unngå også er venn med han du ønsker å akseptere.

Det gir ham ikke mere tilgang til informasjon om deg enn han ville fått hvis han søkte opp navnet ditt i søkefeltet og fikk treff på din profil.

Jeg er litt "dum" på Facebook selv, men såvidt jeg vet er det sånn det fungerer..

Er ikke så veldig flink på dette selv, men hva om du blokkerer vedkommede? Slik jeg har forstått det så kan han da ikke se din profil.

Skrevet

Man kan gjøre seg selv utilgjengelig for venneforespørseler og meldinger - også på facebook.

Dette gjøres under "Personverninnstillinger - Kontaktinformasjon"

Skrevet

Du blokkerer vedkommede.

På dine instillinger kan du justere på hvem som ser hva.

Hvis du vil, så kan ingen se noe som helst, kun deg.

Hvis du har engelsk fb:

account--> privacy settings--> profile information

Her kan du velge om kun du, dine venner, venner av venner eller allle (eller du kan sette opp hvilke personer) som kan se de tingene du har på din profil.

For at ikke du skal komme opp som søkeresultat på f.eks google:

account --> Privacy Settings ---> Search

Håper dette hjelper deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...