Gå til innhold

Trådløs nettverk

Anbefalte innlegg

Gjest Alene og hjelpeløs
Skrevet

Hva heter det når du "piratlåner" internett tilgangen fra andre. Altså, du søker etter internett tilgang fra andre i området/leiligheter rundt deg, uten at du har bredbånd eller router selv.

Går det an å få internett tilgang uavhengig av om andre brukere er pålogget på nettet?

Skrevet

Hva det heter? På engelsk kalles det stealing bandwidth.

Det er jo bare å åpne opp for å se hvilke åpne nettverk som finnes i området, som det er noe signal på, og deretter prøve.

Vær oppmerksom på at noen nettverk kan være opprettet for å hacke pcer, men jeg aner ikke hvordan man finner ut slikt. Leste et eller annet sted at det kunne være litt skummelt å logge seg på et hvilket som helst nettverk.

Caloni Makaroni
Skrevet

Mange kan være på nettet samtidig. Det blir akkurat som om flere pcer i husstanden deler samme internettlinje, bare at dette "husmedlemmet" bor på andre siden av gata.

Hvis det gjelder ditt internett, så bør du få passord på det snarest. Om PCen din er avslått, og det fortsatt blinker mye på modemet, så tyder det på at noen bruker nettet.

Om det er du som snylter på nettet til andre..vel, det er jo fordeler med å ha eget nett (også utenom det rent etiske/lovlige). Da får du et mer stabilt nett, det går raskere fordi du får bedre signal inne i ditt eget hus enn om det skal gå tvers gjennom yttervegger etc.

Jeg må innrømme at de første mnd etter at jeg flyttet sist brukte jeg et åpent trådløst nett i området. Nå har jeg fått installert internett selv. Men jeg bruker ikke nettet til noe annet enn surfing, mail og msn, jeg er verken på ulovlige sider eller bruker mye kapasitet. Men greit er det jo uansett ikke.

Selv om jeg er av den typen som tenker at dersom folk ikke har vett til sette passord på nettet sitt, slik at pcen min faktisk logger rett på deres nett uten at jeg gjør noen ting, så kan de bare ha det så godt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...