Gjest jian lak Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 hei jeg er 30år gamel og jobber på lab, jeg er ny gravid og har slutte å jobbe med de stoffene som jeg brukt før, men til den dagen jeg vist at jeg er gravid jeg var fortsatt i bruk til den stoffen som kan forårsake kreft som er HEXACHLOROBENZENE/ du kan finne databladen i linken http://www.sigmaaldrich.com/catalog/Lookup.do?N5=All&N3=mode+matchpartialmax&N4=118-74-1&D7=0&D10=118-74-1&N1=S_ID&ST=RS&N25=0&F=PR#test vi brukker den som er (171050) 99%. jeg vit vet babyen, er det noe sansynlighet at jeg få syk barn eller det påvirke på barnes bioakkumulasjonen? det er veldig viktig for meg å vet fortes mulig fordig, det er mulig at jeg ta abort babyen i den tilfeldige. kan du anbefale noe til meg som jeg kan kontakte her i Oslo /Akerhus som kan hjelpe meg med det? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Jeg forstår at du er bekymret, men Hexaclorobenzen er en miljøgift som det finnes mye av i naturen (som skadedyrsbekjempelse). Hvor farlig det er for fosteret, vet jeg ikke presist, men foreslår at du kontakter Folkehelseinstituttet i Oslo, telefon 21077000 og ber om miljøavdelingen. Jeg håper de kan gi deg et beroligende svar så du kan fortsette svangerskapet, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.