Gå til innhold

Kinner og hårete legger

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Det blir bedre etterhvert.

Første gangen jeg prøvde epilering, var det bare supervondt. Men etter noen år med relativt jevnlig voksing, er det helt uproblematisk.

Voksing er litt vondt, men det går jo så fort over. Omtrent som å rive av et megastort plaster :-)

''Voksing er litt vondt, men det går jo så fort over. Omtrent som å rive av et megastort plaster :-)

''

Ja, men jeg orker jo aldri SPARE til voksing. Ergo blir det noen kjappe drag med høvelen en gang eller to i uka (evt. oftere på sommeren).

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• jubalong70

3

• Speak

1

• Glimtipper

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Voksing er litt vondt, men det går jo så fort over. Omtrent som å rive av et megastort plaster :-)

''

Ja, men jeg orker jo aldri SPARE til voksing. Ergo blir det noen kjappe drag med høvelen en gang eller to i uka (evt. oftere på sommeren).

Den "sparingen" er verst første gangen du går over fra høvel til voks. Etterhvert blir etterveksten mindre og mykere, og man kan fjerne ganske korte og relativt usynlige hår med voks (eller epilering).

Gjest Elextra
Skrevet

Den "sparingen" er verst første gangen du går over fra høvel til voks. Etterhvert blir etterveksten mindre og mykere, og man kan fjerne ganske korte og relativt usynlige hår med voks (eller epilering).

Nja, har da brukt voks i salong i perioder tidligere. Min erfaring er at hårene bør ha en viss lengde for at resultatet skal vare. Om de lengste hårene f.eks. er en halv cm. lange, er det gjerne en del barberte hår som ennå ikke har kommet ut også. Om du vokser da, vil du erfare at disse hårene vokser ut få dager etterpå... For å få med alt bør hårene derfor være temmelig lange... og uaktuelt for meg å vente så lenge, særlig på forsommeren :/.

Ja ja. Hva man diskuterer når man sitter for å få unna litt etterslep på jobb ;)

Skrevet

Nja, har da brukt voks i salong i perioder tidligere. Min erfaring er at hårene bør ha en viss lengde for at resultatet skal vare. Om de lengste hårene f.eks. er en halv cm. lange, er det gjerne en del barberte hår som ennå ikke har kommet ut også. Om du vokser da, vil du erfare at disse hårene vokser ut få dager etterpå... For å få med alt bør hårene derfor være temmelig lange... og uaktuelt for meg å vente så lenge, særlig på forsommeren :/.

Ja ja. Hva man diskuterer når man sitter for å få unna litt etterslep på jobb ;)

''Ja ja. Hva man diskuterer når man sitter for å få unna litt etterslep på jobb ;)''

Tell me about it... "Arbeidslyst kom til meg, her skal du motstand finne";-)

Men tilbake til voksing: Jeg er i utgangspunktet helt med på det du sier, men erfarer likevel at det i praksis ikke blir noe voldsomt problem, unntatt i overgangsfasen fra barbering til voksing.

Og den overgangsfasen synes jeg virkelig er verdt flere etterfølgende ÅR uten stubber...:-)

Skrevet

Jeg har både lenger og kraftiger hår på leggene, men de er ikke svarte. Ganske normal den dama der tror jeg når jeg tenker på mine venninner

Skrevet

Jeg blir ikke fullt så ille som hun der om jeg lar håret gro, men noe blir det jo.

Jovisst er dama tøff som gjør dette, men jeg synes allikevel det er penere og mer sexy og sensuelt med glatte legger. ;o)

Gjest mora2
Skrevet

Ikke alle har det nei. De fleste har i det minste vett nok til å fjerne det. *s*

Skrevet

Jeg iler ut på badet og epilerer! Selv om det er lenge til jeg må gå med bare legger. Det er akkurat slik jeg blir seende ut om jeg ikke fjerner det, og nå om vinteren blir det fort slik.

Skrevet

Ikke Sheila. Hun har aldri barbert leggene og det finnes ikke ett eneste hårstrå der. Hun har naturlige silkelegger. Hun lukter ikke svette heller. Det er litt underlig, men hun har aldri brukt deodorant av noe slag. Det er helt unødvendig.

Skrevet

Ikke Sheila. Hun har aldri barbert leggene og det finnes ikke ett eneste hårstrå der. Hun har naturlige silkelegger. Hun lukter ikke svette heller. Det er litt underlig, men hun har aldri brukt deodorant av noe slag. Det er helt unødvendig.

Er du *helt* sikker at Sheila ikke er en vindusutstillingsmodell fra en butikk? ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Lina87
Skrevet

Er no vanligere enn hva man tro (for å ikke snakke om hva menn tror). Nettopp fordi vi har såpass hårfobi i dagens samfunn, så er nok mange av oss ikke klar over hvor mye hår vi egentlig har på leggene..

Selv hadde jeg ganske mange, lange, men lyse hår før jeg fikk meg kjæreste. Han "forventet" glattbarberte legger uansett hvor lyse de var. Og dermed ser jeg nå, 5 år senere at hårene gradvis har blitt både tettere og mørkere når jeg ikke har barbert/vokset på en stund.

Gjest Lina87
Skrevet

...og nettopp derfor burde man vokse/epilere istedet! :-)

Jeg har ikke talmodighet til å epilere. Det tar jo så lang tid!

Har du en bra epilator å anbefale som tar ekstra mange og korte hår på en gang?

Skrevet

Jeg har ikke talmodighet til å epilere. Det tar jo så lang tid!

Har du en bra epilator å anbefale som tar ekstra mange og korte hår på en gang?

Jeg er veldig fornøyd med Braun Silképil.

Men: Jeg anbefaler virkelig minst én voksing i salong før du går løs med eplieringsmaskina - hvis ikke gjør det veldig vondt.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Braun Silképil.

Men: Jeg anbefaler virkelig minst én voksing i salong før du går løs med eplieringsmaskina - hvis ikke gjør det veldig vondt.

Hvor ofte bruker man en sånn epileringsmaskin?

Skrevet

Hvor ofte bruker man en sånn epileringsmaskin?

Jeg er nok litt sløvere om vinteren, så da blir det kanskje 2-3 ganger i måneden. Om sommeren bruker jeg det oftere.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er nok litt sløvere om vinteren, så da blir det kanskje 2-3 ganger i måneden. Om sommeren bruker jeg det oftere.

Hmmm... noe å vurdere, kanskje?

Gjest annlovinda
Skrevet

...og nettopp derfor burde man vokse/epilere istedet! :-)

Det er jo så vondt :(

Skrevet

Det er jo så vondt :(

Ikke hvis du har vokset noen runder først :-)

Jeg fikk min første Silkepil for mange år siden, og syntes det bare var dritvondt og ikke ga bra resultat. Men etter å ha benyttet meg av voksing, først i salonger deretter hjemme, så fant jeg fram den gamle maskina og prøvde på nytt, og det var helt andre boller!

Jeg kjøpte den nyeste Silkepil'en (den til rundt 1200 kr) for et par år siden, og er veldig fornøyd.

Skrevet

Hmmm... noe å vurdere, kanskje?

Ja, det er jo litt skummelt å skulle anbefale noe til andre, for hårveksten er så ulik osv. Og ikke minst, som jeg har gjentatt til det kjedsommelige, så har det hatt stor betydning for meg at jeg drev med mye voksing før jeg begynte med/gjenopptok epileringen.

Gjest annlovinda
Skrevet

Ikke hvis du har vokset noen runder først :-)

Jeg fikk min første Silkepil for mange år siden, og syntes det bare var dritvondt og ikke ga bra resultat. Men etter å ha benyttet meg av voksing, først i salonger deretter hjemme, så fant jeg fram den gamle maskina og prøvde på nytt, og det var helt andre boller!

Jeg kjøpte den nyeste Silkepil'en (den til rundt 1200 kr) for et par år siden, og er veldig fornøyd.

Tror det er den jeg har også - er et par år gammel. Og har knapt klart å bruke den i det hele tatt. Hm, kanskje prøve salong først, hadde vært greit å bruke den, for med høvel vokser det så fort ut igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...