Gå til innhold

Hvor lang oppsigelsestid har jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest studentern
Skrevet

Jeg begynte å jobbe fast hver tredje helg på et sykehjem for fire månderer siden. Nå ønsker jeg og si opp de faste helgene. Hvor lang oppsigelsestid har jeg da? Jeg skal jobbe til helgen. Hvis jeg sier opp på mandag, slipper jeg da og jobbe den helgen om tre uker da? Er student til vanslig og har kun denne helgejobben.

Gjest Nilje
Skrevet

Jeg har forstått det slik at hvis du bare har en halvårskontrakt, så er oppsigelsestiden fire uker. Men det var i privat sektor, vet ikke hvordan det er i offentlig sektor.

Gjest høstløv
Skrevet

Vanlig oppsigelsestid er vel en måned regnet fra den siste i måneden oppsigelsen er levert.

Er du ansatt på prøvetid, kan oppsigelsestiden være kortere, vanligvis to uker.

Skrevet

Er det kommunalt? I så fall er det kjempedumt å si opp en fast stillingsandel. I Trondheim kommune blir man ikke sagt opp, men kan få flyttet stillingen sin til en annen enhet i kommunen. Sier man opp, mister man denne muligheten.

Gjest Nilje
Skrevet

Er det kommunalt? I så fall er det kjempedumt å si opp en fast stillingsandel. I Trondheim kommune blir man ikke sagt opp, men kan få flyttet stillingen sin til en annen enhet i kommunen. Sier man opp, mister man denne muligheten.

forstår ikke helt ressonnementet. hva er problemet med å søke en ny jobb?

Skrevet

forstår ikke helt ressonnementet. hva er problemet med å søke en ny jobb?

Det sto ikke noe om å søke ny jobb.

Jeg har jobbet sammen studenter som har fått fast helgestilling på 16% og noe. I stedet for å si opp denne stillingen, dersom de fremdeles tenker å jobbe i kommunen, har de beholdt den stillingsandelen, og søkt om å få ta med seg denne andelen til nytt sted. Da er man garantert at man i alle fall har denne stillingsprosenten - og inntekten - fremdeles.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...