Gå til innhold

Ville dere donert egg hvis det var lovlig?

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter
Skrevet

Hadde du hatt noen betenkeligheter med å donere dine egg til par som selv ikke kunne få barn? Hadde du tenkt på det som om det var dine barn som var spredt rundt omkring? Eller hadde du heller sett på det som kun genetisk avkom?

Interessant å høre hva folk tenker om det

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke tenkt meg å donere bort egg. Jeg ville følt at jeg hadde barn ett eller annet sted og det ikke å vite hvordan det gikk med dem og være sikker på at de hadde det bra hadde jeg ikke taklet.

Gjest Pyttan
Skrevet

Ja, om jeg hadde blitt spurt ville jeg donert egg.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg ville _forsøkt_ å være proff. Men jeg ville nok alltid vært nysgjerrig på avkommet. Ikke sikkert jeg ville klart å gi slipp på tanken.... Så jeg tror nok ikke jeg hadde vært egnet donor.

Skrevet

Nei det tror jeg ikke at jeg hadde gjort.

Derimot sa jeg ja til at overskytende egg kunne brukes i forskningsøyemed da vi holdt på med prøverørsforsøk.

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke tenkt meg å donere bort egg. Jeg ville følt at jeg hadde barn ett eller annet sted og det ikke å vite hvordan det gikk med dem og være sikker på at de hadde det bra hadde jeg ikke taklet.

enig

-På Dol av og til
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Hadde blitt for mange tanker.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ville aldri donere egg!

Skrevet

Kanskje hvis det f.eks var til den ene søstra mi? Da hadde vært såpass nært at det hadde føltes mer naturlig enn å gi bort til fremmede og aldri få vite hva som ble resultatet.

Jeg tror det hadde kjentes riktig hvis en av søstrene mine var ufrivillig barnløs, men ikke ellers.

Gjest trådstarter
Skrevet

Kanskje hvis det f.eks var til den ene søstra mi? Da hadde vært såpass nært at det hadde føltes mer naturlig enn å gi bort til fremmede og aldri få vite hva som ble resultatet.

Jeg tror det hadde kjentes riktig hvis en av søstrene mine var ufrivillig barnløs, men ikke ellers.

men tror du at du hadde følt at det var din unge som du hadde gitt bort, eller ville det ha vært din søsters unge, din niese?

Skrevet

Henger meg på her.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke. Jeg hadde ikke likt tanken på at "mitt barn" med "mine gener" kanskje skulle havne hos elendige foreldre å få det vondt.

Skrevet

Dersom det var for å hjelpe noen jeg kjenner så kunne jeg sikkert vurdert det. Ellers tror jeg ikke jeg hadde giddet. Men jeg tror ikke jeg hadde tenkt på det som mitt barn.

Skrevet

Jeg har tenkt som deg, at _hvis_ jeg overhodet skulle ha vurdert det, måtte det ha vært til en av søstrene mine.

Enhver annen sammenheng hadde vært utenkelig.

Gjest Elextra
Skrevet

Eneste jeg kunne vurdert å donere egg til var søsteren min, tror jeg.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke klart. Jeg ville følt at det var mitt barn, som jeg ga bort til noen andre. Og jeg ville lurt veldig på hvordan h*n hadde det.

Skrevet

men tror du at du hadde følt at det var din unge som du hadde gitt bort, eller ville det ha vært din søsters unge, din niese?

Da ville jeg nok følt at det var hennes unge - den hypotetiske ungen ville jo hatt hennes mann som far og hun ville ha båret det fram. -men jeg ville kanskje ha følt med litt nærmere den ungen enn de andre jeg er tante til - aner ikke egentlig.

Skrevet

Da ville jeg nok følt at det var hennes unge - den hypotetiske ungen ville jo hatt hennes mann som far og hun ville ha båret det fram. -men jeg ville kanskje ha følt med litt nærmere den ungen enn de andre jeg er tante til - aner ikke egentlig.

''aner ikke egentlig.''

Greit oppsummert! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...