Gå til innhold

Fa....tidenes krampe :S

Gjest Hjelp = veldig verdsatt

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp = veldig verdsatt
Skrevet

Å fyttirakkern, helv.....så vondt

Jeg har da jammen hatt krampe i ben og greier flere ganger i løpet av et langt liv, men dette har vært slike det faktisk går ann å presse ut

Har hatt veldige problemer med kroppen en lang periode og derfor har det ikke vært noe trim eller særlig bevegelse på meg

Jeg har også en del hel på skoene mine på jobben hver dag

Så har jeg endelig kommet i gang med gåturer da, går litt til jeg er varmet opp og går så på det beste jeg kan. Turen er en tre km og jeg bruker en 20 minutter på den eller noe

Veldig deilig. Strekker ut når jeg kommer hjem, og tar så noen sittups

Tredje dagen i dag, kjempedeilig. Strekker ut og tar mine sittupser, kjenner når jeg går at det drar i leggmusklene bak og det har det gjort hver gang, men ikke værre enn at jeg kan roe litt i takten og så øke igjen

Så sitter jeg i godstolen og slapper av og da tar det tar i venstre benet mitt, kjenner med en gang at dette er voldsomt og får kastet meg ut av stolen. Og takk og lov for det. Herreg.....for en krampe. Jeg vet ikke hvor den begynner eller hvor den slutter. Jeg står og nispenner ut hele benet og tør ikke lee på ei tå. Ikke at jeg klarer heller. Jeg har benet strukket ut så hardt jeg kan og tør knappt puste. Er ikke råd å gjør noe annet med benet heller. Jeg vet at krampen kjennes i selve foten, og jeg kjenner at det begynner å verke kraftig i låret helt oppe ved rompa. Leggen er der det sitter.

Jeg står vel søren meg rundt fem minutter kan jeg tenke meg før det slipper tak. Jeg føler meg nesten mørbanket

Så en ti minutter etterpå så går jeg i trappen og da skjer det samme i det andre benet. Like kraftig, like langt nede, like høyt oppe, like hardt, og søren meg like lenge.

For et helvete for å si det mildt

Nå kjenner jeg ømhet i leggen bak, litt foran, i kneskålene, i siden på kneskålene og helt opp til rompa

Livredd for å få det igjen, er jeg ikke kjapp nok til å kunne trå ned så er løpet kjørt

Hva fa...gjør jeg nå?????????

Kan jeg spise noe, gjøre noe, bade, drikke noe, stå på hodet, hva som helst?

Jeg vil så veldig gjerne fortsette med trimmen men jeg er livredd for dette her for det er noe av det vondere i sitt slag jeg noen gang har kjent

Zink og B-vitamin, er det ikke det vi kan spise for å redusere kramper?

Er det noe akutthjelp i de situasjonene?

Hjeeeelp

candyqueen_83
Skrevet

Uff, kramper er noe helt forferdelig! Særlig å våkne av det om natten.

Magnesium skal hjelpe mot kramper. I følge et gammelt kjerringråd skal det også hjelpe å legge et såpestykke under lakenet i fotenden av senga. Hehe.

Skrevet

Prøv magnesium, det skal hjelpe mot kramper i leggene. Jeg får kramper bak på leggene, men nå er det veldig lenge siden jeg har hatt kramper.

Skrevet

Uff, kramper er noe helt forferdelig! Særlig å våkne av det om natten.

Magnesium skal hjelpe mot kramper. I følge et gammelt kjerringråd skal det også hjelpe å legge et såpestykke under lakenet i fotenden av senga. Hehe.

''I følge et gammelt kjerringråd skal det også hjelpe å legge et såpestykke under lakenet i fotenden av senga. Hehe.''

Haha! Det skal jeg si neste gang noen spør meg om dette *ler høyt*

Gjest vannfaret
Skrevet

Sørg for å drikke nok vann i løpet av dagen

candyqueen_83
Skrevet

''I følge et gammelt kjerringråd skal det også hjelpe å legge et såpestykke under lakenet i fotenden av senga. Hehe.''

Haha! Det skal jeg si neste gang noen spør meg om dette *ler høyt*

Haha! Jeg husker ikke hvem som sa det. Tror det var mormor ;O))

Skrevet

Magnesium er krampestillende. Har ei venninne som ble kvitt kraftige menssmerter hver måned etter at hun begynte å ta magnesium. Mange mangler visst magnesium uten at en vet det, leste jeg. Det går vel an å få sjekket også, tror jeg, om en mangler det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...