Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er jeg i gang med å søke på sommerjobb... Lenge siden jeg har drevet med slikt nå.

Jeg skal nå skrive en elektronisk søknad via helseforetakets sider, og der skal jeg også skrive en CV.

En av fanene der er tillitsverv. Jeg har skrevet ned nåværende tillitsverv jeg har, men skal jeg ta med verv jeg hadde på f.eks. videregående skole? Det begynner jo å bli endel år siden jeg gikk der nå... (30 år siden!!!)

Skrevet

Hva med å skrive noe generelt, som feks: "hadde diverse verv på skolen, kan om ønskelig utdype dette ved et evt intervju?"

Skrevet

Hva med å skrive noe generelt, som feks: "hadde diverse verv på skolen, kan om ønskelig utdype dette ved et evt intervju?"

Det hadde vært kjekt, men dette er en elektronisk søknad, der det bare er ferdige skjema som skal fylles ut...

Uff, ikke greit å være "gammel" og skulle søke jobb...

Skrevet

Jeg ville ikke skrevet tillitsverv fra videregående. Det er jo som du skriver en stund siden, og er sannsynligvis ikke veldig relevant for jobben? CVen skal vel egentlig være på ca 1 side blir det sagt fra jobbsøker-eksperter..

Skrevet

Jeg ville ikke skrevet tillitsverv fra videregående. Det er jo som du skriver en stund siden, og er sannsynligvis ikke veldig relevant for jobben? CVen skal vel egentlig være på ca 1 side blir det sagt fra jobbsøker-eksperter..

Takk for svar. CV'en blir også skrevet elektronisk på ferdige skjema med forskjellige faner som kan fylles ut - deriblant en som heter verv.

Men da utelater jeg de gamle vervene :)

Skrevet

Det hadde vært kjekt, men dette er en elektronisk søknad, der det bare er ferdige skjema som skal fylles ut...

Uff, ikke greit å være "gammel" og skulle søke jobb...

Sist jeg søkte jobb, var det vel knapt nok noe som het CV. Jeg skrev alt i en slknad og la ved et par vitnemål.

Skrevet

Sist jeg søkte jobb, var det vel knapt nok noe som het CV. Jeg skrev alt i en slknad og la ved et par vitnemål.

Sukk, ja. Det var i de gode gamle dager :)

Sist jeg søkte jobb skrev jeg faktisk CV, men på ark. Og så skrev jeg søknad, også på ark. La ved vitnemål og attester.

Nå skjer alt elektronisk, og ingenting legges ved, men tas evt med til intervju.

Tidene forandrer seg... Spennende og skremmende :)

Skrevet

Nei, ikke så gamle saker tar jeg ikke med på CVn. De har sannsynligvis liten relevans for jobben du søker.

Skrevet

Nei, ikke så gamle saker tar jeg ikke med på CVn. De har sannsynligvis liten relevans for jobben du søker.

Du har helt rett. Lar det være.

Tusen takk for svar :)

mariaflyfly
Skrevet

Det er garantert få arbeidsgivere som er interessert i at du var formann i russestyret eller elevrådsleder for 30 år sida. ;)

Skrevet

Det er garantert få arbeidsgivere som er interessert i at du var formann i russestyret eller elevrådsleder for 30 år sida. ;)

Det var det jeg tenkte meg, men så ble jeg litt usikker da...

Takk for svar :)

Og det er altså ikke 30 år siden da!!! Må'kke gjøre meg eldre enn jeg er ;)

Gjest Elextra
Skrevet

''Og det er altså ikke 30 år siden da''

Ja, stusset litt på den! :P

Skrevet

''Og det er altså ikke 30 år siden da''

Ja, stusset litt på den! :P

Takk :)

Greit at jeg begynner å bli rimelig voksen, men jeg føler ikke noe behov for å være mer voksen enn jeg faktisk er ;)

Gjest 30 nå og da
Skrevet

Det er da du som skriver i første innlegg at det er 30 år siden?

Skrevet

Det er da du som skriver i første innlegg at det er 30 år siden?

Ja, se det... Sånn kan det gå... Det er jo ikke mer enn drøyt 20...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...