Gå til innhold

hvilke problemer møter keivhendte i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det. Men jeg forholder meg til det som faktisk står.

;-)

Burde tatt med en smiley der for å vise at det var litt tulling med dem som sier sjæreste osv...;-)

Det var til og med en som skrev her inne om problemer med "kjeden", og mente da sitt eget underliv... Høres mer ut som en sykkelgreie, spør du meg!

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Caloni Makaroni

6

• Angustia

4

• filiokus81

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

;-)

Burde tatt med en smiley der for å vise at det var litt tulling med dem som sier sjæreste osv...;-)

Det var til og med en som skrev her inne om problemer med "kjeden", og mente da sitt eget underliv... Høres mer ut som en sykkelgreie, spør du meg!

Avsporing av tråden nå, men må bare tilføye at ei tenåringsjente fortalte meg at ho hadde fått gullskjede av kjæresten. hadde problemer med å holde med alvorlig da :-)

Skrevet

Avsporing av tråden nå, men må bare tilføye at ei tenåringsjente fortalte meg at ho hadde fått gullskjede av kjæresten. hadde problemer med å holde med alvorlig da :-)

*he he*

Jeg brukte faktisk eksemplet med skjede-kjede for å få dønnen min til å uttale kj-lyden på "ordentlig måte"! :-)

Jeg sa at hvis man sa at man hadde fått "et kjede" til jul og brukte skj-lyd, så trodde folk at man hadde fått en jentetiss i julegave! ;-) (Han la ikke merke til at det her ble en artikkel-feil *S*) Skal si han ble flink på kj-lyden, ja! ;-)

Skrevet

*he he*

Jeg brukte faktisk eksemplet med skjede-kjede for å få dønnen min til å uttale kj-lyden på "ordentlig måte"! :-)

Jeg sa at hvis man sa at man hadde fått "et kjede" til jul og brukte skj-lyd, så trodde folk at man hadde fått en jentetiss i julegave! ;-) (Han la ikke merke til at det her ble en artikkel-feil *S*) Skal si han ble flink på kj-lyden, ja! ;-)

*LOL* - pedagogisk riktig tilnærmingsmåte, vil jeg si! Et annet godt eksempel som har gitt meg mang en god latter er skyss / kyss (sjyss) i ulike settinger.

Er inneforstått med at språket er i stadig utvikling og alltid har vært det, men er så gammel at akkurat denne trenden kan jeg styre meg for - var en kjepphest for meg meg da jeg jobba som lærer, og ikke minst har jeg gjort mine egne barn obs på dette.

Men morsomt kan det jo bli, da :-)))

Skrevet

*LOL* - pedagogisk riktig tilnærmingsmåte, vil jeg si! Et annet godt eksempel som har gitt meg mang en god latter er skyss / kyss (sjyss) i ulike settinger.

Er inneforstått med at språket er i stadig utvikling og alltid har vært det, men er så gammel at akkurat denne trenden kan jeg styre meg for - var en kjepphest for meg meg da jeg jobba som lærer, og ikke minst har jeg gjort mine egne barn obs på dette.

Men morsomt kan det jo bli, da :-)))

''Er inneforstått med at språket er i stadig utvikling og alltid har vært det, men er så gammel at akkurat denne trenden kan jeg styre meg for''

Helt enig!

Vi brukte forresten skyss-kyss-eksemplet også...;-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Er inneforstått med at språket er i stadig utvikling og alltid har vært det, men er så gammel at akkurat denne trenden kan jeg styre meg for''

Helt enig!

Vi brukte forresten skyss-kyss-eksemplet også...;-)

''Er inneforstått med at språket er i stadig utvikling og alltid har vært det, men er så gammel at akkurat denne trenden kan jeg styre meg for

Helt enig!''

Tildels enig, men synes det er helt greit at språket har fått opp farten og nådd meg igjen! I barndommen og tildels ungdommen fikk jeg stadig kritikk av lærere og andre eldre for at jeg snakket altfor fort.

I dag snakker unge folk minst like fort som meg, og ingen tenker over at jeg snakker fort lenger. Derimot legges det merke til at mange jevnaldrede og eldre snakker fryktelig sakte ;).

Skrevet

''Jeg vet egentlig ikke hva homofile mener om at andre kaller de for "skeive"''

Fra min lesbiske venninne har jeg nå fått vite at det er "de homofile" selv som har kommet med ordet "skeiv" og div. andre ord fordi de følte at homse var et skjellsord. Så skeiv kan du trygt bruke om homofile. :o)

Kjenner også flere homofile av begge kjønn som omtaler seg som skeive. Men det er vel måten og omstendighetene rundt det som avgjør om det blir oppfatta som nedsettende når andre rundt dem bruker dette uttrykket.

Det samme gjelder vel neger, svart og fremmedspråklig som nå er "ulovlig" å bruke av ansatte i offentlig sektor, til tross for at disse begrepene gjerne blir brukt av de det gjelder. Men kommer det som en nedsettende, fordomsfull bemerkning, oppleves det selvfølgelig diskriminerende.

Språk er interessant og tidvis komplisert!

Skrevet

''Er inneforstått med at språket er i stadig utvikling og alltid har vært det, men er så gammel at akkurat denne trenden kan jeg styre meg for

Helt enig!''

Tildels enig, men synes det er helt greit at språket har fått opp farten og nådd meg igjen! I barndommen og tildels ungdommen fikk jeg stadig kritikk av lærere og andre eldre for at jeg snakket altfor fort.

I dag snakker unge folk minst like fort som meg, og ingen tenker over at jeg snakker fort lenger. Derimot legges det merke til at mange jevnaldrede og eldre snakker fryktelig sakte ;).

Tiltredes :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...