cathlin Skrevet 8. mars 2010 Skrevet 8. mars 2010 Hmmm... den har oss livet, gyset og givet, gyset og givet til evig tid.... Påskemorgen, slukker sorger, slukker sorgen til evig tid. Nå har den surra rundt i hodet mitt mesteparten av dagen, og teksten blir bare verre og verre. Men takk for hjelpen:-) Den skal synges slik: Påååskemåårrgen, slookkerr sårrrgen, slokkerr sårrrgen til evig tid....... 0 Siter
Gjest Ritsj Skrevet 8. mars 2010 Skrevet 8. mars 2010 HEI HØRER DU HANEFAR (Mel. Ritsj, ratsj ) Hei, hører du hanefar for en røst han har både høy og klar. Å, se for noen skritt han tar, ja, se det er no' til kar. Så fin han er, med spor og kam og halefjær, ja, pass deg der, kom ikke ham for nær. Han kan vekke hele gården, viktig oppå gjerdet står'n, roper høyt godmor'n, godmor'n og kykkeli - kykkeli ky. Vet ikke helt om det er en påskesang,men ... :-) 0 Siter
fillolin Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Skrevet 10. mars 2010 He-he, titter innom etter svar idag -og oj, så mange svar! Tenk dere min forventning... Men artig å lese både salmehistorier og påskehistorier. Og så dukket det jo faktisk også opp en sang jeg ikke kunne. Takk for hjelp og for mosjon for smilebåndene 0 Siter
fillolin Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Skrevet 10. mars 2010 HEI HØRER DU HANEFAR (Mel. Ritsj, ratsj ) Hei, hører du hanefar for en røst han har både høy og klar. Å, se for noen skritt han tar, ja, se det er no' til kar. Så fin han er, med spor og kam og halefjær, ja, pass deg der, kom ikke ham for nær. Han kan vekke hele gården, viktig oppå gjerdet står'n, roper høyt godmor'n, godmor'n og kykkeli - kykkeli ky. Vet ikke helt om det er en påskesang,men ... :-) Takk for tipset! Denne var ny for meg, og aboslutt påskesang når en trenger det iallefall 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.