Gå til innhold

Betaler man driks til taxi?

Anbefalte innlegg

Gjest uerfaren taxipassasjer...
Skrevet

Litt flaut å ikke vite :) men skal ta taxi (jobb) i morgen alene. Er aldri jeg som pleier å betale så jeg vet faktisk ikke om man pleier å betale driks. Gjør man det når man reiser på jobbens regning? Ev hvor mye? Blir de sure om man ikke gir noe?

Gjest hyllebær
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Så lenge lønnsnivået her i landet er såpass godt som det er og ingen lever kun av driksen de får på jobb, ser jeg ingen hensikt i å gi tips.

Gjest teit av meg :)
Skrevet

Jeg gjør alltid det. Jeg tar sjelden taxi og føler meg litt ukomfortbale med hele greien, så da er det lettere med "keep the change" enn å sitte og vente på småpenger.

Betaler jeg med kort slipper jeg hele problematikken :)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg gjør alltid det. Jeg tar sjelden taxi og føler meg litt ukomfortbale med hele greien, så da er det lettere med "keep the change" enn å sitte og vente på småpenger.

Betaler jeg med kort slipper jeg hele problematikken :)

Det er ikke noe i veien med å gi vekslepenger som driks, men det er ikke nødvendig. Når man betaler med kort i andre land så forventes det driks også.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ga bestandig litt driks til taxisjårfører før jeg begynte å betale med kort.

Når jeg betaler med kort gir jeg aldri lenger.

Skrevet

Jeg betaler alltid med kort og skal også ha kvittering når jeg tar taxi i jobbsammenheng. Jeg gir ikke driks når jeg betaler med kort. Før kunne man få kvittering inkludert driks uten at det kom fram på kvitteringen hva som var hva, men ikke nå lenger. Ingen taxisjåfør har kommentert det eller blitt sur (som jeg har merket).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...