Gjest uerfaren taxipassasjer... Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 Litt flaut å ikke vite men skal ta taxi (jobb) i morgen alene. Er aldri jeg som pleier å betale så jeg vet faktisk ikke om man pleier å betale driks. Gjør man det når man reiser på jobbens regning? Ev hvor mye? Blir de sure om man ikke gir noe? 0 Siter
Gjest hyllebær Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 Jeg gjør ikke det. Så lenge lønnsnivået her i landet er såpass godt som det er og ingen lever kun av driksen de får på jobb, ser jeg ingen hensikt i å gi tips. 0 Siter
Gjest teit av meg :) Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 Jeg gjør alltid det. Jeg tar sjelden taxi og føler meg litt ukomfortbale med hele greien, så da er det lettere med "keep the change" enn å sitte og vente på småpenger. Betaler jeg med kort slipper jeg hele problematikken 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 Jeg gjør alltid det. Jeg tar sjelden taxi og føler meg litt ukomfortbale med hele greien, så da er det lettere med "keep the change" enn å sitte og vente på småpenger. Betaler jeg med kort slipper jeg hele problematikken Det er ikke noe i veien med å gi vekslepenger som driks, men det er ikke nødvendig. Når man betaler med kort i andre land så forventes det driks også. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 Jeg ga bestandig litt driks til taxisjårfører før jeg begynte å betale med kort. Når jeg betaler med kort gir jeg aldri lenger. 0 Siter
Mirabell Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 Jeg betaler alltid med kort og skal også ha kvittering når jeg tar taxi i jobbsammenheng. Jeg gir ikke driks når jeg betaler med kort. Før kunne man få kvittering inkludert driks uten at det kom fram på kvitteringen hva som var hva, men ikke nå lenger. Ingen taxisjåfør har kommentert det eller blitt sur (som jeg har merket). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.