Gå til innhold

Er alle innleggene deres her sanne?

Gjest Jeg er en ganske annen enn du tror

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he, det må være fordi du framstår som mer troverdig enn meg ;-)

Man vet nesten ikke hva man skal svare når man får et sjokkert svar ala "å herregud, det er da ikke SLIK man skal gjøre det" ...;-)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Line

2

• cathlin

2

• Dorthe

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest hønse-Magda
Skrevet

''Dessuten var det ingen på dol som trodde meg da jeg fortalte at jeg jobber som tannlege på Askim. ;-)''

...men det var noen som trodde meg da jeg skrev at vi etter å ha forsøkt torvstrø på hytta en måneds tid bestemte oss for å gå tilbake til å bruke dopapir...;-)

Er det så rart da? Vi har brukt brukt dopapir i alle år på stabburstaket.

Skrevet

Det skal jeg hilse og si det er. Dårlig betalt er det også.

Ja, det er vel du som har samlivsforumet. Det er slitsomt. Mange konflikter og problemer.

Skrevet

Er det så rart da? Vi har brukt brukt dopapir i alle år på stabburstaket.

Får man ekstra fin stabburs-skinke, da?

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Den blir ekstra fyldig i smaken.

Skrevet

Den blir ekstra fyldig i smaken.

*noterer*

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg dikter ikke her inne, men det hender jeg endrer litt på detaljer for å anonymisere hvis jeg skriver om folk i omgivelsene mine.

Gjest Anonym  er best
Skrevet

Hvis jeg skal spørre om noe som kan gjøre at jeg eller familiemedlem eller venner kan bli gjenkjent, så endrer jeg litt på detaljer. Legger en inn personlige opplysninger på flere plan for seg selv og familie, så skal det ikke så mye til å kjenne igjen en nabo eller kollega. Det som er fint med å være anonym er jo nettopp at en kan spørre om ting som en er flau over eller som en ikke helt vil at alle skal vite om. Eller så gjør jeg som her, endrer til en helt nøytralt nick, så ikke mitt vanlige nick skal bli forbundet med spørsmålet. Jeg veklser mellom de to metodene når det er nødvendig. Ser ikke noe galt i det. Skjønner ikke de som utleverer detaljer om mødre og sønner og kollegaer og andre de kjenner, uten tanke for at det ikek er alle som liker å bli omtalt skriftlig for hele Norge. Men det blir jo bare en utvidet sladrekanal. hehe... En nye rikssladrekjerring, det kan fort bli DOL og andre sånne kanaler-

Gjest Kayia
Skrevet

Er sikkert mer det at tyttebæra på taket blir bedre i smaken, tror du ikke... ;-)

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Er sikkert mer det at tyttebæra på taket blir bedre i smaken, tror du ikke... ;-)

Tror du blander sammen undertegnede med en annen (husker ikke helt, men var det "elskeråværegift"?).

Gjest Kayia
Skrevet

Tror du blander sammen undertegnede med en annen (husker ikke helt, men var det "elskeråværegift"?).

Å nei du - det er nok du som kommer drassende med stuede tyttebær i alle mat-tråder. Glemt det selv kanskje?? ;-)

Skrevet

Jeg er så kjedelig at jeg skriver rett fra hjertet, så får de som vil lese det. Passer bare på at jeg ikke utgir opplysninger som kan gjenkjennes. Noen her inne kjenner jeg utenfor skjermen, noen har jeg kjent veldig lenge på Dol, men det finnes folk med dårlige hensikter også.

I tida da det var hjemmesider linket til hvert nick her inne, la jeg ut fullt navn, adresse og telefonnummer. Det resulterte i ubehagelige oppringninger, sukk og stønn i andre enden av røret mange ganger om dagen. Og jeg observerte også en mannsperson som ofte sto på veien utenfor huset og tittet opp på stua vår. Skikkelig ubehagelig...

Men forøvrig - det hender jeg en sjelden gang i blant bruker et pseudonym om jeg spør om noe veldig personlig. Da har jeg ikke bruk for å gjøre om historien min til en andreperson.

Skrevet

Jeg dikter ikke opp historier eller skriver i jeg-form noe som gjelder andre (eller motsatt). Men det hender at jeg for å anonymisere skriver om hva som har skjedd hvem. For eksempel kan jeg si at "venninnen min gjorde" når det egentlig var min søster, eller at "moren min sa" når det var tanten min.

Dessuten var det ingen på dol som trodde meg da jeg fortalte at jeg jobber som tannlege på Askim. ;-)

PÅ Askim? ;) Søstra mi jobbet som avdelingsleder _i_ Askim, i alle fall ;) Hihi...

Jeg tror heller ikke du jobber som tannlege PÅ Askim ;)

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Å nei du - det er nok du som kommer drassende med stuede tyttebær i alle mat-tråder. Glemt det selv kanskje?? ;-)

''Glemt det selv kanskje?? ;-)''

Det kan jeg ærlig talt ikke huske;)

Gjest Kolebra
Skrevet

Hender jeg "dikter" litt dersom jeg ønsker å belyse en problemstilling jeg er nysgjerrig på. Veldig ofte gjelder problemstillingen noen jeg kjenner.

Passer ellers alltid på å anonymisere, og sånn sett blir det jo litt "dikting"nesten hver gang.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

PÅ Askim? ;) Søstra mi jobbet som avdelingsleder _i_ Askim, i alle fall ;) Hihi...

Jeg tror heller ikke du jobber som tannlege PÅ Askim ;)

I Askim, i Askim, i Askim. *Pugger*

Her hadde jeg tydligvis gjørt for dårlig research ;-)

Skrevet

Jeg har diktet opp en historie for å høre hva folk synes om det. Rett å slett for å få litt perspektiv på noe som virket fornuftig, men som muligens ikke var det allikevel:-)

Skrevet

Jeg tar alltid utgangspunkt i reelle opplevelser, erfaringer, spørsmål som jeg har.

Skrevet

Jeg skriver sannferdig her inne, jeg gidder ikke å dikte opp en setting å putte spørsmålene jeg har inn i... Ikke har jeg fantasi til det heller.

Gjest Jeg er en ganske annen enn du tror
Skrevet

Ah, sånn!

Men mitt poeng var først og fremst at jeg antok at hun mistenker andre for å gjøre dette i mye større grad, og at hun ønsker å få dette bekreftet.

Hun? Hvorfor er dere så skråsikre på at jeg er ei dame?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...