Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
31 minutter siden, laban skrev:

Nå skal du ta hensyn til (minst) to ting:

- Tråden er 7 år gammel, så enkelte ting har forandret seg

- Det er ikke alle som svarer i slike tråder, som har all verdens erfaringer og bakgrunnsinformasjon, så det er ingen grunn til å la det gå innpå seg.  Selv om dette er et slags helseforum, er det ikke bare helseeksperter som svarer.

F.eks. innlegget du svarte på: Mary Poppins var ganske ung, hvis jeg husker riktig.  Hun analyserte situasjonen markedsøkonomisk som om sykepleiere var nypoteter eller noe sånt: "Akkurat nå er tilbudet på sykepleiere større enn etterspørselen, ergo er lønnen lav. Dersom det blir stor mangel på sykepleiere, betyr det at etterspørselen blir større enn tilbudet, og lønnen vil øke."

I 2017 vet vi jo at det like gjerne kan ende med at "Dersom det blir stor mangel på sykepleiere, betyr det at helseinstitusjonene vil slite med underbemanning, og til slutt vil noen private bemannningsfirmaer importere personell fra lavkostland for å dekke etterspørselen, slik at lønnen kan holdes på dagens nivå eller synke."

Jeg er heller ikke økonom, så ovenstående er heller ikke noe fagsvar.  Men altså - ikke ta 7 år gamle kommentarer fra unge synsere for alvorlig.  (Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, det gidder jeg ikke nå.)

Sorry.. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette . Jeg ante ikke at noen hadde tatt opp en gammel trå.... !! Hvordan skulle jeg vite alder på den personen som skrev ?. Dessuten var ikke svaret rettet mot henne spesiellt...  

Jeg er helt ny innpå her. Men tror jeg gir meg....det å bli anklaget av en av dere " gamle " for å være ufin mot en stakkars ung jente gjør bare vondt . Slik er jeg IKKE. 

jeg gav bare en respons på noe som kom opp i går..

og ut fra dine konklusjoner skal man ikke gi respons på noe eller mene noe innpå her fordi folk ikke vet eller kan noe ??

Anonymkode: f31ee...184

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344005-likel%C3%B8nn/page/4/#findComment-3758008
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sorry.. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette . Jeg ante ikke at noen hadde tatt opp en gammel trå.... !! Hvordan skulle jeg vite alder på den personen som skrev ?. Dessuten var ikke svaret rettet mot henne spesiellt...  

Jeg er helt ny innpå her. Men tror jeg gir meg....det å bli anklaget av en av dere " gamle " for å være ufin mot en stakkars ung jente gjør bare vondt . Slik er jeg IKKE. 

jeg gav bare en respons på noe som kom opp i går..

og ut fra dine konklusjoner skal man ikke gi respons på noe eller mene noe innpå her fordi folk ikke vet eller kan noe ??

Nei, nå misforsto du meg fullstendig.  Jeg mente bare at du ikke måtte la det gå innpå deg at noen skrev det du siterte, nemlig at man får lønn etter innsats og at sykepleiere får lav lønn grunnet lav etterspørsel.  For meg så det ut som om du reagerte på det:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt dette?????

(...)

Dette at noen innpå her mener at man ikke trenger flere sykepleiere forundrer meg. En skriver til og med at man får lønn etter innsats.... Jeg gidder ikke en gang å kommentere det ....

Du svarte på et innlegg Mary Poppins skrev i mars 2010, jeg vet ikke hvordan du fant det.  Bookworm som startet tråden, er her ennå, men MP tror jeg har forsvunnet for lengst.  Jeg ville bare unnskylde den enkle "forklaringen" hun kom med.  Jeg mente på ingen måte å anklage deg for å være ufin mot henne, jeg skrev jo "ikke ta 7 år gamle kommentarer fra unge synsere for alvorlig" - er det en anklage mot deg, egentlig? 

Jeg synes du trekker det litt langt når du mener jeg skrev at man ikke skal gi respons eller mene noe her, jeg prøvde bare å forklare at det kan være ganske bastante meninger her, og man trenger slett ikke la dem gå veldig innpå seg.

Endret av laban
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344005-likel%C3%B8nn/page/4/#findComment-3758028
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, laban skrev:

Nei, nå misforsto du meg fullstendig.  Jeg mente bare at du ikke måtte la det gå innpå deg at noen skrev det du siterte, nemlig at man får lønn etter innsats og at sykepleiere får lav lønn grunnet lav etterspørsel.  For meg så det ut som om du reagerte på det:

Du svarte på et innlegg Mary Poppins skrev i 2010, jeg vet ikke hvordan du fant det.  Jeg ville bare unnskylde den enkle "forklaringen" hun kom med.  Jeg mente på ingen måte å anklage deg for å være ufin mot henne, jeg skrev jo "ikke ta 7 år gamle kommentarer fra unge synsere for alvorlig", er det en anklage, egentlig? 

Jeg synes du trekker det litt langt når du mener jeg skrev at man ikke skal gi respons eller mene noe her, jeg prøvde bare å forklare at det kan være ganske bastante meninger her, uten at man trenger å la dem gå veldig innpå seg.

Hvis du ser to - tre innlegg før mitt innlegg vil du se at noen hadde tatt opp denne tråen igjenn. Med akkurat de samme kommentarene Altså fra mars 2017. Jeg var bare ikke klar over at det plutselig var et hopp 7 år tilbake i tid noen innlegg tilbake. 

Jeg tror jeg må holde meg vekke fra dol en stund. Er ganske psyk for tiden og sliter kognitivt  ... Ser at jeg da kan gjøre feil . Og så er jeg altfor sårbar når blir jeg blir missforstått ... Burde holde meg inne på psykiatri og bare når NHD er der... 

Sorry.. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344005-likel%C3%B8nn/page/4/#findComment-3758033
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser to - tre innlegg før mitt innlegg vil du se at noen hadde tatt opp denne tråden igjenn. Med akkurat de samme kommentarene Altså fra mars 2017. Jeg var bare ikke klar over at det plutselig var et hopp 7 år tilbake i tid noen innlegg tilbake.  

Jeg tror jeg må holde meg vekke fra dol en stund.

Nå fant jeg de anonyme innleggene som hadde dratt tråden fram igjen, jeg leste ikke gjennom hele før jeg svarte deg.  Siden du siterte et innlegg (fra Mary Poppins) som var 7 år gammelt, var det ikke synlig der at tråden var tatt opp igjen fra før. 

Poenget mitt var uansett bare å ta brodden litt av det jeg så du reagerte på.  Ingen grunn til å holde deg borte av den grunn vel, det var jo bare en misforståelse.    

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344005-likel%C3%B8nn/page/4/#findComment-3758034
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, laban skrev:

Nå fant jeg de anonyme innleggene som hadde dratt tråden fram igjen, jeg leste ikke gjennom hele før jeg svarte deg.  Siden du siterte et innlegg (fra Mary Poppins) som var 7 år gammelt, var det ikke synlig der at tråden var tatt opp igjen fra før. 

Poenget mitt var uansett bare å ta brodden litt av det jeg så du reagerte på.  Ingen grunn til å holde deg borte av den grunn vel, det var jo bare en misforståelse.    

Helt greit.. Skulle ha vært mer obs. Trodde det var en ny trå. Spesiellt siden det har vært en del slike tråer de siste dagene. ( i forbindelse med kvinnedagen ). 

Jeg tror likevel jeg er for sårbar nå. Er i oppstartsfase med nye medisiner og er ikke helt meg selv ..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344005-likel%C3%B8nn/page/4/#findComment-3758036
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt dette?????

Jeg ble utdannet sykepleier på 80-tallet. Tre år høyskoleutdannelse . Min mann gikk ingeniørutdannelse på to år. Han har alltid tjent bedre enn meg. I dag har han dobbel inntekt i forhold til høyeste lønn for sykepleier. 

Det har alltid vært mangel på sykepleiere . Om sommeren måtte vi gjerne få folk fra Sverige for å dekke inn mangelen. Lønnen har alltid vært lav ..... Det at noen nå mener at det er for mange sykepleiere og at derfor må man regne med lavere lønn er etter min mening uriktig. 

Man snakker om eldrebølgen og at behovet for sykepleiere vil øke. Dette at noen innpå her mener at man ikke trenger flere sykepleiere forundrer meg. En skriver til og med at man får lønn etter innsats.... Jeg gidder ikke en gang å kommentere det ....

Det dreier seg ikke om man ikke trenger flere. Det er ikke penger til å ansette flere.

Anonymkode: a4f2a...0a5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344005-likel%C3%B8nn/page/4/#findComment-3758046
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...