Gjest Nilje Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 så på "hjernevask" med Harald Eia i går, og ble sittende å fundere på om jeg hovedsakelig var meg pga min arv, eller om det er miljøet som har formet meg mest. Min nærmeste teori er at det er en 50/50 mellom arv og miljø. Jeg tror at intelligens er arvelig men at personligheten vår blir preget av foreldre og miljø. Men sikker er jeg ikke. Hva tror dere på? 0 Siter
Liliaceae Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 Jeg så også på programmet i går, og syntes det var interessant. Det var spennende å se at forskerne hadde så ulike standpunkter. Har ikke helt landet på hva jeg tror er viktigst av arv og miljø. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 Både hva gjelder intelligens og personlighet er arv klart viktigst. 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 Både hva gjelder intelligens og personlighet er arv klart viktigst. Kan du henvise til forskning som kan underbygge det du sier? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 Kan du henvise til forskning som kan underbygge det du sier? http://www.uniforum.uio.no/nyheter/1999/uniforum12-99/09.html http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article3553774.ece hvis di vil ha det enda mer rendyket forskningsbasert, kan du selv søke på Google scholar 0 Siter
Gjest Sinbad Sjøfareren Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 Både hva gjelder intelligens og personlighet er arv klart viktigst. Hva er din mening om det første programmet? Er det mentale forskjeller på mann og kvinne, og er det et resultat av arv eller miljø (eller begge deler)? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mars 2010 Skrevet 9. mars 2010 Hva er din mening om det første programmet? Er det mentale forskjeller på mann og kvinne, og er det et resultat av arv eller miljø (eller begge deler)? Det er åpenbare forskjeller, og disse skyldes i hovedsak gener. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.