Gå til innhold

Islamhat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer aldri til å være enige, dessverre...

Nei, du kverulerer bare. Når segunda skrev at dere skrev det samme, så vil du fremdeles ikke være enig.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• hidi, the scorpion

12

• Mrs. Wallace

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Les hva folk skriver til deg.

Han skriver ikke om Jesus, men om tilhengerne!

Med vennlig hilsen

''Han skriver ikke om Jesus, men om tilhengerne!''

Så merk hva _jeg_ skriver om!

Skrevet

''Han skriver ikke om Jesus, men om tilhengerne!''

Så merk hva _jeg_ skriver om!

Ja. Du skrev om Jesus (som ikke plager noen), mens han skrev om kristne (Jesus' "tilhengere") - som plager ganske mange til tider.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Dere sinnssyke kristne skremmer meg langt mer enn det ekstreme fåtallet muslimer som verden over lemlester sine barn.''

Tro hva du vil;)

Jeg er langt fra ekstrem..

Hva er så ekstremt med Jesus?

''Hva er så ekstremt med Jesus?''

Jesus var sikkert en knakende bra kar.

... men han har vært jævla uheldig med sine fans.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sånn kan det også sies! :knegg:

SDD: Hei og sånn! Hvordan har du det?

Med vennlig hilsen

Mornings!

Joa, det rusler og går. Hender jeg stikker hue innom her, men det er ikke så ofte om dagen.

Gjest antibinladen
Skrevet

Ser at enkelte mener at kristne er like ille som eksreme islamister ;o)

Javel.............................. Så de ekstreme kristne har for vane og sprenge folk i luften, kapre fly, dyppe skolepiker i syre, terrorisere uskyldige, drepe sine døtre, steine kriminelle, se ned på kvinner osv, osv?

Jeg synes det er sunn fornuft å være skeptisk, jeg kunne godt klart meg uten muslimer og deres syn på vårt levesett. Jeg påstår IKKE at ALLE er sånn, men det finnes flere farlige mennesker innenfor den muslimske verden enn den kristne. De kristne kan tale og rase men de bedriver ikke nedslakting av andre pga religionen, de er et bittelite fåtall.

Skrevet

Mornings!

Joa, det rusler og går. Hender jeg stikker hue innom her, men det er ikke så ofte om dagen.

Hyggelig å se deg igjen!

Send gjerne en epost til [email protected]

Alt godt,

Gjest friDOLine
Skrevet

Nei, du kverulerer bare. Når segunda skrev at dere skrev det samme, så vil du fremdeles ikke være enig.

''kverulerer bare''

Akkurat DET kan du alt om.

Gjest friDOLine
Skrevet

Så enig hidi. Det gjør jeg også...

Skriver under her. Islam kan stadig sies å være en middelalder-religion, med tanke på at den verken har gjennomgått reformasjon eller renessanse hvor presteskapets makt ble redusert og individet og retten til å tenke selv ble satt i fokus. Denne prosessen har ikke islam vært igjennom, og det er nok ikke veldig realistisk at det vil skje heller, med tanke på at Vesten - som har vært igjennom det - har djevel-stempel i mesteparten av den muslimske verden.

Skrevet

Den minst religiøse gruppen i Norge er faktisk iranere. De er enda mindre interessert i religion enn gjennomsnitts-nordmannen.

Alt etter hvordan man definerer "kristen" så kan det være ca 50% av befolkningen, men i praksis er det nok langt mindre.

Med vennlig hilsen

Jeg har en katolsk, iransk nabo og en muslimsk, iransk nabo. Ingen av dem virker særlig religiøse nei

Skrevet

Jeg har en katolsk, iransk nabo og en muslimsk, iransk nabo. Ingen av dem virker særlig religiøse nei

Med deg i midten? *LOL*

Gjest friDOLine
Skrevet

Med deg i midten? *LOL*

Fjollegutt.

Skrevet

Skriver under her. Islam kan stadig sies å være en middelalder-religion, med tanke på at den verken har gjennomgått reformasjon eller renessanse hvor presteskapets makt ble redusert og individet og retten til å tenke selv ble satt i fokus. Denne prosessen har ikke islam vært igjennom, og det er nok ikke veldig realistisk at det vil skje heller, med tanke på at Vesten - som har vært igjennom det - har djevel-stempel i mesteparten av den muslimske verden.

Nåja, det virker jo som om djevel-stempelet går begge veier.

Fundamentalisme er ikke noe som muslimer har monopol på.

Med vennlig hilsen

Mrs. Wallace
Skrevet

*fnise*

Mrs. Wallace
Skrevet

Selvfølgelig har det røtter i Islam.... Bare ekstrem islamisme:(

Og disse røttene sprer seg som pest i det muslimske samfunn, og forpester samfunnet:(

OK, hvis sånne ting først og fremst er muslimsk, så forklar dette, da:

Etiopia er et av verdens eldste kristne land (vi snakker helt tilbake til bibelsk tid, altså før Norge), og et av få land på Afrikas horn som har stått imot islamisering gjennom historien. I Etiopia lever etter hvert kristne og muslimer side om side, men med kristne i flertall - og som suverene vinnere av kulturhistorien. I tillegg finnes det noen få animister.

Forekomsten av kjønnslemlestelse er på mellom 70 og 95 prosent. Hvordan forklarer du det som et muslimsk fenomen?

http://www.afrol.com/html/Categories/Women/FGM/fgm_map.htm

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2009322.ece

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/kampanjer/familia/familia-42006/diverse-saker/vi-skal-bekjempe-kjonnslemlestelse.html?id=537205

Mrs. Wallace
Skrevet

Nåja, det virker jo som om djevel-stempelet går begge veier.

Fundamentalisme er ikke noe som muslimer har monopol på.

Med vennlig hilsen

''Fundamentalisme er ikke noe som muslimer har monopol på.''

Nei, du verden, så fanatiske folk jeg har møtt som er både kristne og ateister. Huttetu, fundamentalisme er skremmende uansett farge på kappen.

Skrevet

Ser at enkelte mener at kristne er like ille som eksreme islamister ;o)

Javel.............................. Så de ekstreme kristne har for vane og sprenge folk i luften, kapre fly, dyppe skolepiker i syre, terrorisere uskyldige, drepe sine døtre, steine kriminelle, se ned på kvinner osv, osv?

Jeg synes det er sunn fornuft å være skeptisk, jeg kunne godt klart meg uten muslimer og deres syn på vårt levesett. Jeg påstår IKKE at ALLE er sånn, men det finnes flere farlige mennesker innenfor den muslimske verden enn den kristne. De kristne kan tale og rase men de bedriver ikke nedslakting av andre pga religionen, de er et bittelite fåtall.

Nazistene er kristne.

Folkene som vil ha dødsstraff for homofili i Uganda er kristne.

Lord's Resistance Army er kristne.

Terrorgruppen som har drept flest mennesker i Europa de siste årene er kristne.

Kritiser gjerne islam, men gjør det på korrekt grunnlag.

Med vennlig hilsen

Gjest Kayia
Skrevet

''Jesus var sikkert en knakende bra kar.

... men han har vært jævla uheldig med sine fans.''

Samme som Håkki her i Trondheim trykker på et av sine fabelaktige og treffende t-skjorter det: "Jag har inga problem med Gud - det är hans fan-club jag inte fixar". Sier meg helt enig der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...