Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest learn
Skrevet

Dere som ser på TV-programmet 10 B:

Tror dere at de vil bli en av de tre beste skolene i landet på det trinnet? Hvis lærerne har så mye å si for resultatet så kan det da ikke bare være foreldrnes skyld i manglende oppfølging om skolereultatene blir dårlige vel?

Gjest fin tv-serie
Skrevet

Jeg tror ikke de blir en av de tre beste i landet.

Men jeg tror det høye målet, sammen med de gode lærerkreftene og motivasjonen de evt får av filmingen /oppmerksomheten i forbindelse med å lage programmet vil gjøre at de forbedrer seg markant.

Foreldrenes innflytelse tror jeg er viktig. Både med hva slags utdannelse de selv har, hvor mye det leses og snakkes om litt intelligente ting i hjemmet, forventningene de har, leksehjelp, genene de fører videre, respekten de viser for skolen / lærerne (respekt som da kan overføres til barna, slik at de respekterer skolen og lærerne) hvordan foreldrene tilrettelegger barnas uke, slik at det blir tid til nok lekser, nok søvn, riktig kost, lek, kos, it-kunnskap, fysisk aktivitet osv.,

Men det meste av dette skal være gjort for barna _før_ de er 16 år, jeg tror ikke foreldre plutselig kan gjøre allverden for barnas skoleprestasjoner hvis de ikke har gjort dette i barnas tidligere år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...