Gå til innhold

Et sørgelig tomt kjøleskap.

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Og jeg får ikke handlet pga. manglende bil i morgen.

Jeg tenkte kanskje at det finnes noen fantasifulle kokker her som kunne hjelpe meg med en mest mulig velsmakende middag i morgen til 4 stykker.

Her er det som kan brukes.

I fryseren har jeg noen fiskefileter.

I kjøleskapet har vi melk, 2 sitroner, smør, to gulerøtter, en hvitløk, en halv hvitost, 1 stor tomat, 1 bitteliten brokkoli, 1 pose tørkede plommer som kanskje ikke kan brukes til fisk men...

Et stort eple. Kan sikkert ikke brukes til fisk det heller, men hvem vet. Jeg er ingen kokk;o)

Vi har mel, krydder og matolje og egg. Mangler poteter, men har gul ris.

Skrevet

Prøv å skriv inn det du har på matprat.no, så får du opp menyforslag?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Prøv å skriv inn det du har på matprat.no, så får du opp menyforslag?

Takk for tips;-)))

Skrevet

Lag fisk, kok ris, lag råkost av revne gulrøtter og revet eple sammenblandet, med litt nypresset sitronsaft over. Så koker du broccolien lett, evt skjærer noen tomatskiver slik at den som vil ha kan ta litt, og så kan du lage saus av smør, mel og krydder.

Et alternativ kan være å gratinere fiskefiléene der du danderer tomatskiver på toppen og revet ost oppå der. Samme tilbehør som over.

Hvis du ikke synes gul ris passer i smaken (er det karri, eller hva?), kan du sikkert lage hjemmelaget pasta av det du har?

Skrevet

Hvis du skal lage pasta selv, antarjeg at det er lettere å lage tyske nudler (spätsle) enn italiensk pasta, for da kan du være litt mer "slurvete" mht fasong.

Se f eks bilde 9 i denne step-by-step-instruksjon med bilder der man presser røra gjennom et dørslag (klikk deg tilbake til start for å finne oppskriften):

http://germanfood.about.com/od/potatoesandnoodles/ss/spaetzle_9.htm

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Lag fisk, kok ris, lag råkost av revne gulrøtter og revet eple sammenblandet, med litt nypresset sitronsaft over. Så koker du broccolien lett, evt skjærer noen tomatskiver slik at den som vil ha kan ta litt, og så kan du lage saus av smør, mel og krydder.

Et alternativ kan være å gratinere fiskefiléene der du danderer tomatskiver på toppen og revet ost oppå der. Samme tilbehør som over.

Hvis du ikke synes gul ris passer i smaken (er det karri, eller hva?), kan du sikkert lage hjemmelaget pasta av det du har?

Nå hadde jeg akkurat tenkt å gå over til matprat, men følger den første oppskriften din. Jeg har låst meg fast til at det må være rømmesaus til fisk og det har jeg ikke.

Råkost med en blanding av eple og gulerot er sikkert kjempegodt ;-))) Det har jeg aldri prøvd.

Jeg har makaroni.Tenkte ikke på at det går til fisk. Tenker det blir makaroni til meg og ris til de andre. Er ikke så begeistret for ris jeg.

Skrevet

Nå hadde jeg akkurat tenkt å gå over til matprat, men følger den første oppskriften din. Jeg har låst meg fast til at det må være rømmesaus til fisk og det har jeg ikke.

Råkost med en blanding av eple og gulerot er sikkert kjempegodt ;-))) Det har jeg aldri prøvd.

Jeg har makaroni.Tenkte ikke på at det går til fisk. Tenker det blir makaroni til meg og ris til de andre. Er ikke så begeistret for ris jeg.

Ja, rømmesaus er godt, men hvit saus til fiskeboller er jo velkjent, så da går det vel til fiskefileeter også.

Makaroni brukes ofte i fiskegrateng, så det er ikke ukjent med fisk-makaroni-kombinasjon :-)

Råkost med eple i tillegg til gulrot blir ekstra friskt - smaker knall :-)

candyqueen_83
Skrevet

Legg alle grønnsakene i oppskårede biter i folie mef fiskefiletene oppå. Stek i ovnen. Lag en saus til, og strø litt ost oppå :o)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, rømmesaus er godt, men hvit saus til fiskeboller er jo velkjent, så da går det vel til fiskefileeter også.

Makaroni brukes ofte i fiskegrateng, så det er ikke ukjent med fisk-makaroni-kombinasjon :-)

Råkost med eple i tillegg til gulrot blir ekstra friskt - smaker knall :-)

Kom ikke inn på linken din. Ble kastet ut av nettet og kom meg ikke inn før nå;-)

Vi har to typer nudler, men jeg fant ut at vi hadde masse poteter jo. Hadde bare lagt det på feil sted;o) Da blir det poteter. Foretrekker det:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Fiskesuppe?

Det laget jeg i forrige uke. Det blir nok morsan sin rett:-)

Skrevet

Kom ikke inn på linken din. Ble kastet ut av nettet og kom meg ikke inn før nå;-)

Vi har to typer nudler, men jeg fant ut at vi hadde masse poteter jo. Hadde bare lagt det på feil sted;o) Da blir det poteter. Foretrekker det:-)

Jeg ville nok også helst hatt poteter til den retten! Bon appétit! :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg ville nok også helst hatt poteter til den retten! Bon appétit! :-)

Takk, nå ble det til at veslemor tok med seg eplet på skolen og at jeg kokte potene,gulerøttene og brokkolien.

Ble i grunnen fornøyd med sausen min.Tok skyen fisken ble stekt og blandet i sausen og så hadde jeg noen kongereker og puttet i sausen også. Ble så bra så:-)

Fikk heldigvis handlet i kveld:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...