Gå til innhold

kan en offentlig instans ringe fra skjult nr?

Anbefalte innlegg

Gjest efexora
Skrevet

Jeg venter på en telefon fra en offentlig instans. I dag fikk jeg noen oppringninger fra et skult nr. Problemet er at jeg i den siste tiden har fått noen oppringninger fra en fyr som tydeligvis ikke tar nei for et svar, derfor har jeg ikke svart om jeg ikke vet hvor nr kommer i fra.

Men kan en som jobber på et offentlig sted ha hemmelig nr? Kan han ha ringt fra mobil og hatt hemmelig nr så klienter ikke skal få tak i nr?

Finnes det innstilinger på mobilen så man kan ringe noen uten at nr kommer opp?

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, hvis en saksbehandler fra NAV ringer til deg, vil det komme opp som skjult nummer, dette for at du ikke skal få vite saksbehandlerens direktenr., men ringe via NAV sitt callsenter.

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, offentlige instanser kan ringe fra skjult nummer, både fra fasttelefon og mobiltelefon. Det er helst for å hindre at utenforstående får direktenummeret til deres kontor.

Det går også an å la sentralbordnr. komme opp på alle utgående samtaler, så ikke direktenr kommer fram, jeg foretrekker denne varianten, jeg synes den er noe mer profesjonelt over det, enn skjulte nr.

Det er innstillinger på mobilen din hvor du velger om du skal sende med nr. eller ikke, men det er ikke i alle nettverk det går an å ringe med skjult ID.

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg ble oppringt av en saksbehandler hos Nav en dag, og da sto det bare "privat nr" i displayet.

Gjest Niccola
Skrevet

"Finnes det innstilinger på mobilen så man kan ringe noen uten at nr kommer opp?"

Glemte å svare på denne. Ja, det gjør det. Klikk deg gjennom innstillinger så finner du sikkert ut av det. :-)

Gjest efexora
Skrevet

Ja, hvis en saksbehandler fra NAV ringer til deg, vil det komme opp som skjult nummer, dette for at du ikke skal få vite saksbehandlerens direktenr., men ringe via NAV sitt callsenter.

Som regel har det kommet opp nr til instansen, feks NAV , ikke skult nr

Men det er jo dumt at de ringer fra skjult nr, mange tror jo at det er telefonselgere eller noe annet useriøst og tar kanskje telefonen.

Gjest Linnea79
Skrevet

Trodde de fleste offentlige instanser hadde hemmelig nr jeg. Ihvertfall fra mobiltelefoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...