Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får fnatt når poden til gubben går med lue på inne...

Han har gjentatte ganger fått beskjed fra skolen at dette ikke er lov til...

Allikevel så får han gå med lua på hele tida hjemme...

Det er like før poden dusjer med lua på...

Jeg har ikke noe å si i denne settingen...

Er det bare jeg som er antiluepåinne?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• 100%ull

10

• morsan

6

• mariaflyfly

4

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Om han har lue på seg hjemme eller ikke, hadde ikke jeg giddi å lage noen konflikt ut av. Men jeg hadde forventa at han fulgte de reglene som gjelder på skolen.

Skrevet

Enig med flyfly. På skolen følger man regelene. Om poden her vil gå med lue inne hjemme så værsågod. Det er han som blir svett på hodet, ikke jeg. Hva er egentlig problemet med at han har lue på hjemme?

Skrevet

Enig med flyfly. På skolen følger man regelene. Om poden her vil gå med lue inne hjemme så værsågod. Det er han som blir svett på hodet, ikke jeg. Hva er egentlig problemet med at han har lue på hjemme?

Jeg får fnatt fordi han går med denne lua inne...dag ut og dag inn...

Men dere har rett...han om det...

Jeg må slutte å irritere meg over dette...det går bare ut over meg selv...

Gjest Istapp
Skrevet

Da får du synge "Nei nei gutt,dette må bli slutt,ikke storme inn i stua før du har tatt av deg lua. Glemte du deg rent,det var ikke pent". Hehe :-)

Enkelte ting blir man irritert på,momentene er forskjellige. Håper de tar av seg lua da,eller at du kommer over det ;)

Skrevet

Da får du synge "Nei nei gutt,dette må bli slutt,ikke storme inn i stua før du har tatt av deg lua. Glemte du deg rent,det var ikke pent". Hehe :-)

Enkelte ting blir man irritert på,momentene er forskjellige. Håper de tar av seg lua da,eller at du kommer over det ;)

Det som er det mest irriterende...er at når noen kommer på besøk...eller vi er på besøk til andre....så blir luebruken kommentert...og DA sier gubben i fra at poden må ta av seg lua...

Mine ord betyr ingen ting....

mariaflyfly
Skrevet

Det som er det mest irriterende...er at når noen kommer på besøk...eller vi er på besøk til andre....så blir luebruken kommentert...og DA sier gubben i fra at poden må ta av seg lua...

Da må du jo ta opp problemet med mannen din, ikke med guttungen.

Skrevet

Da må du jo ta opp problemet med mannen din, ikke med guttungen.

Der er han desverre vanskelig...

mariaflyfly
Skrevet

Dump ham.

Skrevet

Dump ham.

Jeg dumper poden...ikke gubben... =)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg dumper poden...ikke gubben... =)

Det er vel ikke akkurat slik at det er en mulighet.

Det var et flåsete svar i beste dol-stil. ;)

Skrevet

Det er vel ikke akkurat slik at det er en mulighet.

Det var et flåsete svar i beste dol-stil. ;)

Ok...det er ønsketenkning...men ikke gjennomførbart desverre...

Skrevet

Nå er ikke dette noe problem hjemme hos oss, men jeg tror man bare må innse at lue inne er en trendy ting, selv om du & jeg kan synes de er rart og teit.. Romøren hadde lue på da han ble intervjuet på Dagsrevyen - snodig!

Men på skolen må man følge reglene, da.,

Gjest og prøv å overse det
Skrevet

Jeg sitter med lue her. Den fpr meg til å føle meg varm og god. Folk kan si hva de vil, men det hjelper også meg til å samle tankene... og jeg har hørt andre luefans si det samme. La han gå med lua!

Skrevet

Men er det egentlig så farlig at guttungen bruker lue inne i sitt eget hjem, bare omgitt av familien? At man har andre regler borte på besøk, er jo ikke så rart.

De fleste av oss vil jo gjerne slappe godt av i sitt eget hjem, og f eks tusle rundt i tøfler eller løse, behagelige klær, og vi hadde vel reagert negativt dersom andre familiemedlemmer mente vi måtte kle oss skikkelig" og gå med pensko inne...;-)

Fortsett å ha regler for besøk hos andre, og eventuelt også når man får besøk, men vurder å la gutten din få kule'n hjemme:-)

Gjest Istapp
Skrevet

Er det ikke som regel slik da?

Man ter seg bedre når man har gjester,forstår at du ikke liker luebruker inne jeg da. Ikke det at det er noe "big deal",men hadde ikke likt det jeg heller. Ikke at folk hadde gått med jakke og sko inne heller ;)

Skrevet

Men er det egentlig så farlig at guttungen bruker lue inne i sitt eget hjem, bare omgitt av familien? At man har andre regler borte på besøk, er jo ikke så rart.

De fleste av oss vil jo gjerne slappe godt av i sitt eget hjem, og f eks tusle rundt i tøfler eller løse, behagelige klær, og vi hadde vel reagert negativt dersom andre familiemedlemmer mente vi måtte kle oss skikkelig" og gå med pensko inne...;-)

Fortsett å ha regler for besøk hos andre, og eventuelt også når man får besøk, men vurder å la gutten din få kule'n hjemme:-)

''Fortsett å ha regler for besøk hos andre, og eventuelt også når man får besøk, men vurder å la gutten din få kule'n hjemme:-)''

Poden er ikke min...for å ha det sagt...=)

men:

"Gode regler hjemme blir gode regler borte" ...

Gjest Istapp
Skrevet

Ok...det er ønsketenkning...men ikke gjennomførbart desverre...

Sikker på at det er bare lua som er problemet her?

Skrevet

''Fortsett å ha regler for besøk hos andre, og eventuelt også når man får besøk, men vurder å la gutten din få kule'n hjemme:-)''

Poden er ikke min...for å ha det sagt...=)

men:

"Gode regler hjemme blir gode regler borte" ...

''"Gode regler hjemme blir gode regler borte" ...''

Men lever du _alltid_ etter det samme selv, da?

Hender det seg f eks at du tar føttene oppi sofaen hjemme hos deg selv, uten at du dermed gjør det samme når du er bortbedt på selskap?

Skrevet

Sikker på at det er bare lua som er problemet her?

Godt spørsmål!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...