Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikker på at det er bare lua som er problemet her?

Nei...

Lua er bare toppen...av mye rart...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• 100%ull

10

• morsan

6

• mariaflyfly

4

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok...det er ønsketenkning...men ikke gjennomførbart desverre...

''Ok...det er ønsketenkning''

Det hadde faktisk gått meg hus forbi at dette ikke var din egen sønn før du kommenterte det til meg lenger opp her. Og da synes jeg denne ønsketenkningskommentaren din er skikkelig grell! Stakkars gutt! Du burde kanskje revurdere hele forholdet, ettersom du ikke klare å takle at han har et barn fra før.

Skrevet

''"Gode regler hjemme blir gode regler borte" ...''

Men lever du _alltid_ etter det samme selv, da?

Hender det seg f eks at du tar føttene oppi sofaen hjemme hos deg selv, uten at du dermed gjør det samme når du er bortbedt på selskap?

Neida...jeg kan ta føttene oppi sofaen...men aldri oppå bordet...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi har det motsatt her. Sønnen vår liker også å gå med lue inne, og jeg synes det er greit. Men mannen min forlanger alltid at han skal ta den av. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet, men lua ergrer vettet av min mann. Så det har endt med at sønnen ofte har på seg lue når det bare er oss, men tar den av får faren kommer.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ser ingen problemer overhodet med at noen har på seg lue hjemme hos seg selv.

Skrevet

Det hadde faktisk gått meg hus forbi at dette ikke var din egen sønn før du kommenterte det til meg lenger opp her. Og da synes jeg denne ønsketenkningskommentaren din er skikkelig grell! Stakkars gutt! Du burde kanskje revurdere hele forholdet, ettersom du ikke klare å takle at han har et barn fra før.

Hadde min egen sønn gått med lue på inne...så hadde han jaggu fått bekjed om å ta den av...

Nå er det sånn at min egen sønn bor hjemme...og til og med han nevner at stebroren bør ta av seg lua inne...

(Som mor så sønn...sier du kanskje?...=) .....)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor det er et problem at noen går men lue i sitt eget hjem. Det er mye man skal lage problemer av gitt..

Lue er forøvrig ofte en del av antrekket (mao en accessorie) - akkurat som et skjerf/sjal, og jeg har aldri hørt at noen blir bedt om å ta av seg skjerfet sitt når de er inne.

Mary Poppins
Skrevet

Enig!

Gjest life is too short
Skrevet

!Velg din kamper med omhu" er mitt motto, dette er definitivt en av kampene jeg hadde nedprioriert

Gjest life is too short
Skrevet

Sikker på at det er bare lua som er problemet her?

Akkurat det samme tenkte jeg....

Skrevet

Har ingen sterke meninger hverken for eller imot.

Vet ikke om jeg hadde orket å irritere meg over det, all den tid det gjerne er viktigere ting å ta tak i..

Skrevet

Ok...det er ønsketenkning...men ikke gjennomførbart desverre...

''Ok...det er ønsketenkning...men ikke gjennomførbart desverre...''

På tide å innse at lua nok er av de mindre problemene dere har. :o

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor det er et problem at noen går men lue i sitt eget hjem. Det er mye man skal lage problemer av gitt..

Lue er forøvrig ofte en del av antrekket (mao en accessorie) - akkurat som et skjerf/sjal, og jeg har aldri hørt at noen blir bedt om å ta av seg skjerfet sitt når de er inne.

Veldig enig!

Skrevet

Jeg får fnatt fordi han går med denne lua inne...dag ut og dag inn...

Men dere har rett...han om det...

Jeg må slutte å irritere meg over dette...det går bare ut over meg selv...

''Jeg må slutte å irritere meg over dette...det går bare ut over meg selv...''

Det er nok den enkleste løsningen. Bestem deg for hva du orker å engasjere deg i, og hva du kan overse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har en bijobb der jeg underviser for folk som skal selge seg selv, firmaet sitt og et eller flere produkt.

Lue inne er blant det som en ikke skal ha.

Noe annet er det med en fjortis. Da er det lov å være fjortis. Om en ikke vokser det av seg, trekker de klart ned på seriøsiteten, og det hører ikke med til vanlig folkeskikk.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har en bijobb der jeg underviser for folk som skal selge seg selv, firmaet sitt og et eller flere produkt.

Noe annet er det med en fjortis. Da er det lov å være fjortis. Om en ikke vokser det av seg, trekker de klart ned på seriøsiteten, og det hører ikke med til vanlig folkeskikk.

''Noe annet er det med en fjortis. Da er det lov å være fjortis. Om en ikke vokser det av seg, trekker de klart ned på seriøsiteten, og det hører ikke med til vanlig folkeskikk''

Og det er jo nettopp det det er snakk om her - en ung gutt.

Skrevet

Hehe, det er ikke bare du som har irritert deg over dette:

Nei nei gutt

Dette må bli slutt

Ikke storme inn i stua

før du har fått av deg lua

Glemte du det rent?

Det var ikke pent!

Husk å ta

alltid lua a'!

Ikke kast den, ikke sleng den,

pent og rett på knaggen heng den!

Tørk av foten din

og gå stille inn.

- Margrethe Munte

Personlig synes jeg det er litt uhøflig å gå med lue inne, særlig hvis det er besøk.

Gjest Dame m hatt (også inne)
Skrevet

Det høres veldig gammeldags ut å reagere på å gå med lue. Det er inn å gå med hodeplagg i dag, på samme måte som hvilket som helst annet accesories og det skal vel ikk eha noe å si om dette hodeplagget kan være en lue? Bare fordi det fra gammelt av ble sett på som uhøflig. På den tiden hadde vi tross alt helt andre regler og lover og ikke minst en annen kultur enn hva vi har i dag. At skolen også slår ned på luebruk er jo bare et bevis på hvor konservativt skolesystem vi har i dag. Det er jo heller ikke mange år siden skolen tvang barna til å måtte synge og takke Gud for maten før de fikk spise.

Hvor kan ikke folk få gå med det de har lyst? Det er ikke ditt hode, så kan ikke folk få lov å svette rundt ørene hvis de vil? han har vel en grunn til å gå med denne luen, enten han vil bevare et image han prøver å finne seg selv i eller kanskje det er snakk om komplekser for hårsveisen?

Uansett, at det fortsatt skal være dårlig folkeskikk å gå med lue inne, håper jeg virkelig har gått ut på dato.

Gjest Swama
Skrevet

Gjelder det inne på en butikk også? Matbutikk f.eks.?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...