Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er nok mange som er enig med deg. Men hvis han følger reglene på skolen (det er viktig!), synes jeg du skal svelge lua når han er hjemme hos seg selv.

Det kunne vært langt verre, for å si det sånn.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• 100%ull

10

• morsan

6

• mariaflyfly

4

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Melis34
Skrevet

En fjortis kan ha lue inne,det er vel endel av identiteten deres i denne unge alderen å ha denne lua da.....det går over hehe....

Skrevet

I min fjortisperiode var lue totalt uaktuelt å ha på seg, både inne og ute, sommer og vinter. Mang en mor var nok fortvilet over manglende luebruk.

Min mor ville vært så glad over luebruk at hun lett hadde godtatt lue inne også.

En fjortis med lue inne hadde jeg godtatt, så lenge han følger skolens regler om at lue skal være av inne.

Møter han i konfirmasjon eller annen litt mer formell sammenheng synes jeg at en kan kreve at lua skal av.

Han vokser det sannsynligvis av seg.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det skal være noe å lage et problem av at en ungdom går med lue inne.

Ungdommene i vår vennekrets går med lue inne stort sett alle mann. Det er en del av antrekket deres. Både når de er på besøk hos oss og når vi er hos de. De eldste går på vg. skole, og der får de også lov å ha på lue inne.

Ino1365381263
Skrevet

Min tenåringsgutt var slik i 14-årsalderen... lua skulel være på hele tiden... vi maste, men den var mye på hjemme ja...

Dette fikk en brå slutt etter et frisørbesøk. Han kom med lua godt trukket ned over ørene, men tok den jo av for frisøren .-)

Frisøren snakket med ham mens han ble klippet, og lurte på hvor mye han hadde luen på osv.. han fortalte jo at den var på så mye som mulig.

Frisøren fortalte så om konsekvensene av å gå med lue hele tiden er at håret vil/kan falle av i store mengder... hun fortalte om flere eksempler på gutter som har mistet svært mye hår etter å ha levd med lue på hele tiden....

Etter dette : Lue brukes når det er kaldt ute :-D

-På Dol av og til
Skrevet

Sånt synest jeg er bagateller når det er snakk om en "fjortis".

-På Dol av og til
Skrevet

!Velg din kamper med omhu" er mitt motto, dette er definitivt en av kampene jeg hadde nedprioriert

Godt svart.

Skrevet

I min fjortisperiode var lue totalt uaktuelt å ha på seg, både inne og ute, sommer og vinter. Mang en mor var nok fortvilet over manglende luebruk.

Min mor ville vært så glad over luebruk at hun lett hadde godtatt lue inne også.

En fjortis med lue inne hadde jeg godtatt, så lenge han følger skolens regler om at lue skal være av inne.

Møter han i konfirmasjon eller annen litt mer formell sammenheng synes jeg at en kan kreve at lua skal av.

Han vokser det sannsynligvis av seg.

''Mang en mor var nok fortvilet over manglende luebruk. Min mor ville vært så glad over luebruk at hun lett hadde godtatt lue inne også.''

*he he*, ja det var andre tider før, da "bruk lue når det er kaldt" var et stadig tilbakevendende mantra. Nå burde man heller si: "Brukt lue OGSÅ når det er kaldt!" ;-

tzatziki1365380058
Skrevet

En lue er jo ikke en "lue" lenger. Det er tilbehør til antrekket, pynt - hva du vil kalle det.

Jeg ,gamle dama, har kommet så langt at jeg synes det er kult på ungdommen.

Hadde mao ikke giddet å bruke energi på en ungutt som liker å ha på lua inne. Jeg hadde vel snarere heiet ham fram. Sukk, den påvirkningen.... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...