Gå til innhold

Lamper med skikkelig lys

Anbefalte innlegg

Gjest finnes det ikke mer?
Skrevet

Det er mulig det er alderen men jeg synes lamper lyser så dårlig. Har heller ikke råd til å slippe en elektriker løs med frie tøyler. På barnerommet har barna lampe med tre spotter som er kjøpt på IKEA. Husker ikke hva lyspærene heter, men det er to sånne knatter i enden der hvor du setter inn pæren, og vrir om. Men disse tre pærene lyser på langt nok opp et rom.

I stua har vi en 100 Watts lampe, samt noen flere. Men jeg skulle ønsker det var mulig med mer lys.

Finnes det noen lamper som lyser godt??

Skrevet

Hvis en 100 watts lampe ikke lyser godt nok for deg tror jeg du bør ta deg en tur til optiker. ;o)

Gjest finnes det ikke mer?
Skrevet

Hvis en 100 watts lampe ikke lyser godt nok for deg tror jeg du bør ta deg en tur til optiker. ;o)

Den lyser opp i taket. Skjermen er matt. Så det blir ikke så lyst. Jeg har vært hos optiker, og jeg har ingen problemer med synet.

Skrevet

Den lyser opp i taket. Skjermen er matt. Så det blir ikke så lyst. Jeg har vært hos optiker, og jeg har ingen problemer med synet.

Jeg bare tøyset. Du får se om du finner en lampe med en skjerm som gjør at det blir lysere da vet du. :o) Gå i en skikkelig lampeforretning så kan de nok hjelpe deg.

Gjest mange lyskilder
Skrevet

I vår stue / kjøkken, åpen løsning, ikke kjempestort, har vi en skinne (m dimmer) over kjøkkenbenken, med fire pendler og fem spotter. Så er det lys på kjøkkenviften og i vitrineskapet. Og en stor lampe over spisebordet (100 w med dimmer), en stor spot mot et bilde, en stor stålampe, (alt med dimmere) og noen smålamper. Om sommeren er det knapt nok i bruk, om vinteren trenger vi alt sammen.

Så jeg tror du satser på for få lyskilder.

Skrevet

Jeg har samme problemet her hjemme. Irriterer meg grønn over den dårlige belysningen, og har jeg for mange lamper påslått på en gang, går sikringen. Veldig festlig... det er såpass at jeg ikke alltid klarer å se små detaljer, og når jeg er på jobb, blir jeg alltid overrasket over hvor små detaljer jeg faktisk får til å se. (F.eks. svarte prikker i huden og slikt - det ser jeg ikke hjemme.)

Den eneste lampen jeg har hatt suksess med så langt, er up-light av typen "mor og barn". En helt vanlig uplight. Den lyste veldig godt, men har vandret heden...

Ikealampene har halogenpærer, og om disse fem pærene på ei lampe overskrider 100W, går sikringen. Artig, artig...

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg har en mor-barn lampe i det ene hjørnet av stua. Syns jeg lyset er dårlig bruker jeg bare den, og får rene flombelysningen. I kjellerstua har jeg kun to slike i hvert sitt hjørne av stua og de lyser opp hele, ca 25 m2. Ikke er de ille dyre heller, tror jeg betalte 300 kr stykket for mine. Jeg har kjøpt en på Dags Marked. og to på Living.

Skrevet

Hvis du har hvite tak, så lønner det seg med up-lights, enten i form av mor/barn-typen eller vegglamper som lyser oppover. Eller sett en spott il å lyse mot taket. Hvite tak reflekterer lyset og det lyser veldig godt opp. Kjenner fler med eldre øyne som sverger til mor/barn-varianten. Bare så synd at de sjelden er så vakre de lampene der.

Skrevet

Jeg har en mor-barn lampe i det ene hjørnet av stua. Syns jeg lyset er dårlig bruker jeg bare den, og får rene flombelysningen. I kjellerstua har jeg kun to slike i hvert sitt hjørne av stua og de lyser opp hele, ca 25 m2. Ikke er de ille dyre heller, tror jeg betalte 300 kr stykket for mine. Jeg har kjøpt en på Dags Marked. og to på Living.

Har du link til bilde av en sånn lampe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...