Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaaaa... endelig fant jeg noen som kan stille med koldtbord i mai, men de ville vite hva jeg ville ha med i på dette. Jeg er grønn...

IKKE fisk, bortsett fra røyket laks. Er litt usikker på om jeg skal velge en gryterett, eller karbonader? Er ikke spesielt begeistret for kjøttkaker selv, men det er kanskje foreldregenerasjonen?

Spekemat

Skinkesteik

Laks og eggerøre

..... forslag? Please? :)

Skrevet

Gryterett tilhører ikke koldtbord da...

Vanlig på koldtbord kan være karbonader (stort sett varme), roastbeef, hel kald ørret, kokt egg emd majones og reke på, reker, salat, remulade, kreps, blåsjell, kald kalun, kokt skinke, eggerøre, røkelaks, spekemat, forskjellige oster, og andre sorter pålegg.. "Koldt" = kaldt.. Altså stort sett kald mat man plukker selv, og spiser med rundstukker eller brød/loff...

Be om meny fra selskapet du skal bruke. De har sikkert forskjellige varmretter også, som gryteretter, stek, tapas osv.

På koldtbord menyer pleier det å være sånn at du plukker ut de matsortene du ønsker (vet ikke hvor mange sorter)..

Skrevet

Har de ikke ei hjemmeside med menyvalg? Da blir det litt enklere ;-)

Spirello har mange gode forslag.

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi var i konfirmasjon i høst, og der var det koldtbord.

De hadde også en varn rett i tillegg, det var lasagne. Og det var veldig populært, både blant de unge og de eldre.

Jeg synes det er godt med karbonade, og for meg er det vanlig til koldtbord.

Ellers er det godt med salat av noe slag, f.eks kyllingsalat eller pastasalat.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg er veldig glad i pastasalat, og har fått det servert på koldtbord flere ganger.

Foccaiabrød også *nammenam*

Jeg har fått (og servert) både karbonader og gryterett, for meg er det egentlig det samme, for jeg er så glad i kaldmaten at jeg aldri rekker den varme ;o)

Spekemat er jo ett must, roastbeef, skinke. Potetsalat hører til.

Jeg er veldig glad i reker også.

Kan ikke du og konfirmanten bare velge ut akkurat det dere har lyst på? He he, det hadde jeg gjort, folk finner noe de liker uansett.

Skrevet

Gryterett tilhører ikke koldtbord da...

Vanlig på koldtbord kan være karbonader (stort sett varme), roastbeef, hel kald ørret, kokt egg emd majones og reke på, reker, salat, remulade, kreps, blåsjell, kald kalun, kokt skinke, eggerøre, røkelaks, spekemat, forskjellige oster, og andre sorter pålegg.. "Koldt" = kaldt.. Altså stort sett kald mat man plukker selv, og spiser med rundstukker eller brød/loff...

Be om meny fra selskapet du skal bruke. De har sikkert forskjellige varmretter også, som gryteretter, stek, tapas osv.

På koldtbord menyer pleier det å være sånn at du plukker ut de matsortene du ønsker (vet ikke hvor mange sorter)..

Det er ei kokkelinje på en videregående skole som skal bruke dette som prosjekt, så jeg fikk velge akkurat det jeg ville ha selv. Vet av erfaring at fisk ikke blir spist, bortsett fra røkt laks. Tror faktisk jeg kjøper til reker selv... blåskjell utgår, for det har jeg blitt vanvittig dårlig av en gang. Klarer ikke lukta en gang :)

Kanskje vi rett og slett bare bør velge karbonader da? Tenkte at gryterett er lettere å fryse i ettertid dersom det blir mye igjen, men det kan man vel forsåvidt med karbonader også.

Ellers var det gode forslag der! Jeg har lest noen av menyene som ligger på nett hos andre cateringselskap, og får jo noen ideer derfra også.

Dersom man er 25 personer, hvorav 19 voksne, holder det å bestille mat for 20 personer da?

Ser de har konditorlinje også på skolen der.. kanskje jeg burde spørre om de kan lage ei lukket valnøtt... :)

Gjest høstløv
Skrevet

Søk på cateringfirmaer og se hva de har å tilby av sammensetninger til forskjellige slags koldtbord, der kan du få mange gode tips.

Skrevet

Det er ei kokkelinje på en videregående skole som skal bruke dette som prosjekt, så jeg fikk velge akkurat det jeg ville ha selv. Vet av erfaring at fisk ikke blir spist, bortsett fra røkt laks. Tror faktisk jeg kjøper til reker selv... blåskjell utgår, for det har jeg blitt vanvittig dårlig av en gang. Klarer ikke lukta en gang :)

Kanskje vi rett og slett bare bør velge karbonader da? Tenkte at gryterett er lettere å fryse i ettertid dersom det blir mye igjen, men det kan man vel forsåvidt med karbonader også.

Ellers var det gode forslag der! Jeg har lest noen av menyene som ligger på nett hos andre cateringselskap, og får jo noen ideer derfra også.

Dersom man er 25 personer, hvorav 19 voksne, holder det å bestille mat for 20 personer da?

Ser de har konditorlinje også på skolen der.. kanskje jeg burde spørre om de kan lage ei lukket valnøtt... :)

Poenget med koldtbord er at du har flere ting å velge mellom, ikke kun karbonader f.eks..

Du kan IKKE bestille til 6 personer mindre enn det som kommer nei.. jeg bestiller alltid til flere enn de som kommer. er beregna lite mat til hver synes jeg.. Sønnen min er 4,5 år og kan spise like mye som meg.. De fleste gutter/mannfolke jeg kjenner spiser MYE - de tar sikkert en del av damenes posjon og, men for å ikke få fo lite (som hadde vært superpinlig) så bestiller jeg alltid mer.

Gryteret er fortsatt ikke koldtbord..

Gjest hos oss
Skrevet

Her har vi bestilt fra, alt er kjempegodt, velg noe som er litt spicy (feks krydrede kjøttboller i stedetfor trauste karbonader):

http://www.vannimunn.no/menu/7retter.html

http://www.gocajun.no/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=5

http://www.delicatessen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4

Bestill til så mange personer dere er. Ha tiltro til de som leverer maten (selv om de er elever, de har sikkert flinke lærere) at de tilpasser mengden. Så bestill til antall barn og voksne som kommer, og lag heller et lite sidebord hvis det lages spesielretter for barna, eller sett et skilt på dette, slik at det er en rett eller to som forbeholdes de minste (til de er ferdige og forsyne seg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...