Gå til innhold

Spam

Anbefalte innlegg

Gjest Rickshaw
Skrevet

Søppelpost (engelsk: spam) er en betegnelse på uønsket masseutsendt reklame på internett, og blir særlig brukt om uønsket reklame på e-post. Søppelpost utgjør i dag et stort problem både for brukere og tilbydere, da så mye som 90-95% av all epost er uønsket søppelpost[1].

http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ppelpost

Skrevet

Jaja, bla bla og riktig begrepsbruk - samme det, webmaster på et nettsted har all mulig rett til å slette innlegg uten mening.

Gjest Rickshaw
Skrevet

Jaja, bla bla og riktig begrepsbruk - samme det, webmaster på et nettsted har all mulig rett til å slette innlegg uten mening.

Sant det, men å kalle innlegg for spam, som ikke er spam, vitner om at man egentlig ikke har peiling.

Skrevet

Sant det, men å kalle innlegg for spam, som ikke er spam, vitner om at man egentlig ikke har peiling.

Nja, jeg vet ikke om jeg er helt enig med deg - begrepet har nok sin opprinnelige mening, men jeg tror at det er i ferd med å bli utvidet - spam dreier seg ikke bare om reklame, ei heller på mail...

Gjest høstløv
Skrevet

Leser du litt mer på Wikipedia, får du i tillegg denne informasjonen:

'' Definisjon [rediger]

Søppelpost brukes som betegnelse på uønsket reklame og annen masseutsendt informasjon som ikke er godkjent av mottakeren. Selv om begrepet hovedsakelig brukes om uønsket masseutsendt epost, omfatter det også masseutsendelser på diskusjonsfora (USENET, webforum, blogger, wiki), lynmeldingstjenester (irc, jabber, msn) og sms.''

Dermed blir det rett å kalle uønskede innlegg på diskusjonsfora for spam.

Skrevet

'' Definisjon [rediger]

Søppelpost brukes som betegnelse på uønsket reklame og annen masseutsendt informasjon som ikke er godkjent av mottakeren. Selv om begrepet hovedsakelig brukes om uønsket masseutsendt epost, omfatter det også masseutsendelser på diskusjonsfora (USENET, webforum, blogger, wiki), lynmeldingstjenester (irc, jabber, msn) og sms.''

Takk, jeg orket ikke å dokumentere mine påstander;-)

Gjest Rickshaw
Skrevet

'' Definisjon [rediger]

Jeg vil minne deg om

''Søppelpost brukes som betegnelse på uønsket reklame og annen masseutsendt informasjon som ikke er godkjent av mottakeren.''

Diverse innlegg her kan ikke kalles spam!

Skrevet

Jeg vil minne deg om

''Søppelpost brukes som betegnelse på uønsket reklame og annen masseutsendt informasjon som ikke er godkjent av mottakeren.''

''Selv om begrepet hovedsakelig brukes om uønsket masseutsendt epost, omfatter det også masseutsendelser på diskusjonsfora (USENET, webforum, blogger, wiki), lynmeldingstjenester (irc, jabber, msn) og sms.''

Du glemte denne delen. Man kan ikke ta halve definisjoner og bruke dem som absolutte sannheter.

Skrevet

Jeg vil minne deg om

Hehe, du kan jo ikke bare plukke ut de avsnittene som stemmer med din mening om saken:-)

Og hva slags rollle spiller det da - vi andre er da bare takknemling for at disse intetsigende innleggene blir slettet...

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg vil minne deg om

Da får jeg bare gjenta deler av forrige sitat:

''Selv om begrepet hovedsakelig brukes om uønsket masseutsendt epost, omfatter det også masseutsendelser på diskusjonsfora (USENET, webforum, blogger, wiki),''

"Omfatter det (spam) også masseutsendelser på diskusjonsfora"

Tydeligere kan det vel ikke sies?

Gjest Rickshaw
Skrevet

Da får jeg bare gjenta deler av forrige sitat:

''Selv om begrepet hovedsakelig brukes om uønsket masseutsendt epost, omfatter det også masseutsendelser på diskusjonsfora (USENET, webforum, blogger, wiki),''

"Omfatter det (spam) også masseutsendelser på diskusjonsfora"

Tydeligere kan det vel ikke sies?

Masseutsendelser betyr MASSE, ikke fem innlegg f.eks.

Gjest Rickshaw
Skrevet

'' Definisjon [rediger]

SPAM er når man sender ut "innlegg" som er kopi av de andre. Forskjellige innlegg er ikke spam!

Gjest masseutsendelse
Skrevet

Det har kommet utallige slike liknende innlegg fra den kanten. Og det er det eneste som kommer derfra også.

Gjest masseutsendelse
Skrevet

SPAM er når man sender ut "innlegg" som er kopi av de andre. Forskjellige innlegg er ikke spam!

Da har ikke du fulgt med i flere år.

Gjest høstløv
Skrevet

Her en dag tikket det inn flere hundre enslydende meldinger, og da er det vel spam?

Og fem innlegg om samme tema er masse i forhold til ett innlegg.

Gjest Rickshaw
Skrevet

Da har ikke du fulgt med i flere år.

Jeg har fulgt med siden midten av 90-tallet, og jeg kan indentifisere SPAM.

Skrevet

Jeg har fulgt med siden midten av 90-tallet, og jeg kan indentifisere SPAM.

Nei, du kan tydeligvis ikke det, så for din egen stolthets skyld bør du kanskje gi deg nå?

Gjest Rickshaw
Skrevet

Nei, du kan tydeligvis ikke det, så for din egen stolthets skyld bør du kanskje gi deg nå?

Jeg gir meg aldri! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...