Gå til innhold

Hvis gassen henger seg opp (Toyota)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg heldigvis aldri vært inne på tanken på å anskaffe meg en Toyota, selv før denne skandalen ble rullet opp....Makan til dårlig bil skal man vel lete lenge etter...

''Nå har jeg heldigvis aldri vært inne på tanken på å anskaffe meg en Toyota, ''

du er m.a.o. ikke som lottomillonærer flest...;-)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

14

• nick

5

• Katt-ja

5

• Bookworm

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Kan en bil med automatgir settes i fri med fullt dreiemoment på da? på en manuell bil kan man jo i det minste tråkke inn clutsjen og sette den i fri hvis man ikke klarer å skru av tenninga.

Det kan den vel.

Jeg har automat og kommer neppe til å kjøpe bil med manuelt gir igjen.

candyqueen_83
Skrevet

Nå har jeg heldigvis aldri vært inne på tanken på å anskaffe meg en Toyota, selv før denne skandalen ble rullet opp....Makan til dårlig bil skal man vel lete lenge etter...

Hva baserer du det på?

Skrevet

''Nå har jeg heldigvis aldri vært inne på tanken på å anskaffe meg en Toyota, ''

du er m.a.o. ikke som lottomillonærer flest...;-)

''du er m.a.o. ikke som lottomillonærer flest...;-)''

Hehe, nope:-)

candyqueen_83
Skrevet

Erfaring...

Ja, siden du har erfaring så stemmer det sikkert :P

Skrevet

Ja, siden du har erfaring så stemmer det sikkert :P

''Ja, siden du har erfaring så stemmer det sikkert :p''

Ja, det stemmer for meg.

Skrevet

Kan en bil med automatgir settes i fri med fullt dreiemoment på da? på en manuell bil kan man jo i det minste tråkke inn clutsjen og sette den i fri hvis man ikke klarer å skru av tenninga.

Ja, det er bare å dra den i nøytral.

Skrevet

Hvis det var så lett hadde nok bilføreren tenkt på det!

Det burde de i alle fall. Men jeg tror at de opplever dette som veldig skremmende og at alt virker rart, selv det som ikke er rart og hele situasjonen oppleves så merkelig at de ikke gjør det helt opplagte.

Dette sammen med lite kunnskap om bil gjør at de mister hode.

Skrevet

''Fordi jeg tror neppe at alt svikter og bilen bare øker i hastighet uten muligheter til å stoppe den.''

Tja,- så mye elektronikk og data som er involvert, så skulle det ikke forundre meg om det meste kan skje ;-) Jeg jobber med IT - men heldigvis kan mine programmer ikke forårsake fysiske katastrofer...

Jeg har ingen tro på at alt svikter, bremsene er uavhengig av elektronikken og bremsene er alltid sterkere enn motoren. I tillegg kan du sette den i fri eller nøytral hvis det er automat. Skru av tenningen er også mulig.

Men jeg tror at de som opplever dette oppfatter det som veldig skremmende og alt virker rart, selv det som ikke er rart og de blir så skremt at de ikke gjør opplagte ting. Dette kombinert med lite kunnskap om bil gjør at det blir som det blir.

Skrevet

Men hva skjer da? Bråstopper bilen? Eller vil den miste farten litt mer gradvis?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...