nick Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 Jeg sitter her og ser på begravelsen til Børge Iversen. Killengren avslutttet talen sin på denne måten; Fred være med Børges minne. Jeg har vært i begravelser der presten lyser fred over xxxxx' minne. Skal man ikke lyse fred over personen og ikke minnet? 0 Siter
Gjest Bestefaren Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 Ser på direkteoverføringen jeg også. 0 Siter
laban Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 Det vanlige er å lyse fred over levende personer, ref. prestens avslutning på gudstjenester, og over minnet til døde personer. 0 Siter
Gjest Bestefaren Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 Skuffer meg at det synges på engelsk i begravelsen. 0 Siter
blanke ark Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 Hvis det dreier seg om levende mennesker, så lyses det fred over personen. Når det er døde mennesker, så lyses det fred over minnet. Eller som vår engelskspråklige kirkemedarbeider ynder å si: "Fred på deg!" med skikkelig Pernille og MrNelson-aksent. 0 Siter
Humatus Skrevet 12. mars 2010 Skrevet 12. mars 2010 Skuffer meg at det synges på engelsk i begravelsen. Hvorfor? Om sangene han elsket å høre på var engelske har vel ikke noe å si, for deg? Har vært i begravelser der det synges alt fra Raga Rokkers og Jokke, til de vanlige kjedelige salmene som avdøde aldri hadde et forhold til. Skjønner ikke vitsen med det, det er med avdøde man tar farvel og om avdøde ikke var personlig kristen skjønner jeg at pårørende velger andre sanger enn salmene 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.