Gå til innhold

Tar ikke sin del av vedlikeholdet

Anbefalte innlegg

Gjest prinsipp
Skrevet

Jeg bor i et hus med 3 leiligheter.Og vi og de i 3 etg tar vår del av kaka når det gjelder snømåking og plenklipping f.eks. Som regel annenhver gang og når man har mulighet.Men den siste leiligheten gjør ikke en damn shit!Og nå begynner jeg å bli temmelig lei. Det har kommet en del snø her vi bor i dag,og det burde måkes.

Jeg har lyst til å gå å rive ned døra hans å piske han ut for å måke gårdsplassen,men vet han ikke er hjemme.Så jeg vurderer å sende en melding om at han kan dra seg hit for å måke, og det ville i såfall være FØRSTE gang i vinter. Men det ender vel som vanlig med at jeg må ta vekk snøen igjen.Og jeg gjør det med glede sånn sett,det må gjøres pga bilene også, men blir bare så forbanna på sånne som sluntrer unna! Har gitt bedskjed før, men han har ikke fatta poenget!!!!!!!

Så derfor tror jeg jeg skal sende sms eller ringe han for å høre om han har knekt noen føtter eller armen siden han ikke er med å vedlikeholder!

Skrevet

Å, så glad jeg er for at vår oppkjørsel er bare vår, og at det bare er opp til oss selv å bestemme når det har snødd så mye at det "burde måkes"!!! ;-)

Gjest prinsipp
Skrevet

Å, så glad jeg er for at vår oppkjørsel er bare vår, og at det bare er opp til oss selv å bestemme når det har snødd så mye at det "burde måkes"!!! ;-)

Jo selvfølgelig.Ingenting er bedre enn det :o) Men for sånne som oss,som må dele på det,så er det jævlig at ikke andre kan overholde avtaler.Du skjønner jeg reagerer,sant? ;o)

Skrevet

Jo selvfølgelig.Ingenting er bedre enn det :o) Men for sånne som oss,som må dele på det,så er det jævlig at ikke andre kan overholde avtaler.Du skjønner jeg reagerer,sant? ;o)

Ja, folk som ikke gjør sin del av arbeidet er irriterende.

Men når jeg ser min nabo er ute og nitidig skraper oppkjørselen sin helt ned til asfalten bare det har kommet 3 cm nysnø, som vi aldri ville funnet på å gjøre noe noe annet enn å kjøre flat med bilen på vei ut og inn av garasjen, så tenker jeg at jeg er glad for at det ikke er andre enn oss selv som skal bestemme hav som er "nok" snø til at man må ta sin tørn og måke.

Dersom man hadde sett objektivt på saken, er det godt mulig at du har helt rett i at naboen din har alt for høy terskel for å påbegynne måkingen, men det KAN også tenkes at du er ekstremt pertentlig og mener man må måke for "ingenting"! ;-)

Gjest prinsipp
Skrevet

Men når jeg ser min nabo er ute og nitidig skraper oppkjørselen sin helt ned til asfalten bare det har kommet 3 cm nysnø, som vi aldri ville funnet på å gjøre noe noe annet enn å kjøre flat med bilen på vei ut og inn av garasjen, så tenker jeg at jeg er glad for at det ikke er andre enn oss selv som skal bestemme hav som er "nok" snø til at man må ta sin tørn og måke.

Dersom man hadde sett objektivt på saken, er det godt mulig at du har helt rett i at naboen din har alt for høy terskel for å påbegynne måkingen, men det KAN også tenkes at du er ekstremt pertentlig og mener man må måke for "ingenting"! ;-)

Det er jeg enig i. Men pertentlig er jeg ikke.Det er kommet såpass mye nå at det må taes,ellers kan man kjøre seg fast med bilene.Kram snø er det også.Hadde det vært lite snø,hadde jeg ikke brydd meg,nei.Men prinsippet her,er jo at nabon ALDRI overholder dette,Og har flere ganger før både lovt at han skal måke,til og med komme med traktor for å ta snøen,for så å bare fordufte i flere dager uten en lyd.Sånnt synes jeg er smålig rett å slett.Og når det skjer gang på gang,så blir det slitsomt.

Men det skal få ligge til i mårra nå, så skal jeg ta det selv,og heller rive av han ørene neste gang jeg treffer han! ;o)

Skrevet

Og igjen får jeg bekreftelse på at du nok er veldig lik meg i mye og mangt ;)

Skrevet

Vi skrev et generelt brev til de som skulle dele på jobben hvor vi skrev litt om temaet. Etterpå hadde vi et møte hvor vi snakket igjennom det for å få en felles forståelse om hva som burde gjøres.

Denne type ting skal helt klart deles på.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Men når jeg ser min nabo er ute og nitidig skraper oppkjørselen sin helt ned til asfalten bare det har kommet 3 cm nysnø, som vi aldri ville funnet på å gjøre noe noe annet enn å kjøre flat med bilen på vei ut og inn av garasjen, så tenker jeg at jeg er glad for at det ikke er andre enn oss selv som skal bestemme hav som er "nok" snø til at man må ta sin tørn og måke.''

Haha, som om jeg skulle skrevet det selv. Vi har også en sånn nitidig skrapenabo. ;)

Skrevet

''Men når jeg ser min nabo er ute og nitidig skraper oppkjørselen sin helt ned til asfalten bare det har kommet 3 cm nysnø, som vi aldri ville funnet på å gjøre noe noe annet enn å kjøre flat med bilen på vei ut og inn av garasjen, så tenker jeg at jeg er glad for at det ikke er andre enn oss selv som skal bestemme hav som er "nok" snø til at man må ta sin tørn og måke.''

Haha, som om jeg skulle skrevet det selv. Vi har også en sånn nitidig skrapenabo. ;)

Det hadde jeg også tidligere. Hvis man sto og pratet med ham og han så en ujevnhet i brøyteskavelen sin ble han helt stresset. Han måtte løpe inn i garasjen etter spaden og glatte ujevnheten ut. Jeg synes det var helt flott, for han er flygeleder. Jeg følte meg ekstra trygg når jeg skulle ut og fly og han var på vakt. :)

Skrevet

...og det verste er når han er oppe grytidlig og skraper, for vårt soverom vender mot hans oppkjørsel....;-)

Skrevet

Det hadde jeg også tidligere. Hvis man sto og pratet med ham og han så en ujevnhet i brøyteskavelen sin ble han helt stresset. Han måtte løpe inn i garasjen etter spaden og glatte ujevnheten ut. Jeg synes det var helt flott, for han er flygeleder. Jeg følte meg ekstra trygg når jeg skulle ut og fly og han var på vakt. :)

*he he* Rt klart bevis på pirket-het!! :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Høres ut som rett mann i jobben, ja. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...