Gå til innhold

Ap faller

Anbefalte innlegg

Gjest anonymfortiden
Skrevet

''Det har jeg ikke sagt. Men hva er det som er galt med våre politikere? Er det noe med at de fleste ikke har vært i normalt arbeid, noen gang? At de har så flotte velferdsordninger selv at de ikke skjønner vanlige folk?''

Jeg for min del kan ikke skjønne at noen orker å være politiker. De jobber for en skarve luselønn med et enormt ansvar. Hva slags velferdsordninger er det de har, som du/jeg og alle andre ikke har? Jeg synes landet vårt har velferdsordninger som dekker behovet til de aller fleste?

Mener du virkelig at folk i stortinget tjener lite? Vet du at når de har jobbet i 12 år,så har de opptjent full pensjon? Når de må gå av, så har x antall år med lønn, til de finner ny jobb.

Men, jeg ville aldri vært politiker. Er ikke så god å snakke for meg...

Fortsetter under...

Gjest anonymfortiden
Skrevet

''Mener du virkelig at det står bra til her i Norge? ''

Hvilket land er det du gjerne skulle bodd i da, som har bedre levestandard og velferdsordninger enn Norge? Jeg er spent på hva som er forbildet ditt her, for å si det sånn.

Jeg har ikke noe "forbilde", men mener at når de skryter av at Norge er et av verdens rikeste land, hvorfor må de da ta vekk goder vi har, og som folk har kjempet for for mange år siden? Kan de ikke fjerne kontantstøtten, og ta mer inn i formueskatt fra de som har millioner i banken...

kan dere virkelig mene at vi har det godt, når en bygd ikke får lov å beholde sin ambulansetjeneste, som forøvrig hadde 70 "reddet-liv"- utrykninger i fjor? hvordan kan dere forsvare det?

Skrevet

Mener du virkelig at folk i stortinget tjener lite? Vet du at når de har jobbet i 12 år,så har de opptjent full pensjon? Når de må gå av, så har x antall år med lønn, til de finner ny jobb.

Men, jeg ville aldri vært politiker. Er ikke så god å snakke for meg...

Her har vi bare ett eksempel når det gjelder lønn:

http://www.dn.no/vinguiden/article1845972.ece

Skrevet

ja, men husk at de har veeldig laaaaang ferie, da...

Ferie og ferie....de må vel stille hvis det skjer noe:-)

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Jeg har ikke noe "forbilde", men mener at når de skryter av at Norge er et av verdens rikeste land, hvorfor må de da ta vekk goder vi har, og som folk har kjempet for for mange år siden? Kan de ikke fjerne kontantstøtten, og ta mer inn i formueskatt fra de som har millioner i banken...

kan dere virkelig mene at vi har det godt, når en bygd ikke får lov å beholde sin ambulansetjeneste, som forøvrig hadde 70 "reddet-liv"- utrykninger i fjor? hvordan kan dere forsvare det?

''Jeg har ikke noe "forbilde", men mener at når de skryter av at Norge er et av verdens rikeste land,''

Det er ikke skryt, det er fakta.

''hvorfor må de da ta vekk goder vi har, og som folk har kjempet for for mange år siden?''

Fordi man prioriterer andre goder. Og i nedgangstider går statens inntekter ned, og da må man kutte.

''Kan de ikke fjerne kontantstøtten,''

Tviler på at småbarnsforelde er enig med deg i det.

'' og ta mer inn i formueskatt fra de som har millioner i banken... ''

Ingen god idé. Formue beskattes allerede for høyt, og den rammer også svært skjevt.

Formueskatten er urettferdig for de som prøver å spare litt. Når venstresiden snakkar om å flå "de rike", så rammar dette i stor grad vanlige folk, og da særlig de litt oppe i åra, som har nedbetalte boliglån og oppsparte midler. Og hvorfor skal man betale skatt av midler som allerede er beskattet (inntekstskatt)? Denne gruppa må dessutan også betale for pengepolitikken, som for tida gjør det gunstigere å låne enn å spare. Og i det lange løp er akkurat det ikke særlig smart for samfunnet.

Annonse

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Ferie og ferie....de må vel stille hvis det skjer noe:-)

Må ikke alle det?

Gjest Megler Smekk
Skrevet

De bør iallefall sørge for at sykehus, skoler, gamlehjem, VEIER, og alt det andre grunnleggende, er 100%!

Mener du virkelig at det står bra til her i Norge? hvorfor får ikke alle instanser det de trenger for å opprettholde sitt "verk", som f.eks. sykehus. og du skriver hvor skal pengene tas fra?

Tja, hvis en ser på hva politikere bruker penger på ellers, så er det vel heller snakk om prioritering. At Norge er først på banen og gir millinbeløp når det er noe galt et sted i verden, mens ting her hjemme, nei tenk, det er det ikke penger til! og bygge opera og andre ting som ikke er livsnødvendig, ja da skal det ikke stå på penger. Og lage gode pensjonsordninger til seg selv, det er en selvfølge. men til den vanlige mann, da må det skrenkes inn. Hallo, MeglerSmekk, hvordan kan du forsvare det?

''De bør iallefall sørge for at sykehus, skoler, gamlehjem, VEIER, og alt det andre grunnleggende, er 100%!''

Det er det ikke penger til, så det kan du bare glemme.

''Mener du virkelig at det står bra til her i Norge?''

Ja, i et globalt (og historisk) perspektiv, gjør det faktisk det. Man kan sikkert mene at ting kan bli bedre, eller organiseres annerledes, men det blir aldri "perfekt".

''og bygge opera og andre ting som ikke er livsnødvendig, ja da skal det ikke stå på penger. Og lage gode pensjonsordninger til seg selv, det er en selvfølge. men til den vanlige mann, da må det skrenkes inn. Hallo, MeglerSmekk, hvordan kan du forsvare det?''

Jeg forsvarer ikke Stortingspolitikernes pensjonsordninger, men dette er faktisk bare vekslepenger sett i forhold til hva som skal til for at "sykehus, skoler, gamlehjem, VEIER, og alt det andre grunnleggende skal være 100%".

Skrevet

Må ikke alle det?

Nå er det vel ikke alle av oss som har ansvaret for landets ve og vel. I hvert fall har ikke jeg det til daglig.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

''De bør iallefall sørge for at sykehus, skoler, gamlehjem, VEIER, og alt det andre grunnleggende, er 100%!''

Det er det ikke penger til, så det kan du bare glemme.

''Mener du virkelig at det står bra til her i Norge?''

Ja, i et globalt (og historisk) perspektiv, gjør det faktisk det. Man kan sikkert mene at ting kan bli bedre, eller organiseres annerledes, men det blir aldri "perfekt".

''og bygge opera og andre ting som ikke er livsnødvendig, ja da skal det ikke stå på penger. Og lage gode pensjonsordninger til seg selv, det er en selvfølge. men til den vanlige mann, da må det skrenkes inn. Hallo, MeglerSmekk, hvordan kan du forsvare det?''

Jeg forsvarer ikke Stortingspolitikernes pensjonsordninger, men dette er faktisk bare vekslepenger sett i forhold til hva som skal til for at "sykehus, skoler, gamlehjem, VEIER, og alt det andre grunnleggende skal være 100%".

Alle monner drar.

Gjest segunda
Skrevet

Må ikke alle det?

Nei alle må ikke være til taks hele tiden. De fleste politikere kommer fra arbeidslivet og inn på Stortinget. De har ikke noe garanti hvor lenge de kommer til å være der, det eksisterer ikke noen fast ansettelse som i andre yrker. Derfor er det rimelig at de beholder sine lønn en periode mens de finner noe annet.

Selvom Stortinget stenger så drar ikke politikere hjem og koser seg. Det trodde jeg alle viste.

Utenom det så er det ingenting som peker i retning av et spesielt fall hos Ap heldigvis. At det drøftes tiltak om velferdsgoder er bra. De bør ikke være noe som blir bare kritikkløst pøst ut.

Gjest segunda
Skrevet

De bør iallefall sørge for at sykehus, skoler, gamlehjem, VEIER, og alt det andre grunnleggende, er 100%!

Mener du virkelig at det står bra til her i Norge? hvorfor får ikke alle instanser det de trenger for å opprettholde sitt "verk", som f.eks. sykehus. og du skriver hvor skal pengene tas fra?

Tja, hvis en ser på hva politikere bruker penger på ellers, så er det vel heller snakk om prioritering. At Norge er først på banen og gir millinbeløp når det er noe galt et sted i verden, mens ting her hjemme, nei tenk, det er det ikke penger til! og bygge opera og andre ting som ikke er livsnødvendig, ja da skal det ikke stå på penger. Og lage gode pensjonsordninger til seg selv, det er en selvfølge. men til den vanlige mann, da må det skrenkes inn. Hallo, MeglerSmekk, hvordan kan du forsvare det?

Sammenligninge dine bærer preg av misunnelse og utvitenhet. Når katastrofer som i Haiti eller Chile rammer så rekker alle fram hånda til å hjelpe. Bare se Island som har store økonomiske problemer, men hjelper til på disse stedene.

Det finnes ikke rikere land enn Norge i øyeblikket. Hvordan det blir om flere hundre år kan jeg ikke svare på. Norge er beste land i verden å leve i, så alternativene er ikke noe bedre.

Hvis du hadde vist noe om politikk så hadde du vist at Ap går inn for å fjerne kontantstøtte, men det er et demokrati i Norge ikke et diktatur så det har ikke gått igjennom enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...