Gå til innhold

Tenåring på fest

Anbefalte innlegg

Gjest Moren til datteren
Skrevet

Datteren min går første året på videregående, og jeg lot henne dra på fest til en i klassen i kveld på et annet sted enn der vi bor. Det skulle være bare folk fra trinnet. Jeg stoler på min datter. Men jeg tror nok at noen drikker der.

Er det uansvarlig?

Skrevet

Nei, det er riktig.:) Hun skal begynne å gjøre slike erfaringer nå. Jeg ville avtalt et tidspunkt hun skulle komme hjem på. Jeg ville også forsikret meg om at hun kom trygt hjem. Helst hentet av meg. :)

Skrevet

Er det ikke da alle begynner å feste da hvis de ikke har begynt før. Jeg begynte i hvert fall da og dattera mi også og de fleste andre jeg kjenner.

Gjest Moren til datteren
Skrevet

Er det ikke da alle begynner å feste da hvis de ikke har begynt før. Jeg begynte i hvert fall da og dattera mi også og de fleste andre jeg kjenner.

Jo det var det jeg tenkte at jeg selv begynte da. Men så kom jeg til å tenke på en avisoverskrift, om at politiet oppfordret folk til å passe på ungene sine. Men jeg kan jo ikke stenge henne inne heller. Får bare passe på å ha en bra dialog.

Gjest Moren til datteren
Skrevet

Nei, det er riktig.:) Hun skal begynne å gjøre slike erfaringer nå. Jeg ville avtalt et tidspunkt hun skulle komme hjem på. Jeg ville også forsikret meg om at hun kom trygt hjem. Helst hentet av meg. :)

Ja jeg har tilbydt meg å hente. Og hun snakket om å ta siste toget et stykke, bare jeg kunne hente så hun slapp å bytte tog. Ja jeg tenker også at hun må vel bare få gjøre sine egne erfaringer nå. Men jeg har innprentet at hun kan snakke med oss om hva som helst.

Gjest gjunno
Skrevet

Ja jeg har tilbydt meg å hente. Og hun snakket om å ta siste toget et stykke, bare jeg kunne hente så hun slapp å bytte tog. Ja jeg tenker også at hun må vel bare få gjøre sine egne erfaringer nå. Men jeg har innprentet at hun kan snakke med oss om hva som helst.

Ikke send med alkohol og gjør ellers som du har gjort. Å tilby kjøring/henting er bra. Hva slags venner hun er sammen med har mye å si.

Ville tatt en prat om det som kan skje når en er full feks at det har skjedd at unge har virret rundt ute med for lite klær og frosset ihjel, at en mer utsatt for overgrep og vold og at det er når en drikker at det oftest skjer at en prøver andre stoffer. Ville prøvd å formidle at foreldrene vil bare at barna ikke skal bli utsatt for skade og ingenting er så ille at vi ikke kan kontaktes for å hjelpe.

Skrevet

I begynnelsen forlangte jeg å få hente. Etterhvert lot jeg min datter få være ute lengre dersom jeg fikk hente. Utpressertaktikk. :o Jeg ser at i vår mellomstore by er det mange som lar døtene sine gå hjem på natta.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hun gaar forste aaret paa videregaaende og da maa du kunne slippe henne litt los.

Forst faar du se i hvilken tilstand hun kommer hjem igjen i, foor du begynner aa bekymre deg for henne.

Og selvfolgelig drikkes det der, men kommer hun hjem innenfor en tid dere har blitt enige om, samt at hun ikke ramler inn doren, saa bor det ikke vaere noe stort problem.

Gjest Glad for det
Skrevet

ALLE begynner vel ikke å feste på den alderen:) Jeg festet(drakk) aldri og datteren min på 17 har heller ikke begynt å drikke, heldigvis.

Gjest Glad for det
Skrevet

Jeg tenkte kanskje litt feil da jeg leste. Med festing mente du kanskje ikke drikking.....

Skrevet

ALLE begynner vel ikke å feste på den alderen:) Jeg festet(drakk) aldri og datteren min på 17 har heller ikke begynt å drikke, heldigvis.

Nei, det er forskjellig. Eldstemann drakk ikke før han var 18 og minstemann på 13 har ikke begynt enda.

Skrevet

Jeg tenkte kanskje litt feil da jeg leste. Med festing mente du kanskje ikke drikking.....

Jo, jeg tenkte drikking. Men ungene er så forskjellige og begynner i forskjellig alder selv om de har samme foreldre. Så lenge de ikke kommer hjem synlig beruset så synes jeg det er greit. Ikke vits å lage oppstuss om en pils eller to eller en halv flaske vin.

Gjest Glad for det
Skrevet

Jo, jeg tenkte drikking. Men ungene er så forskjellige og begynner i forskjellig alder selv om de har samme foreldre. Så lenge de ikke kommer hjem synlig beruset så synes jeg det er greit. Ikke vits å lage oppstuss om en pils eller to eller en halv flaske vin.

Det er jeg helt enig med deg i. Viss de først skal drikke, så er det utrolig viktig å lære seg å drikke med fornuft.

Skrevet

Det er jeg helt enig med deg i. Viss de først skal drikke, så er det utrolig viktig å lære seg å drikke med fornuft.

Og det gjør de fleste hvis de tror foreldrene ikke skjønner at de har drukket, jeg ble lurt av foreldrene mine jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...