Gå til innhold

Meldekort for de på TU. Hva er riktig?

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd
Skrevet

Ble så redd her for at jeg hadde fylt ut galt på meldekortet.

Jeg har TU, så skal nå få "arbeidsavklaringspenger" ved at jeg fyller ut meldekort hver 14. dag.

Jeg krysset av "nei" i alle ruter, bortsett fra den siste.

Er det riktig utfylt eller galt utfylt? Utrolig kjedelig om jeg ikke får pengene mine fordi jeg har krysset av feil....

Noen i samme situasjon som vet hva som er riktig?

Gjest Alle barn har rett på hjelp
Skrevet

Det er HELT riktig. Jeg dobbeltsjekket med meldekort jeg sendte da jeg gikk på attføring, og den jeg fylte ut nå var lik de jeg fylte ut før. Pengene kommer inne på mandag/tirsdag, vær trygg!

Gjest solfryd
Skrevet

Det er HELT riktig. Jeg dobbeltsjekket med meldekort jeg sendte da jeg gikk på attføring, og den jeg fylte ut nå var lik de jeg fylte ut før. Pengene kommer inne på mandag/tirsdag, vær trygg!

Puh... puster lettet ut nå. Tusen takk! :-)

Skrevet

Puh... puster lettet ut nå. Tusen takk! :-)

Bruk pengene riktig. Ikke for mange gangene på polet! ;)

Gjest solfryd
Skrevet

He he... Er sjelden på polet jeg, gitt! Max et par ganger i året.

Men sjokolade derimot.... ;-)

Skrevet

He he... Er sjelden på polet jeg, gitt! Max et par ganger i året.

Men sjokolade derimot.... ;-)

Hehe ok, men 100 kroner i sjokolade hver dag kan gjøre deg blakk før du får pengene igjen! ;)

Gjest solfryd
Skrevet

Hehe ok, men 100 kroner i sjokolade hver dag kan gjøre deg blakk før du får pengene igjen! ;)

He he, den er grei! Takk for råd! ;-)

Skrevet

Hmmm.... Jeg var også veldig usikker , endte opp med å svare ja på spørsmål 3 .

Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller utføre avtalt aktivitet på grunn av sykdom ?

Jeg har også TU og synes dette med meldekort er noe forb...hærk !! Var helt greit da jeg gikk på attføring og rehab.men , når vi er innvilget tu synes jeg vi skulle slippe dette.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller utføre avtalt aktivitet på grunn av sykdom ?

Jeg har også TU og synes dette med meldekort er noe forb...hærk !! Var helt greit da jeg gikk på attføring og rehab.men , når vi er innvilget tu synes jeg vi skulle slippe dette.

Etter å ha sendt e-post til nav, servicesenter, og snakket med min saksbehandler på nav, lokalt, har jeg fått følgende samme svar: Når du er på tu, med overgangsregler, og ikke har handlingsplan;

Svar nei på alle spørsmål, unntatt det siste.

Skrevet

''Har du vært forhindret fra å ta arbeid eller utføre avtalt aktivitet på grunn av sykdom ? ''

Det er feil, fordi dette kun gjelder hvis du har f.eks. tiltak du skal følge, men får influensa eller annen sykdom som _ikke_ er årsaken til at du har ytelser fra NAV...

Skrevet

For en idiotisk kommentar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...