Gå til innhold

Tips meg om trening

Anbefalte innlegg

Gjest lyst til å trene!
Skrevet

Jeg har lyst til å begynne å trene, men er ikke å veldig sugen på treningssenter. Har lyst til å gjøre noe som er morro og som gir meg lyst til å fortsette. Om du skjønner hva jeg mener.

Ting å ta hensyn til: Overvekt og reumatisme. Høydeskrekk. Livredd for å dette og brekke noe...

I tillegg har jeg dårlig kondis..

Så, hva kan du anbefale?

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg har kjøpt meg noen timer med personlig trener på Sats. Aldri forsøkt før, men jammen er det både effektivt og motiverende!

Når det snart blir bart ute skal jeg begynne så smått å jogge igjen.

Mitt beste tipe er egentlig å gjøre noe du kan holde ut med, ikke noe du haater ;-) Og dessuten å ha favorittmusikken din i ørene enten det er ABBA, Iron Maiden eller Vikingarna. ;-))

Skrevet

Jeg liker godt å sykle og å jogge, men akkurat nå begrenser det seg kraftig - det har kommet over en halvmeter snø de siste to døgn.. :o(

Liker trimsykkelen min godt også da. Likeså har jeg en god treningsmatte + litt forskjellige vekter og liker å pusle litt med det. Har i dag lagt på tyngre vektplater på de små vektstengene mine og på styrkeøkta jeg tok i formiddag ble jeg gjennomsvett og beina var skjelvne lenge etterpå! :o) Herlig!

Jeg foretrekker å trene hjemme da jeg gjerne vil være hjemme sammen med mann eller barn og ikke bruk tid på å dra til og fra treningssentra og betale i dyre dommer for det.

Gjest fiskerjenten
Skrevet

Svømming tror jeg er bra, både når det gjelder overvekten og reumatismen. Svømming styrker både kondisjon og muskelstyrke. Jeg er overvektig selv og syns svømming er flott trening. Det store minuset er at jeg ikke føler meg veldig vel når jeg er så naken i offentligheten, men effekten er såpass stor at jeg tåler noen blikk.

Gjest bipp..
Skrevet

Gå tur og svømme er bra og skånsom trening. Du kan bygge opp kondisen din med begge deler.

Siden du er redd for å dette kan jeg anbefale Icebug piggsko. De er helt supre. Jeg har brukt dem i flere år og hatt godt feste på glatt underlag.

På sommerføre holder det med joggesko.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...