Gå til innhold

Er du medlem i NAF, Falck e.l.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke det, men vurderer det. Er det fordeler det, som IKKE dekkes av helkasko-forsikring?

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest teksten i bilforsikringa (regner med at jeg ikke er fullstendig alene om det? ;-))

Tenker fram mot sommer og lengre kjøreturer. Det kan kanskje være nyttig å ha medlemsskap i et slikt forbund/redningstjeneste?

Er du medlem i Norsk Luftambulanse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke medlem i NAF eller Falck, da jeg har sjekket at min bilforsikring har bra nok dekning.

Det er sikkert mange som er medlemmer der som strengt tatt ikke trenger det, men det kan også være fint for mange som ikke har delkasko eller kasko på bilen sin.

Hvis du synes det er noe pes å lese vilkårene på bilforsikringen, så ta en telefon til forsikringsselskapet og spør dem.

Skrevet

har delkasko og er medlem i Falck. Veeeeeeeeeldig glad for det 2. juledag da bilen min hadde snødd inne, og selv om samboern og jeg gravde i tre timer - så satt den bom fast, Falck kom og dro den ut etter 20 min uten egenandel! :o) Man får hjelp til hva som helst uansett årsak av Falck, uten egenandel, man får dekket taxi opptil 2000,- kr hvis bilen ikke starter, psykologhjelp osv. "gratis". veldig fornøyd. trenger aldri bekymre for meg for motorstopp og å ikke få hjelp eller komme fram.

Skrevet

Jeg har bare delkasko (gammel bil) og er medlem i NAF.

Gjest hva har det med forsikringen da?
Skrevet

Jeg er ikke medlem i NAF eller Falck, da jeg har sjekket at min bilforsikring har bra nok dekning.

Det er sikkert mange som er medlemmer der som strengt tatt ikke trenger det, men det kan også være fint for mange som ikke har delkasko eller kasko på bilen sin.

Hvis du synes det er noe pes å lese vilkårene på bilforsikringen, så ta en telefon til forsikringsselskapet og spør dem.

Har det noe med forsikringen å gjøre da? Og i tilfelle hva?

Skrevet

Glemte å skrive at jeg har kasko da, ikke delkasko.

Skrevet

Har det noe med forsikringen å gjøre da? Og i tilfelle hva?

Om hva da har noe med bilforsikringen å gjøre? NAF og/eller Falck?

I forsikringsselskapet hvor jeg har bilforsikring, dekkes f.eks. følgende på kasko:

# Skade på eget kjøretøy ved utforkjøring, velt, kollisjon eller hærverk.

# Annen skade som skyldes en tilfeldig, plutselig og ytre påvirkning.

# Utgifter til veihjelp/assistanse i europa ved driftsstopp, utelåsing, sykdom eller ulykke.

Mener det er et tlf. nr. hos Falck man skal ringe ved skade også, men er ikke helt sikker.

Så jeg har funnet ut at dette holder for meg.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg er medlem av NAF.

Hovedgrunnen til medlemskapet er selvfølgelig veihelpen; at de kommer og hjelper om jeg får motorstopp.

Skrevet

Ja, jeg er medlem av NAF.

Hovedgrunnen til medlemskapet er selvfølgelig veihelpen; at de kommer og hjelper om jeg får motorstopp.

Har du sjekket at du ikke har dette i bilforsikringen din? Jeg har veihjelp i min, har kasko.

Gjest Elextra
Skrevet

Har du sjekket at du ikke har dette i bilforsikringen din? Jeg har veihjelp i min, har kasko.

Nei, det har jeg faktisk ikke sjekket. Men hvem skal man i så fall ringe? Fordelen med NAF er jo veitjenesten de har over hele landet 24 timer i døgnet.

Skrevet

Nei, det har jeg faktisk ikke sjekket. Men hvem skal man i så fall ringe? Fordelen med NAF er jo veitjenesten de har over hele landet 24 timer i døgnet.

Ring og spør der du har bilforsikringen din.

Skrevet

Medlem i NAF, ja (familiemedlemskap). Har 20 år gammel bil, og dermed ikke kasko. Har hatt bruk for dem en gang, var ute på glatta med gubben sin bil (det var siste gangen jeg kjørte med piggfrie vinterdekk, for å si det sånn...).

Gubben er medlem av Norsk luftambulanse. Uten dem hadde ikke faren hans levd i dag.

Skrevet

Ja, etter en stygg affære der vi måtte taues 1 time midt på natta og ikke hadde medlemskap, så tør jeg ikke annet.

5500 for ei tauing kunne dekka mange års medlemskap det....

Gjest greit å høre
Skrevet

Ja, etter en stygg affære der vi måtte taues 1 time midt på natta og ikke hadde medlemskap, så tør jeg ikke annet.

5500 for ei tauing kunne dekka mange års medlemskap det....

Hvor mye koster det da å være medlem i Naf eller Falcen?

Skrevet

Hvor mye koster det da å være medlem i Naf eller Falcen?

NAF-medlemsskapet koster i underkant av en tusing i året.

Skrevet

Jeg er medlem både av Naf og Norsk luftambulanse. Hos Naf får man gratis hjelp en gang i løpet av året. Trenger man hjelp enda en gang, må man betale litt. EU-kontrollen er rimeligere hos Naf enn andre steder.

I tillegg kan man få diverse medlemsfordeler i form av rabatter på hotell, turutstyr og andre varer.

Norsk luftambulanse er jeg mest av alt medlem i, fordi jeg synes de gjør en fantastisk jobb, og hadde lyst til å støtte dem. Det er vel ingen baksel at man får hjelp av dem dersom uhellet skulle være ute, heller.

Gjest prust
Skrevet

Vi er medelem i NAF. Har ikke sjekket hvor godt vi er dekket gjennomforsikringen, men da vi kolliderte i Danmark for to år siden, fikk vi jo den hjelpen vi trengte + 10 dager leiebil gjennom forsikringen.

Da vi hadde eldre biler, brukte vi NAF noen ganger til starthjelp. Husker ikke sist gang vi har benyttet oss av NAF veihjelp....

Skrevet

Du er rimelig godt forsikret gjennom forsikringen din, så ta kontakt med dem og spør hvem du skal ringe hvis bilen din stopper. De tauer deg til nærmeste bilverksted.

Jeg kan ringe Falken, noe sønnen min gjorde i sommer. Bilen stoppet og de tauet den 5 mil til nærmeste verksted for denne biltypen, gratis. De sjekket litt først før de skjønte at de ikke kunne gjøre noe og tok den med seg.

Så sjekk om du ikke betaler dobbelt, de fleste gjør det.

Jeg er ikke medlem i NAF, både fordi jeg klarer å fikse mye selv om det stopper og fordi jeg er dekket gjennom forsikringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...